Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 22:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 16 maart, 2014 20:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Een jaar of twee geleden, toen ik nog sleutelde aan de Wiesel 2 van Revell, kocht ik bij Timm's in Oostende deze mooie kit van een populaire moderne AFV.

Afbeelding

In de doos vond ik al een groot aantal onderdelen en multimedia-toestanden, waarbij ik nog wat toegevoegd heb tijdens de twee volgende jaren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naast de scherp gegoten sprues zie je ook nog een klein fret met PE-roosters en een gedraaide aluminium loop, zowel vinyls als magic tracks, poly caps voor de loopwielen, een klein decalvel en een geniet instructieboekje. Ik heb er nog een "Swedish tanker" van Blast models aan toegevoegd, ondanks dat er al twee figuren bij zaten (dat was ik eigenlijk al vergeten toen ik die vond) en kocht ook de publicatie van Tankograd. Hier staan wel wat verschillende versies in maar ik vind de Scandinavische schutkleuren wel eens interessant om te doen. Wat ik daarna met het voertuig ga doen, moet ik nog bekijken. Ik verwacht niet dat er nog veel toegevoegd moet worden. Vreemd genoeg zag ik dit model nog niet afgewerkt opduiken op een beurs, of ik moet er overheen gekeken hebben. Daar zal dus spoedig verandering in komen, want ik verwacht dat deze bouw sneller gaat verlopen dan die van mijn M-ATV aangezien ik niet de hele binnenkant apart zal moeten maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy 1/35 CV9040
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2014 12:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Ik vind jouw gekozen camo ook erg stoer. Steekt lekker af in de sneeuw net als op de boxart. Ook is de onderste foto van het Tankograd-omslag supervet! Succes hier mee.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy 1/35 CV9040
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2014 18:20 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Gaaf ding, mooi camouflageschema inderdaad!

Succes,


Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy 1/35 CV9040
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2014 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 nov, 2010 9:56 am
Berichten: 403
Woonplaats: Vlaams Brabant België
Mooie camo! die heb ik nog niet eerder gezien.
Normaal volg ik moderne(re) tanks niet zozeer, maar deze spreekt wel aan! Ik hou het topic in d'oog 8)

_________________
groeten
Jasper


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy 1/35 CV9040
BerichtGeplaatst: di 18 maart, 2014 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 10 jan, 2014 12:45 pm
Berichten: 76
Woonplaats: Emmen
Ik blijf het jammer vinden van onze leopards, maar defensie heeft er toch goed aan gedaan om deze apparaten aan te schaffen. Mooi ding! Wordt het een Zweedse versie of ga je voor een export model?

_________________
"Je mag dan wel een hart van goud hebben, maar dat heeft een ei ook."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy 1/35 CV9040
BerichtGeplaatst: wo 19 maart, 2014 0:10 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dankuwel voor de aanmoedigingen. Ik heb wel zin om de boxart na te gaan bouwen, inclusief sneeuwtapijt. Eerst maar eens het ding ineenzetten, er blijkt helemaal niks van interieur of motor meegeleverd te zijn dus daar moeten we ons deze keer ook geen zorgen over maken. Ik heb drie figuren dus komen er twee of drie luiken open; de resinfiguur kan ik best aan de buitenkant zetten om het detail daarvan zichtbaar te houden. Ik heb de wielen samengesteld uit elk vier onderdelen met drie aanhechtingspuntjes, da's dus veel schuurwerk. Hier en daar heb je een pin ejection mark, al worden die meestal wat uit het zicht gehouden.

Afbeelding

Dit is toch een opvallende misser. Er zit een rekje op de achterkant om materiaal in te steken als het uitgeklapt is. Je moet dit in ingeklapte toestand vastzetten en krijgt daar drie u-vormige buizen voor. De onderste buis had een mooi fijnmazig PE-onderdeel. Ik wilde eens checken of ik het juist bevestigd had en keek in mijn Tankograd boekje. daar zag ik een opvallend verschil, je merkt het zelf ook wel. Daar moest dus iets aan gebeuren.

Afbeelding

Eerst heb ik een extra buis en twee schophouders geplooid uit messingdraad. Die is net iets te dun maar ik had niks beters. De rest van het metaal op de foto kreeg je bij de kit. De greep van de schop was daar net iets lager bevestigd maar ik denk dat hij in de bovenste houder moet.

Afbeelding

Op de rand van de motorkap zitten acht gespen die dan weer meegegoten zijn, zelfs al kreeg je de zes exemplaren voor de achterkant in PE. Da's wel een beetje spijtig, maar daar laat ik me niet door uit het lood slaan dus heb ik de benodigdheden maar zelf uitgesneden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy 1/35 CV9040
BerichtGeplaatst: wo 19 maart, 2014 11:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie scratch. ik zou deze ook nog eens willen bouwen, maar dan met de 3-tone winter splintercamo. en het prototype met de 120mm koepel:

Afbeelding

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy 1/35 CV9040
BerichtGeplaatst: wo 19 maart, 2014 12:33 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Daar lijkt een flinke brok add-on armor op te zitten, een imposante knikker er bovenop. Fijne kleurtjes ook.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy 1/35 CV9040
BerichtGeplaatst: wo 19 maart, 2014 15:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Goed opgemerkt van dat rekje, maar wanneer ik jou geplaatste rek en die van de foto, kan hij nog een stuk zakken.
Op de foto zit hij bijna ter hoogte van het sleepblok.

:brouw: Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Academy 1/35 CV9040
BerichtGeplaatst: do 20 maart, 2014 2:46 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
@Macabre: dat had ik al snel opgemerkt nadat ik het bevestigd had, dus dat is nu ook in orde gebracht. Waarschijnlijk had er nog een stuk in de hoogte moeten afgesneden worden, ik moest nu reeds de paspinnetjes weghalen. Even een tussenstand geven, want de hull en turret zijn al klaar voor de spuit en zullen nu eerst een zwarte primer krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de laatste foto zie je op de motorkap plamuur, daar zaten namelijk twee sinkmarks. Niet zo opvallend, maar misschien wel als er verf over zit. Je vindt op sommige onderdelen nog putten, zoals op elk veerbeen van het onderstel. Daar heb ik ze laten zitten omdat dat niet meer opvalt achter het armor. Dit gaat nog niet vastgemaakt worden omdat nu de tracks er nog niet om zitten. Nog een vaststelling is dat alle luiken van dit voertuig alleen in gesloten toestand uit de instructies komen, behalve de achterdeur die in twee posities kan gezet worden. Vreemd als je ook twee figuren krijgt die in een houding staan alsof ze in de turret zitten. Enkele onderdeeltjes zijn ongelofelijk fijn gegoten, met klinknageltjes die nog maar net zichtbaar zijn. De passing is erg onberispelijk maar ik heb toch vooraan de naad even moeten bijschaven tot die in een mooie punt overging naar de glacisplaat. De scopes zijn allemaal clearparts net zoals alle lampen, maar aan de binnenkant van de infraroodsensor zit een pin ejector mark die je er niet uitkrijgt. Daar komt nog een clear blauwe laag over, geloof ik. Al bij al heb je een mooie basis om te gaan maskeren zonder al te veel obstakels. De gedraaide loop is mooi maar zou gemakkelijk uit het lood bevestigd kunnen worden als je hem niet zorgvuldig checkt. Op de hoes zit dan weer geen spoor van een naad, daar moeten we in bewondering voor staan want zulke getande gietvormen hebben daar vaak last van.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement