Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 3:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1/35 Hobbyboss ZLC-2000
BerichtGeplaatst: vr 13 feb, 2015 19:56 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Toen ik voor de eerste maal ging meedoen aan de wedstrijd van BSMC, editie 2011 toen ze naar Putte verhuisden, had mijn Ark Royal een bronzen medaille gewonnen en was mijn Scud (http://www.modelbrouwers.nl/builds/build/stevenvd-1-35-135-scud-b-lanceerinstallatie-dio-af/), die ter plaatse nog hersteld geweest was van een afgebroken antenne, gedecoreerd met een prijs van een verkoper.

Afbeelding

Deze winkel heette Tankit en hij had een mooie prijs voor mij in petto, hoewel ik nooit de kans gehad heb om de man te gaan bedanken voor zijn goede keuze. Toen ik naar voren mocht komen, werd me deze bouwdoos in de handen gedrukt.

Afbeelding

Dit is misschien nog leuker dan eremetaal, want je weet nooit wat het wordt met zulke prijzen. Ik heb de doos enkele jaartjes opgeborgen om te bepalen wat ik er nu mee ging aanvangen. Veel referentie vind je er niet over, enkele forumcollega's hadden het apparaat al eerder aangepakt. Dj heeft hem bijvoorbeeld al eens op een onevenaarbare wijze in een urban camo gezet. Ik ga nog eens even een last-minute zoektocht doen naar wat er ondertussen over deze nieuwe AFV bekend is, maar als ik niets nieuws vind dan worden het de kleuren op de doos. Ik ga mijn exemplaar wel wat ombouwen met behulp van de PE-set die Voyager voor deze bouwdoos voorzien heeft. Wat zit er nu eigenlijk in die doos?

Afbeelding

Vier sprues met onderdelen, waarvan eentje om onduidelijke reden een beschermhoesje meekreeg, twee hullgedeelten, vinyltracks, een klein fretje PE met twee roosters en een lap rode-sterrendecals. Naast de handleiding zit er nog een mangaplaat in over het voertuig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voyager heeft ook wel wat moois in petto voor deze bouw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Let op het verschil in maaswijdte van de roosters van Voyager en die van Hobbyboss. Zo vraag je je af wat het nut ervan is dat ze er PE bij leveren...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 feb, 2015 21:33 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dat zijn wel grappige kitjes en ook wel leuk gedetailleerd vaak. Succes er mee.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 feb, 2015 22:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Hoi Steven,

Jij maakt daar iets moois van, ik weet het zeker.
Succes met die prijs, nu heb je er dubbel plezier van. :D

groetjes,
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 feb, 2015 3:22 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Oeh leuk, je hebt weer mooi wat AM klaar liggen. :brouw:

Ik zou overigens ook voor de box-art versie gaan. Die kleuren kan je erg mooi weatheren.




Dj.

PS:


Afbeelding

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 feb, 2015 18:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
StevenVD schreef:
Dit is misschien nog leuker dan eremetaa


Mee eens, Steven! Ben benieuwd naar de uitvoering.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 feb, 2015 18:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 sep, 2009 18:56 pm
Berichten: 409
Woonplaats: Blijham
Dat zijn de leukere prijzen! Ook voor de andere forumleden :wink:
Ik ben geen grote fan van moderne wapens, maar ben zeker benieuwd naar het resultaat.

_________________
Groeten,
Richard

http://rgpmodelbouw.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... =2&t=40932" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 21&t=36438" onclick="window.open(this.href);return false;


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 feb, 2015 14:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Alhoewel ik niet snel modern spul als dit zou bouwen, vind ik het toch een leuk voertuigje. Ik ben benieuwd naar de uitvoering, en met al dat AM spul moet het ook wel goed komen, jou kennende. :brouw:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 feb, 2015 23:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 feb, 2015 23:35 pm
Berichten: 42
Ik zit er aan te denken om deze ook aan te schaffen! Daarom volg ik bij deze dit topic ook, maar over zo'n PE set. Zit daar ook een handleiding bij hoe je alles moet bevestigen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 feb, 2015 7:50 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de aansporingen, ik heb al wat plaatjes afgeprint om toch wat referentie te hebben. Er is zelfs een website waar je het inwendige van de ZLC ziet. Op een andere zie je een omgevallen exemplaar, de Chinezen hadden kennelijk de elandtest niet uitgevoerd.

Afbeelding

Maar dit is misschien een wat merkwaardige pose voor een dio en de mannetjes erbij vind je dus niet.

@Nick: ik heb de handleiding voor de Voyagerset rechts op de overzichtsfoto gelegd, onder de boxart. Het zijn twee bladzijden en ze zijn blijkbaar in kleur. Om te weten hoe zo'n Voyager handleiding in elkaar zit, kan je in de tips- en tricksafdeling van Modelbrouwers mijn PE-how-to consulteren: http://www.modelbrouwers.nl/docs/modelbrouwers_how-to_photo_etch.pdf. Leuk dat je hem ook wil gaan detailleren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 feb, 2015 17:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 feb, 2015 23:35 pm
Berichten: 42
Aparte foto, ik vind hem zelf ook niet heel duidelijk.
Ik zal straks even kijken in mijn Weapons boek, staan bijna alle moderne voertuigen en tanks etc in. Ook van WW2 etc.

@Steven, top dankjewel! Zal het gelijk even raadplegen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement