Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 20:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 jul, 2013 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Tweemaal een Tornado [Revell 1/144]

De afgelopen periode druk geweest met een aantal klussen in en rond huis. Maar her en der toch een uurtje kunnen vinden om wat te kunnen prutsen. Telkens hooguit een uurtje wat kunnen knutselen is niet ideaal voor de voortgang. En zeker met het warme weer van de afgelopen periode schoot het niet echt op. Maar vandaag uiteindelijk toch de laatste hand weten te leggen aan twee tornado’s.

Deze twee tornado’s heb ik gelijktijdig in elkaar gezet. In eerste instantie dacht ik dat de inhoud wel hetzelfde zou zijn. Het zijn immers beiden 1/144 tornado’s van Revell. Niets bleek minder waar. De ADV versie is een oude kit (ergens jaren ’90 meen ik), terwijl de ECR een nieuwe versie is van Revell. Ach, is ook leuk. Kunnen we eens kijken wat de progressie is geweest van Revell de afgelopen jaren :D .

Tornado F.3 ADV [Revell 1/144]

Foto’s van doos en inhoud:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kit viel (ondanks dat het een al wat ouder ontwerp is) best goed in elkaar. Ook qua detail was er opzich niets te klagen. Zeker niet voor 1/144. Plastic is verder hard en ietswat broos.

De engelse versie is redelijk sober. Door de zwarte band en de grote gele sticker is ie echter nog best stoer (al zeg ik het zelf)! :mrgreen:

Foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tornado ECR Tigermeet 2011 [Revell 1/144]

Foto’s van doos en inhoud:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan merk je het verschil tussen de oude en de nieuwe kit. Zo lijkt de vorm en de afmeting iets van elkaar af te wijken. Verder laat het plastic van de nieuwe versie zich prettiger verwerken en vallen de verschillende onderdelen haast naadloos in elkaar. Er is nagenoeg geen plamuur aan te pas gekomen.

Deze Duitse versie is natuurlijk een opvallende verschijning door alle tijgerstrepen. Het is iets waar je van moet houden, maar het is in ieder geval iets anders dan het saaie grijs waar het gros van de straaljagers mee wordt uitgerust. :wink:

Verder beschouwde ik deze kit als een goede oefening om stickers te plakken. En dat is dat best aardig gelukt (al zeg ik het zelf) :mrgreen: . Dit komt echter ook doordat de stickers zich redelijk makkelijk lieten plakken.

Foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ook een aantal foto’s van het stel samen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En als laatste nog een paar foto’s met een verfpotje voor het idee van de schaal:

Afbeelding

Afbeelding

En dat was ´m weer voor deze keer . :brouw:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jul, 2013 22:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
zien er allebei mooi uit.
de tornado F3 met de wash en de tiger tornado met de decals.

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 aug, 2013 7:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 feb, 2012 17:47 pm
Berichten: 254
Woonplaats: Suwâld
Knap werk! Staat die F-3 niet wat hoog op z'n voorpootjes of komt dit door de foto? In het eerste geval zou ik dan nog wel even proberen de voorpoot iets lager te zetten. In mijn beleving komt dat de vorm van het toestel ten goede. En die decals van de ECR zitten er superstrak op en dat voor 1/144. Echt een mooi model geworden :brouw:

_________________
Think Big, Act Small......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 aug, 2013 11:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik vind die ECR veel stoerder dan de ADF. Niet vanwege de tijgerstrepen, maar deze bak is wat dikker en ronder, hij (zij) oogt bruuter.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 aug, 2013 9:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
In verband met de vakantie 8) een verlate reactie van mijn zijde. In eerste instantie nog bedankt voor de reacties!

De ADV staat inderdaad wat hoog op het voorwiel. Dit met dank aan de familie Revell die dat zo bedacht hebben. Maar ik denk inderdaad dat het model beter oogt als de voorkant wat zakt (misschien dus nog een keer wat verstelwerkzaamheden uitvoeren :wink: ).

De decals van de ECR zijn ook met dank aan de familie Revell. Die gingen er echt heel fijn op, waardoor dit minder moeilijk was als dat ik van tevoren had gedacht. Daarbij helpt de set en sol natuurlijk ook bij zoveel decals.

Daarnaast merk je in alles inderdaad dat de kwaliteit van de nieuwe Revell kit beter is. De gehele kit ziet er beter en meer solide uit en is inderdaad wat breder en ronder.

Binnenkort eens een nieuw doosje opentrekken! :brouw:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 aug, 2013 12:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie toestellen geworden, die met die Tijgerstrepen staat ook op mijn to do lijstje, en ik hoop dat ik deze aardig in de buurt krijg...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 aug, 2013 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Hoi Silenoz,

Bedankt. :brouw:

Als je wilt oefenen met decals plakken is het kitje zeker een aanrader!

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement