Vanmorgen met dit mooie weer kun je lekker veel zien. Goed voor dit peuterwerk.
Eerst de cockpit bevrijden van zijn aangietsel.

Het instrumenten paneel van PE zit in 2 delen geleverd, met een aparte achterfolie. De folie heb ik achter het hoofdpaneel geplakt met Kristal Klear en het andere deel van het IP met een zelfgemaakt een stukje resin aan elkaar geplakt met secondenlijm.

Nadat de cockpit grijs was geschilderd kon er wat PE in de cockpit gelijmd worden. Door de zon blinkt de foto een beetje. Het reeds geplakte IP aan de linkerkant zit al vast op deze foto. Ik heb hiervoor tevens Kristal klear gebruikt.

De onderdelen 22 en 23 zijn met te klein. Deze ga ik niet verwerken. Ik zie ze niet eens van een afstandje.

Ondertussen de joystick maar geschilderd. Deze is ook van resin gemaakt en heeft heel veel detail.

Hier ben ik bezig geweest met onderdeeltje 13 en 14. Dit moet de voetbediening wat mooier laten zien.
Tijdens deze klus werd ik gek van de lijm. De hele vloer onder de lijm, maar uiteindelijk wel de onderdelen op zijn plaats.

Hierna gelijk maar even naar de Zeeman om wat naalden te halen.
Gelijk maar even een houtje aan de naald gemaakt, naar verwachting ga ik die nog veel gebruiken.

Wat een heerlijk werk met die nieuwe naald zeg. Je kunt nu precies een druppeltje lijm neerleggen op de juiste plek. Geen geknoei meer, wat een verademing.
Op deze foto heb ik de joystick en een handel van resin erin geplakt ipv de te kleine PE delen.
Je kunt tevens zien dat er inkepingen gemaakt zijn om het vertikale IP te laten passen in de romp.
Het IP komt namelijk net achter de joystick op de grond.

Bij mijn vorige cockpit had ik geen dry-fit gedaan in de romp. Met alle gevolg van dien. Bij dit toestel heb ik het gelukkig wel gedaan, want het paste voor geen meter.
De achteraansluiting met de romp laat best veel kieren zien.

De passing aan de voorkant is ook niet erg goed. Ik moest een deel van de middenconsole (uit PE deel) snijden, voordat het geheel ging passen. Op deze foto zit nog niets vastgelijmd. Het IP moet namelijk eerst aan de binnenzijde van de romp gelijmd worden, anders kan ik hem nergens aan bevestigen. Dat ga ik later doen. Eerst met de rest van het toestel aan de gang.

Ik heb weer een hoop geleerd met deze cockpit. Het nieuwe naaldje krijgt bij mij de ere plek

Verder vind ik het erg lastig om wat strakkere lijnen te schilderen op bijv. de joystick. Nu lijkt het meer een klodder verf die erop zit.
Als laatste wil ik bij het volgende peuterklusje iets zin te vinden op het oppakken van PE. Ik ben een paar stukjes PE verloren, omdat ik te niet meer terug kon vinden na een zoveelste val van het deeltje. Een puntige pincet is onmisbaar, maar het springt er ook zo tussenuit. Misschien een stukje cocktail prikker met iets kleverigs eraan.