Ik ben met deze kit begonnen, zomer 2014. Als eerste kwam het interieur aan de beurt, in elkaar gelijmd, groen geschilderd, en het instumetenpaneel zwart. In de tijd dat ik moest wachten op het drogen van de verf ben ik verder gegaan met het in elkaar lijmen van de vleugels.
6 uur later heb ik een tweede dunne laag verf opgebracht, daarna heb ik het allemaal 2 dagen laten drogen.
Na twee dagen heb ik de zijwanden van het interieur tegen de bodem geplakt en de twee instrumentenpanelen, vervolgen heb ik dit weer 36 uur laten drogen, en uitgassen.
Daarna heb ik het complete interieur in de linker helft van de romp geplaatst, en op een paar plekken een druppeltje lijm gedaan zodat hij op zijn plaats blijft zitten. Na een uurtje heb ik vervolgen de rechter romp-helft op de linker geplakt en dit alles vervolgens weer 24 uur laten drogen.
Na 24 uur heb ik de vleugel aan de romp geplakt, waarna ik na een paar uur de stabilo's op de staart heb geplakt. Hierna heb ik het een paar dagen laten liggen.
Nu de vliegtuig voor een groot gedeelte in elkaar zat heb ik nauwkeurig gekeken naar eventuele beschadigingen in het schilderwerk. Hier en daar een touche-up met groen en tevens de ruimte van het landingsgestel geschilderd met groen en de want waar de motor op zit met aluminium. Vervolgens, na 6 uur, heb ik het landingsgestel, zonder de wielen, aan de vliegtuig geplakt. Waarvan je het resultaat hierboven ziet.
Nu ben ik dus eigenlijk zover om de kist te verven, maar ik heb besloten om dat te air-brushen. Daarnaast ben ik aan het wachten totdat de Luchtvaart Hobbyshop de Wright R 1820 cyclone-motor heeft die ik voor dit model nodig heb.
Het modelletje staat dus totdat ik een air-brushgun en het laatste deeltje van mijn vliegtuig heb even tijdelijk stil.
Om jullie te plezieren een paar kiekjes van een 1:72 RLS DeHavilland Tiger Moth.
Ik vind het resultaat best aardig voor een eerste project, na jaren van niet met modelbouw bezig te zijn geweest. De kit was een
new tool van Airfix. Ik moet zeggen, met hun
new tool hebben ze een zeer mooie kist van de Tiger Moth gemaakt. In het verleden, z'on twintig jaar terug heb ik hem ook gemaakt, toen was ook bezig met Nederlandse Luchtvaart, maar dan de MLD. Heden kan ik dit niet meer doen en heb ik voor civiele luchtvaart gekozen, beperkt tot Air France – KLM en MALÉRT / MALÉV. Daarbij kan het zijn dat ik af en toe een zuster van Air France of KLM bouw.