Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 5:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 jun, 2014 21:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
Nou de T-28/T-95 vrijwel af is wordt het tijd om de volgende kit te introduceren:

Afbeelding

Zoals altijd eerst maar begonnen met het verbouwen van de doos naar eentje die van boven opengaat, dat maakt het opbergen van
onderdelen weer net iets eenvoudiger.

Zoals altijd, plaatje van het plastic:

Afbeelding

Afbeelding

Glaswerk:

Afbeelding

De kit komt met een leuke hoeveelheid details, zoals 3 pilootfiguurtjes die er niet eens zo belabberd uitzien:

Afbeelding

Maar wel de gehate opliggende paneellijnen...

Afbeelding

Afbeelding

En hoewel ik geen expert ben zien de props er best aardig uit:

Afbeelding

Landingsgestel:

Afbeelding

En de achtermuur van de cockpit. Ik dacht eerst dat die twee lange ronde stukken er niet ophoren, maar een bouwverslag op internet
elders liet zien dat die biouwer ze gewoon heeft laten zitten. Te zijner tijd maar eens goed in het boekje kijken.

Afbeelding

Instrumentpaneeltje

Afbeelding

En toen ik de doos opendeed keek me daar een verrassing tegemoet: ik had ooit in een ver en grijs verleden eens wat extra's aangeschaft voor
deze. Altijd lachen als je zoiets vind en niet meer wist dat je het had. Als eerste een vacform setje met een deel van het glaswerk.

Afbeelding

Al weet ik nog niet of ik ze ga gebruiken. Vacform heb ik geen ervaring mee, het kit glaswerk ziet er prima uit, en het onderdeel links boven ziet er gedeukt uit.
En dan dus ook niet bruikbaar. Misschien gewoon gebruikken om eens mee te spelen en te zien hoe het gaat. En na afloop dan wellicht alsnog de kit onderdelen
erbij pakken.

Daarnaast een setje resin wielen:

Afbeelding

De kit komt met wielen in twee helften en een zwakke detaillering van de banden. En daarvan blijft dan weer weinig over als je de naad eenmaal hebt weggewerkt,
dus een hele verbetering. Ik vraag me alleen af of het resin tussen de spaken van het neuswiel er wel of niet hoort, en als het er niet hoort, of ik het aandurf om
dat weg te halen.

Wel even gedacht om net als Zimmermaniac de BigEd set erbij te halen, maar omdat ik eigenlijk het bommenruim dicht wilde hebben, en al een setje die-cut masks
in de doos aantrof besloten om maar de losse sets te bestellen (interieur, exterieur en gordels). Alleen na ontvangst bedacht dat ik geen idee heb of het bommenruim
fatsoenlijk af te sluiten is, of dat de boel daar voor geen meter past en het ruim dus open blijft, in welk geval die 4e PE set misschien ook wel leuk is...

Afbeelding

Zoals gezegd: die0cut masks en een Cutting Edge decal set (welke ook ergens in de voorraad bak al lag te wachten...)

Afbeelding

Links de decals van Cutting Edge, rechts van Revell.

Afbeelding

En dan de grote beslissing: wordt het de Idiot's Delight uit de Revell doos, of een van de Cutting Edge versies: the Valkyrie of de Jezebel.
Fighting Cock valt denk ik al af, en ik heb een kleine voorkeur voor Valkyrie wegens de nose-art en de grote witte driehoek op de staart. Hoe dan
ook gaat een deel van de kit decals wel worden gebruikt. Daarnaast - het blauw op de insignia van Cutting Edge is veel donkerder dan het blauw van Revell,
dus wel nog eens uitvogelen of daar ergens iets mis ging.

Tot slot ga ik trachten enige verwering van de boxart na te bootsen door wat te spelen met preshading, verschillende verftinten, en wat zoutstrooisels.
En daarna gaan er ook nog wat invasiestrepen op.

Stap 1 wordt (uiteraard) het wegwerken van de opliggende paneellijntjes. Het is een oude kit (1978), maar voorzover mij bekend de enige 1/48 B-26 die er is,
dus helaas pindakaas. Toch opvallend dat er 36 jaar na dato nog steeds geen betere versie is.

Tot slot nog wat verf uitgezocht: Revell is zoals gebruikelijk waardeloos, maar de Cutting Edge set adviseert Olive Drab over neutral Grey. Waarom ze
dan in vredesnaam Gunze H304 adviseren (Khaki Drab) in plaats van H052 (Olive Drab) weet ik niet, al helemaal omdat Khaki Drab veels te bruin is.

Nog een weekje rust tot de bulk van het werk bij de baas is gedaan, en dan kunnen we gaan beginnen :)

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jun, 2014 23:01 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dit wordt vast een geweldig verslag, Nemmy. Met die figuurtjes en die bommen van Revell zijn wel mooie plaatjes te maken.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jun, 2014 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat een grote bak weer. Flink wat leuke goodies erbij, voor een liefhebber wordt dit smullen.

Zit er rondom de stangen vanhet landingsgestel 'extra' plastic, of hoort dit zo?
Afbeelding

Verder ziet het er inderdaad wel goed uit. Ga je wat aan de paneellijnen doen of geloof je het wel?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jun, 2014 6:46 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
Volgens mij hoort dat zo. Het is veel te regelmatig om flash te zijn :)

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jun, 2014 10:40 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Via Primeportal even een walkaround opgezocht en onderstaande foto gevonden.
http://data.primeportal.net/hangar/bill ... 25_041.jpg
Het is een groot plaatje, dus ik heb het bij een linkje gehouden.
De 'flash' hoort daar inderdaad te zitten.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jun, 2014 11:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Dat is een uitgebreide set wat je daar hebt, mooi zeg. Ga je de panellines rescriben?
Have fun met bouwen :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jun, 2014 13:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Juggernaut schreef:
De 'flash' hoort daar inderdaad te zitten.


Ik zie het op de foto. Een soort strip met een verstijvingsrib dus.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jun, 2014 14:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
komt me bekend voor :lol:
ik raad je aan om op de site van Ed de foto's van waar de PE moet zitten af te drukken...op hun bouwbeschrijving kun je niet echt vertrouwen, en als je de weg te vijlen gegoten details hebt verwijderd blijft er niks nada nougabollen referentie meer over
succes ( en nee, ik doe niet mee aan " om het eerst " :wink: )

grtz
C

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jun, 2014 21:48 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
om het eerst ?

En bedoel je met site van Ed die van Eduard of mis ik iets?

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jun, 2014 8:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
sorry, ben zo gewoon om die afkorting zo in de vakliteratuur te zien dat ik ze voor mijzelf al als universeel heb aangenomen...Eduard dus :wink:

en " om het eerst " betekent gewoon wedstrijdje " wie eerst klaar is ", vlaamse uitdrukking

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement