Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 5:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 maart, 2018 23:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Nadat ik de Sea Vixen Faw.2 heb afgrond, werd het uiteraard tijd voor een nieuw project!
En wel de Hawk T1A van de Red Arrows.
Waarom dan? Gewoon om dat ik graag naar airshows ga en het idee heb gekregen om meerdere demo kisten te gaan bouwen van diverse teams.

De info:
Wikipedia Hawk (T1A) https://en.wikipedia.org/wiki/BAE_Systems_Hawk#Hawk_T1
Wikipedia Red Arrows https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Arrows
Afbeelding
(eigen foto)

Ik begin dus met de Red Arrows, met een doosje welke al meerdere jaren in mijn bezit is.
Bedoeling is om deze recht uit de doos te bouwen, wel zit ik eraan te denken om de pitotbuis te vervangen voor een andere.
Afbeelding

In de doos zit uiteraard het 1 en ander aan plastic.
Afbeelding

Met ook wat doorzichtig spul, decals van Cartograaf en een klein PE vel.
Afbeelding

Gelijk een start gemaakt met het pitje, kleurtje erop en paar kleine stukjes PE op gekleefd.
Afbeelding

Vreemd genoeg willen ze graag dat je de decals onder de PE plakt ( decal 7 & 8 ), iets wat bij het instrumenten paneel prima werkt, maar met de delen aan de zijkant zouden deze volledig onder het PE verdwijnen.
Afbeelding

Instrumenten paneel in een kleurtje gespoten.
Afbeelding

Maar dit ziet er aardig grijs uit, en ik vond dat niet kloppen. De meeste metertjes hebben namelijk een zwart frontje
Afbeelding
Bron Photoshelter.com

Daarom had ik onder het grijs, zwart gespoten en door het grijs lichtjes op te schuren komt het zwart op de hoger gelegen delen weer tevoorschijn.
Helaas geen 100% resultaat maar ik vind het wel acceptabel.
Afbeelding

Vervolgens had ik de decals geplakt en de PE geplakt met cristal clear en de meters hiermee ook ingevuld.
Afbeelding

Al met al met onderstaand resultaat.
Tevens ook de decals geplaatst op de zij panelen, zie wel dat deze nog een keertje SOL kan gebruiken.
Afbeelding

Op naar de volgende update!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 maart, 2018 2:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Ziet er wel grappig uit zoals ze het in de bouwbeschrijving laten zien maar er staat ook "alternative" bij dus ik denk dat ze bedoelen dat je het ene of het andere kiest. Ik zou ook de instrumenten er achter geplakt hebben (zie mijn hawk in 1:32 van een paar jaar terug maar https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =1&t=42913 )
Mooie start. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Succes. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 maart, 2018 19:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Decals achter de grote instrumentenpanelen snap ik nog, maar die knoppen op de armleuning? Dat heeft geen zin om PE over een decal heen te plakken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2018 14:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Succes met dit leuke kitje.
Deze heb ik en poosje geleden (2016) ook gemaakt na ze live gezien te hebben op Corsica. klik hier Linkje naar het bouwverslag als jij het leuk vindt om eens te kijken. :brouw:

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2018 9:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Een kleine update van deze kant, ik heb de stoeltjes in elkaar gezet, daarbij gebruik gemaakt van de standaard stoeltjes en PE wat in de doos zit.

Ik heb gekeken naar de bouwverslagen van Timmie en Klaas, zeer mooie kisten!
Vind het ook mooi hoeveel jullie nog aangepast hebben aan de beide kisten, zoals eerder genoemd blijf ik bij mijn plan om deze ``recht uit de doos`` te bouwen.
Dit ook vanwege de tijd die ik voor het bouwen heb en ook om momenteel een bouwdip te voorkomen.

Hierbij dan de foto`s van mijn stoeltjes, toch wel grappig dat je op de foto ineens meer ziet :wink:

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2018 22:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Kleine update:

Voordat ik de beide romp helften ging sluiten.
Heb ik voor de cockpit, de zijpanelen grijs gespoten.
Voor de luchtinlaten een trucje geprobeerd met latex, in de hoop een iets mooie en vloeiende luchtinlaat te verkrijgen, helaas niet helemaal 100% gelukt. (waarschijnlijk net iets te dik aangezet)
En ook de uitlaat heb ik geplaatst met de daarbij behorende kleurtjes.

Afbeelding

Daarna de beide helften aan elkaar verlijmt, en de cockpit verder voorzien van de benodigde kleurtjes en uiteraard de stoeltjes ook geplaatst.
Dit alles met onderstaand resultaat:

Afbeelding
Afbeelding

Verbeter puntjes:
- Meer foto`s maken, je ziet daar zoveel meer op.
- Her en der op het kleine spul toch nog een naadje te zien.
- HUD heeft eigenlijk nog een zwart lijntje nodig maar ik denk dat dit gauw teveel word, nog niet helemaal over uit wat ik hiermee doe.


Dan kwam ik nog een ander klein probleempje tegen met de canopy, hier zit een kleine beschadiging op maar wel vrij storend.

Afbeelding

Maar na wat poetsen met tandpasta toch een redelijk resultaat uit te weten behalen!

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement