Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 7:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2015 2:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 okt, 2015 20:11 pm
Berichten: 123
Hallo allemaal,

Ik ben net met modelbouw begonnen.
Ik loop al flink wat jaartjes voorbij het revell modelbouw rayon in verschillende winkels.

Helaas heeft het verven mij vaak afgeschrikt.
Nu heb ik een Model doos gekocht en deze heb ik gemaakt en gelijmd, en het was erg leuk (ook al heb ik hem niet geschilderd) l.

Ik heb dan deze kit ook gekocht.
Het is een [1] revell kit dat je niet moet lijmen en schilderen.
Het was de enigste easy-kit met het meeste onderdelen. Ik wou vooral weten of mijn dochter 10y het ook leuk zou vinden dus ik liet haar meekijken.

photo 332242


De inhoud Is vrij simpel, twee sets onderdelen, een stappenplan en warranty blad.

photo 332248
photo 332249
photo 332250
photo 332251

Ik had voor 8jaar en ouder minder braampjes verwacht. Het is ook jammer dat je moet knippen of wegsnijden waar je echt zichtbaar het afsnijpunt kunt zien. Aan de neus zie je dit dus, kan ik dit wegwerken?

Verder moet je flink wat braampjes ook wegsnijden om de onderdelen te laten passen/klikken.

De wielen kan je leuk inklappen in het toestel, en de bommen zijn verschillende keren demonteerbaar.

Het is leuk voor een keer, er zit niet veel uitdaging in maar prima om te kijken of je het snijwerk zelf ook leuk vind voor je veel uitgeeft.

En wat de dochter er van vond? Ze wilt wel in elkaar klikken als ik de onderdelen braamvrij maak. Het is gemakkelijker demonteerbaar op de wiel onderdelen na. Dus kinderen kunnen het zo leren.

Deze kit koste me €10,12 ex. Verzendkosten.

Ik hoop dat dit topic onder al deze experts toch informatief was.

https://modelbrouwers.nl/albums/album/11296/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2015 8:37 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11854
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dit is een prima topic hoor, het verwerken van bramen is iets dat elke modelbouwer inderdaad bezighoudt of dat zou moeten doen. Voor dit doel kan je best een schuurpapiertje of schuurstick klaarhouden. Zelf zou ik dit met een scherp mesje voorbereiden, maar dat kan je beter nog niet aan je dochter geven. Een ander probleempje dat eigen is aan deze snapkits is dat er naden overblijven zoals aan de neuskegel. Soms kunnen de onderdelen nog wat passender geschuurd worden. Kijk of je in de lengte geen gietnaden vindt, lange dunne opliggende lijntjes. Die verhinderen soms dat het perfect past.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2015 15:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Op zich is zo'n snapp-kitje tussendoor wel eens leuk. Zo heb ik eens wat vliegtuigen uit de 'Planes' serie in elkaar geklikt. Het is meer voor de heb dan voor de kwaliteit. Aangezien alles al voorgeverfd is, zou ik bramen voorzichtig wegsnijden met een mesje en niet met een schuurstick of schuurpapier. Daarmee beschadig je de verf. Het nadeel van paspennen is dat een onderdeel maar op één manier past. Mocht je verder willen, dan kun je de paspennen verwijderen en de onderdelen met normale modelbouwlijm in elkaar lijmen.

Hieronder een paar modelletjes van mij die ik eens in elkaar 'gesnapt' heb.
photo 281855

photo 281818

photo 281817
Op bovenstaande Apache is de radar op de hoofdmast en de AMASE-pods aan de hulpvleugeltjes zelf gemaakt.

Ik kon even zo snel geen plaatjes van de 'Planes' vliegtuigen vinden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement