Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 0:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Für Deutschland! 1/35
BerichtGeplaatst: za 01 jun, 2013 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Hoi mensen! Ik leef nog!
Ben op het moment een beetje aan het prutten om een diorama te maken, maar dat was telkens een klein beetje doen. Nu ik een verslag ga bijhouden, wil ik er wat meer aan zitten werken. Ipv 1x in de maand iets er aan doen, wil ik er dus wat vaker iets aan doen.

De planning/verhaal
Het diorama is ergens gesitueerd tussen normandie, en berlijn. Het word een zomers/nazomers tafereel, dus geen sneeuw oid. Een uitgeschakelde StuG IV is aan de kant geduwd, half in de sloot. Deze stug is geraakt in zijn flank, bij de tracks, waardoor de motor is geraakt en de tank is uitgeschakeld. Waarschijnlijk door een ambush van de britten/amerikanen, maar dat mag de kijker zelf bedenken. Ondertussen is de strijd hier wat meer gedaald, maar zijn er soms nog wel verassings aanvallen van wat duitsers die nog zijn achter gebleven. Er worden vaak patrouilles gelopen om de duitsers te zoeken en gevangen te nemen of uit te schakelen. Op dit diorama, zijn 5 britten aan het patrouilleren. Ook zijn er 3 achtergebleven britten, die aan het uitrusten zijn en misschien een appeltje aan het eten zijn (moet nog kijken of dat lukt). Zij zitten boven op een heuvel. Achter hun staat een hek, met een poort oid, naar de achterliggende gebieden. Maar dan! 2 achtergebleven duitsers schuilen achter de StuG IV in de sloot! 1 staat net op het punt om een granaat te gooien, of heeft een handgranaat in zijn hand. in de andere hand een geweer of panzerfaust. De 2de duitser heeft een geweer/mitrailleur achtig ding vast. Ook is er net een willys jeepje langs gereden, en een gedeelte van de aanhanger is nog te zien in de hoek (word afgezaagd/gesneden). Ik weet dat dat niet helemaal historisch correct is, maar anders was die hoek zo leeg :mrgreen: . Ben ook nog van plan om in het slootje een klein laagje water te storten.

DE gebruikte kits
Afbeelding
De stug, deze word helemaal gebruikt (duh)

Afbeelding
Van deze kit word de aanhanger gebruikt.

Afbeelding
van dit kitje, gebruik ik de 2 meest rechtse figuren.

Afbeelding
Hier gebruik ik alle figuren van.

Afbeelding
Hier gebruik ik de 3 rechtse figuren van.

Bouwfoto's
Zo staat het diorama er nu bij:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

-De StuG gaat nog in de dasty/ ovenreiniger, ook omdat ik niet meer weet welke kleuren ik heb gebruikt en ik sommige dingen moet bijwerken. ook omdat ik her en der overspray heb.
-Het oppervlakte van het diorama is uit mn hoofd 28*28
-wil nog wat sporen van gevechten laten zien, dmv hulzen her en der op de grond, moet nog even bedenken hoe ik die ga maken.

Tips/truc's en 'n leuke naam hiervoor, welkom!

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Laatst bijgewerkt door militairtje op za 17 aug, 2013 21:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jun, 2013 7:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Oja, dit is een beetje het idee hoe ik de stug wil neerzetten, maar dan met een grotere sloot:
Afbeelding
bron: wikipedia

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 jun, 2013 9:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
@militairtje:
Leuk idee voor een diorama. Zouden de Britten alleen niet wat meer op hun hoede zijn? Tactisch zitten ze wel op een verkeerde plek om "even " appeltje te gaan zitten eten. (stel dat er achter de StuG een bos o.i.d staat, zullen ze die eerst zuiveren). Maar goed, een paar fanatieke Nazi,s waren er waarschijnlijk altijd wel. 8)

Gr Porta.
Ps weet nu 100% zeker dat de StuG4 van Academy is gemaakt met de mallen van Tamiya! Ben met de zelfde StuG bezig. Zelfs de boxart komt overeen.

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jun, 2013 16:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 jun, 2013 16:49 pm
Berichten: 86
Wordt een leuk Diorama. Teveel actie maakt druk, jij slaagt er zo in relatieve rust te combineren met dreiging. Dat idee ga ik op een of andere manier nog eens van je lenen!

Ik heb nagedacht over een naam. Voor de lezers onder ons:

All quiet on the Western Front

Past aardig en spreekt tot de verbeelding.

Wellicht een vraagteken toevoegen, de connectie met boek blijft wel.

De originele titel, im westen nichts neues doet het natuurlijk niet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jun, 2013 8:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Hoi tvz en porta,

@porta, de britten zijn ook al wat meer op hun hoede, voornamelijk de lopende, ik heb de hoofdjes zo gepositioneerd dat ze allemaal een beetje in de richting van de achterkant van de stug kijken. En er zijn ook verhalen dat de britten op de meest ongunstigste momenten een koppie thee zouden pakken, dus waarom dan geen appel? :brouw:
@tvz, bedankt! Veel succes met een dio van jou. Bedankt voor de naampjes, ik denk zelf dat de titel iets als 'für Deutschland! ' gaat worden.

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 jun, 2013 11:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
@militairtje:
'für Deutschland! lijkt me inderdaad beter dan All quiet on the Western Front. Heb zo het vermoeden dat het zo met de rust is gedaan. :D

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2013 0:55 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11855
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bij het figuurtje dat het dichtst tegen de StuG loopt, valt het op dat zijn hals niet op de middellijn zit. Heb je de oorspronkelijke houding aangepast? Ovenreiniger op een wrak vind ik wat overkill, maar als je een ander schema in gedachte had moet jij het natuurlijk weten. Het is in elk geval een boeiende setting door de kijkhoek en de bewegingslijnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2013 7:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Ik hoop dat die koppies allemaal nog een droogpassing zijn met posterbuddies ofzo, want anders zijn alle nekken wel lang en krom...

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2013 8:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Koppies zitten op de foto's inderdaad nog vast met posterbuddies. Ondertussen zijn ze al wel geplakt, en staan ze in de primer om de oneffenheden eg te werken. Zal morgen of vrijdag wel foto's maken van hoe het er nu bijstaat/ligt, want zit midden in de proefwerkweek, en dat heeft even voorrang :)
@steven, heb geen ovenreiniger meer gebruikt, heb er nu een nieuwe laag overheen geairbrushed. Eigenlijk omdat ik nu weet welke kleuren ik heb gebruikt als ik iets moet bijwerken (wist ik niet meer)

update volgt snel!

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 jun, 2013 13:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Update!
Figuurtjes zitten in de primer, en de meeste oneffendheden zijn ondertussen weggewerkt. Vanavond nog een laagje primer erop, voor de zekerheid en dan zondag gaan schilderen. De StuG heb ik een nieuwe camo gegeven, maar ik denk dat ik nog wat meer lijntjes moet zetten (te veel streep camo). Ook heb ik een hekje gemaakt voor op het hoge gedeelte, met een poortje. Nu weet je waarom er een trappetje zit. Staat namelijk ook zo raar als er ergens in the middle of nowhere een trapje is gegraven.

[b]pics[/]
Afbeelding
De figuurtjes, de andere foto wilde niet uploaden... een of andere fout of zo.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vooral op de laatste foto, kun je zien wat ik bedoel met dat ik het te veel streep is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En het hekje. Het poortje is beweegbaar :D :D

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement