Zo heel veel verschil zit er niet tussen deze merken, hoor. Ik vind het reuze meevallen. Ik heb het wel erger meegemaakt.
En wie weet wat die mannen in de jaren 60 en 70 tot hun beschikking hadden..........? Als het echte toestel om de één of andere
reden niet tot je beschikking staat dan moet je het doen met alle andere info die je krijgt.
Bedenk ook dat Tamiya deze kit 10 jaar na Otaki maakte. En omdat deze modellen erg veel overeenkomen betekent dat dat ze
allebei hun best gedaan hebben of ze hebben het allebei mis.
Zelf geef ik er helemaal NIKS om, of een model accuraat is of niet. Veranderen kan ik het toch niet en het perfecte model
moet nog gemaakt worden. Voor zover ik weet is het nog nooit iemand gelukt om een plastic model uit te brengen dat voor
meer dan 90 of zelfs 95 procent overeenkomt met het origineel.
Tel daarbij op dat ook de fabrikant van het origineel wel eens veranderingen dan wel verbeteringen aanbrengt tijdens productie.
Grote kans dus dat de eerste 10 afwijken van de volgende 10. En nummer 100 wijkt weer af van nummer 543. En vaak wijken
ze dan af op kleine details. Ga dan maar eens als modelfabrikant de "enige juiste" versie maken van een object. Dat is gewoon
niet te doen.
Het zou een gebed zonder end worden........
Maar goed, hier weer een kleine update :

Nog één of twee decals plakken en dan kunnen de cockpits samengebouwd worden en kunnen de romphelften gelijmd worden.
Ook deze twee modellen zullen snel samengebouwd gaan worden, vanwege het lage aantal onderdelen. Het spuitwerk aan de buitenkant
gaat wél lang duren, dat heb ik al in de gaten........! |-)
________
Erik