Zo, tijd om deze weer eens op te pakken. Ik heb gemerkt dat meerdere projecten tegelijk voor mij niet werkt, daarom eerst de Hunter in de "Rehell" groepsbouw maar afgemaakt.
tsjopper bob schreef:
Herken ik daar ook een aantal S-11-jes en 2 Harvards?
René
Klopt, de "E" registraties zijn van de S-11'jes en de 098 & 099 zijn de "eigen" Harvards.
Ik heb me in de tussentijd wat verdiept in de Piper super Cub van de Klu en kwam erachter dat deze (natuurlijk) niet recht uit de doos te bouwen is. Gelukkig heeft de IPMS een mooie walk around waar ik de nodige foto's van op de harde schijf heb gezet. Zo dacht ik dat KP zich er erg gemakkelijk vanaf had gemaakt met het cockpit interieur, maar het is gewoon erg eenvoudig toestelletje.
Verder de motorkap aangepast. De Klu uitvoering heeft een luchtinlaat aan de onderzijde, deze zit ook in de doos, maar heeft aan de bovenzijde 2 bulten en een rechthoekig gat direct onder de prop. Dat had de Klu natuurlijk weer net niet, dus die moest worden opgevuld. Ook een nieuw gat aan de linkerkant geboord, hier zit in het echt een forse moer achter. Waarom deze zo gemakkelijk bereikbaar moet zijn? Geen idee.....
Verder de motorkap wat dunner gemaakt omdat de Piper geen bepantsering had. Natuurlijk wat teveel weggehaald zodat ik weer wat materiaal moest plaatsen voor bevestiging aan de romp.
Ondertussen zit de romp in elkaar. Ik heb in tegenstelling tot Thiery gekozen de stoelen direct op de vloer te plaatsen omdat ik zag dat de rugleuningen maar net boven de canopyrand uitsteken.
Ook de rechtergordel van de vlieger over de achterkant van de leuning gedrapeerd, ik zag dit op foto's en vermoed dat dit is om het instappen te vergemakkelijken.
De grote plamuurvlekken zijn omdat ik de capillaire werking van de lijm onderschatte
. Vingerafdrukken op je model zijn zo 1971.......
Gr. Sjaak