Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 13:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: shelby cobra
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2015 14:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Hallo iedereen, ik ben hier nieuw op het forum en ik ga jullie men eerste project voorstellen.
De Shelby Cobra.
De doos
photo 348480
De inhoud
photo 348484
photo 348483
photo 348482
photo 348481
photo 348479
De auto zelf heb ik al geschuurd met 1200 waterproof.
Ik ga de auto in het helderblauw met witte strepen spuiten.
Voor het spuiten gebruik ik het cadeautje van men zoon.
Een airbrushset.
photo 348485
Het vervolg komt nog.
Een beetje verder gegaan met de shelby.Deze is nu volledig in het wit gespoten.De volgende stap is
waar de witte strepen komen te maskeren en dan volledig helderblauw te spuiten.Ik ga dan natuurlijk
foto's plaatsen.Tot binnenkort.
Marc S


Laatst bijgewerkt door oldieman op ma 21 dec, 2015 16:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: shelby cobra
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2015 14:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 20 nov, 2015 9:34 am
Berichten: 80
Woonplaats: lichtervelde
Mooie kit, en flink wat pistooltjes, hebben die allemaal een andere functie? Veel plezier en succes met de bouw.

Steven.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: shelby cobra
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2015 15:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
racejoy666 schreef:
Mooie kit, en flink wat pistooltjes, hebben die allemaal een andere functie? Veel plezier en succes met de bouw.

Steven.


Dankuwel, Ik moet het zelf nog ondervinden van wat de mogelijkheden zijn. Zijn pistolen van HBM, iemand ervaring mee? en bedankt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: shelby cobra
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2015 15:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Prachtig , weer een Cobra :lol: is niks hoor het is en blijft er eentje om te volgen vind ik hoe meer Cobra's hoe meer vreugde
En dat setje A-b's prachtig geschenk
Grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: shelby cobra
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2015 16:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Herman Buitelaar Machines als ik het goed heb, ik zelf heb mijn eerste airbrush en compressor daar vandaan, de pistolen zijn denk ik allemaal verschillende naalddiktes.
Het zijn geen wonderpistolen, ze doen hun werk goed, zeker als je begint met airbrushen.

Dit is mogelijk met deze kit!! https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 89b0c8df81

Oh ja, welkom oldieman!!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: shelby cobra
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2015 17:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
hey :) , gaaf exact de kit waar ik nu mee bezig ben .. dus ik weet goed wat de kit inhoud ... ben benieuwd !
ik zeg een ding controleer de body goed en dryfit telkens alles want de bodys zijn vaak wat krom ... zie je goed op een vlakke ondergrond ..
en veel onderdelen zullen wat schuurwerk vereisen omdat er best veel gietspul en uitstekende naadjes zitten ..
dan zijn sommige chromen onderdelen erg slecht ... als je het chroom weg wilt halen gewoon even onverdunde dikke bleek in een glas , onderdeel erin en binnen 1 minuut is het eraf en heb je een onderdeel wat je kan schuren en lakken .. eventueel chroom spuiten >
ligt er een beetje aan hoe ver je ermee wilt gaan natuurlijk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: shelby cobra
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2015 17:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
coachke schreef:
Prachtig , weer een Cobra :lol: is niks hoor het is en blijft er eentje om te volgen vind ik hoe meer Cobra's hoe meer vreugde
En dat setje A-b's prachtig geschenk
Grt
Marc

Als ik deze kan afwerken zoals uw charger zou ik al heel tevreden zijn.Maar dat kan enkel komen door oefening.Kritiek en tips zijn welkom.
Marc S


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: shelby cobra
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2015 17:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
crazyrichard schreef:
hey :) , gaaf exact de kit waar ik nu mee bezig ben .. dus ik weet goed wat de kit inhoud ... ben benieuwd !
ik zeg een ding controleer de body goed en dryfit telkens alles want de bodys zijn vaak wat krom ... zie je goed op een vlakke ondergrond ..
en veel onderdelen zullen wat schuurwerk vereisen omdat er best veel gietspul en uitstekende naadjes zitten ..
dan zijn sommige chromen onderdelen erg slecht ... als je het chroom weg wilt halen gewoon even onverdunde dikke bleek in een glas , onderdeel erin en binnen 1 minuut is het eraf en heb je een onderdeel wat je kan schuren en lakken .. eventueel chroom spuiten >
ligt er een beetje aan hoe ver je ermee wilt gaan natuurlijk

Bedankt voor de tip,maar ik ga hem bouwen volgens plan.Verbouwen zal voor mij nog te hoog gegrepen zijn,daarvoor moet ik wel enige ervaring opdoen.
Marc S.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: shelby cobra
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2015 18:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
beste naamgenoot doe het op uw tempo en uw manier en als je dat goed onder de knie hebt kan je beginnen te experimenteren met verbouwingen maar ik heb er vertrouwen in hoor
grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: shelby cobra
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2015 17:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Zo beste brouwers hier een vervolg van mijn shelby.Zoals jullie misschien wel gezien hebben was mijn vervolg bij de eerste pagina terecht gekomen Bij deze nu een recht zetting.Wat is er ondertussen nog gebeurd.Ik heb eerst de shelby volledig wit gespoten, daarna wou ik waar de witte strepen komen mas-
keren maar dat mislukte telkens aan de scoop op de motorkap.Dus heb ik mijn plannen maar veranderd
en beslist om de bijgeleverde decals te gebruiken.Voor mij een eerste keer,want ik vind de decals trouwens niet zo klein,zeker vooraan op de motorkap.De wagen is ondertussen al volledig blauw gespoten.Maar ja niet proberen dan weet je ook niet of het lukt.Eens dit gebeurd is ga ik zeker een foto plaatsen.Zo tot de volgende en prettige feestdagen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement