Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: di 08 jan, 2019 18:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 nov, 2017 0:11 am
Berichten: 9
Dat ziet er weer hartstikke fraai uit John!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2019 13:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Bouwverslag Nr. 16 (Eindverslag)

Beste mensen,

Weer een vreugdevol moment, de Saurer is klaar ! :brouw:

Ondanks alle recente gebeurtenissen, heb ik het model redelijk vlot kunnen afbouwen.

Wat moest er allemaal gebeuren na het vorige verslag. Eigenlijk veel detailwerk. Eerst maar de voorruit goed op z'n plek gezet en met dunne, doorzichtige velpon vastgelijmd. Het volgende priegelwerk waren de ruitenwissers aanbrengen, die heb ik van warm getrokken plastic draad gemaakt.
Vervolgens waren de spatlappen aan de beurt. Die heb ik van stukjes zwart schuurpapier gemaakt, afgewerkt met dunne strippen aluminiumtape.

Ook nog het draadjes, die Koos bedoelde. aan de zijkanten van de huif aangebracht. :wink:

De volgende klus, alle bedrading op het schutbord en nog wat draadjes aan de motor aangebracht. Dit blijft wel een beetje improviseren. Verschillende foto's en dus ook verschillende uitvoeringen.
Ook ben ik de rubberen spanners niet vergeten, die de zijschermen van de motorkap op zijn plaats houden.

Hier de eerste plaatjes:

photo 465677
photo 465679

Toen konden ook de portieren definitief in de scharnieren worden gehangen. Gelijk ook de achterklep scharnieren meegenomen.

photo 465688

photo 465689

De laatste details, de buitenspiegels, ook hier had ik een ruime keus, ik heb gekozen voor niet te grote spiegels, het "glas " heb ik gemaakt van de binnenkant van een zakje pinda's, mooi glimmend aluminium. Vastgelijmd met een drupje bisonkit. Toch meer pinda's eten. :lol: Zo krijg je nog eens goede ideeën.

Tja, toen moest ik weer aan de tekentafel en de nodige opschriften en emblemen maken. Vanaf foto's kon ik wat voorbeelden maken en printen, vooral lastig waren de namen op de motorkap zijkanten.
Wat ik ook wel leuk vond, zo'n bekende schaatser van Veedol op de radiateur- gril aan te brengen. Nummerborden moest ik ook zelf maken, ik had nog wel één en ander als decal, maar niets wat paste.

De firma naam is weer fictief, ik ben al een aardige transport ondernemer aan het worden. :)

Als laatste klus, de vracht, nog aardig wat zaag en vijlwerk om al die kistjes te maken. Maar het hoort er wel bij, vond ik.

En eindelijk, na precies 6 maanden bouwen, de eindfoto's.

photo 465685
photo 465684
photo 465683
photo 465682
photo 465681
photo 465680
photo 465687

Het span samen:
photo 465686

Zo terugkijkend, het was voor mij weer een zeer uitgebreide klus, weer de nodige dingetjes geleerd en alles beëindigd met veel voldoening. Het is allemaal wel zo geworden, wat ik voor ogen had.
Ik hoop, dat iedereen ook een beetje plezier en inspiratie vond in de bouwverslagen.
En bedank ik alle brouwers voor de fijne aanmoedingen en raadgevingen !

Nu eerst maar wat bijkomen en gaan verzinnen wat het volgende project gaat worden. We moeten toch ook de vlieguurtjes bijhouden. Dus zal het wel weer een luchtwaardig geval worden.

Met vr. gr.

JohnH


Laatst bijgewerkt door JohnH op vr 11 jan, 2019 15:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2019 14:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
John, hij ziet er weer voortreffelijk uit. Kom vast wel weer eens kijken hoe hij er in het echt uit ziet. :brouw:
Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2019 15:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Schitterend eindresultaat John :brouw:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2019 18:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Prachtig geworden John! Complimenten :brouw:

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2019 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Deventer
Hij is erg fraai geworden John, mijn complimenten.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2019 2:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Schitterend geworden, mooie details er in verwerkt en alles is gewoon goed uitgevoerd.
Mooie aanvulling voor je andere trucks.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2019 23:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Beste bouwers,

Bedankt allemaal voor de complimenten ! Ik probeer naast mijn vliegtuigmodellen ook nog wat trucks te blijven bouwen. Ik heb nog wat plannen... :D

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2019 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Je hebt zo al een aardige serie unieke oldtimers staan John :brouw: .
Petje af hoor. Netjes gebouwd.
Ben benieuwd naar je volgende project hier.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2019 23:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Mooi gedaan en ook mooi dat je overal uitleg bij hebt gegeven over het hoe en waarom.
Vooral die binnenkant van de verpakkingen (hoeft niet perse een pindapak te zijn) heeft mij weer wat geleerd.
Ik moet nog wel even wennen aan het ontbreken van spiegels aan de cabine, terugbladerend zag ik als eerste foto van een origineel
ze toch wel aan de cabine zitten maar ik neem aan dat je genoeg plaatjes heb waar ze op de spatborden staan.
Succes met de vliegerij, daar kijk ik ook altijd stilletjes mee.

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement