Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 apr, 2013 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Nog steeds volop bezig met de Fiat G.50, maar deze wil ik toch wel eventjes voorstellen, De Breda Ba.65 (niet uit te spreken als die Nederlandse stad, maar als Brèdah):

Afbeelding

Af en toe valt het werk met de G. 50 stil en dan kan ik alvast wat voorbereidend werk doen aan deze. Het plastic:

Afbeelding

Heel veel onderdelen, met name het interieur met een groot gedeelte van het buizenframe wordt weergegeven. Bij de nieuwere modellen van dit merk doet men dat zo (bij de Fokker D.21 ging dit hetzelfde). Verder is bij deze nieuwere modellen ook het aantal resin delen een heel stuk minder:

Afbeelding
Nagenoeg alleen de motoronderdelen. Nóg een keertje al die cilinders er tegenaan zetten.

Veel glaswerk:
Afbeelding

De decals:
Afbeelding
Helaas alleen voor een Italiaanse versie, ik wil er toch écht een Spaanse Burgeroorlog versie van maken; daarover later meer.

En een stukje bouwbeschrijving, met daarop duidelijk het interieur:
Afbeelding

Binnenkort meer :wink: .

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 apr, 2013 22:15 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Wat een apart ding, Nico. Je kunt wel zien dat de italianen hun tijd vooruit waren in de jaren 30.
Vandaag is trouwens het boek over de regia binnegekomen. Dank voor je tip het is echt een aanrader. Ik heb net het ingewikkelde stuk over de kleuren doorgelezen. Net nu de Cicogna lichtgroen is aan de binnenkant kom ik er achter dat het lichtgrijs moet zijn en donkergrijs voor de vloeren en deuren AHGR :twisted:

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 apr, 2013 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Verdomme! zit ik vandaag een beetje te speuren naar bouwverslagen op het internet van deze kit, zie ik ineens Photo Etched delen voorbij komen. Daarvan had dus een setje in deze kit moeten zitten en die is foetsie!

Mailtje gestuurd naar de firma, ik ben benieuwd.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 apr, 2013 0:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Dat is balen!

Als de kit -aus die Tsjechei- komt, dan is de service meestal OK.
Had een keer bij Pavla mislukte decals gekregen voor mijn Ar 231 V1. Mail gestuurd en binnen 1 week 2 vellen gekregen!

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 apr, 2013 11:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Het treft, zojuist mailtje terug. Hierin excuses en een setje wordt toe gestuurd :-)

Gr. Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 apr, 2013 11:36 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Kijk, dat is een goede service. Gelukkig maar want ik ben wel benieuwd naar deze bouw.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2013 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Eventjes wat speurwerk gedaan over deze Ba 65, maar de gegevens van dit toestel ten tijde van de Spaanse Burgeroorlog lijkt relatief schaars te zijn. De meeste exemplaren die zijn ingezet, blijken van het oudere type K. 14 te zijn, maar gelukkig ook nog de nodige types A-80 later in het conflict. Een gevonden overzichtje:

Afbeelding

Een mooie foto van zo'n Breda met geaccentueerde kogelinslagen:
Afbeelding

En dan natuurlijk weer het kleurenschema, ik heb al aardig naar wat foto's zitten staren, maar het blijft een beetje een wazig geheel voor mij:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lastigste wordt nog om dit embleem zelf te gaan regelen:
Afbeelding

Het meest concrete houvast dat ik heb is dit kleurenschema dat AZModels heeft mee gegeven aan haar 1/72 kit:
Afbeelding
Dus deze kant, denk ik voorlopig maar op.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2013 7:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ik kan de nummering niet lezen Nico, maar klopt het met dat lijstje wat je hebt geplaatst?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2013 10:39 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Ik zit een beetje in ijn maag met de naamgeving van die kleuren: "Verde Mimetico" oftewel campouflage groen staat er op jouw instructies. In het Engels heet dat light green. Bij mijn Cicogna heet het Verde Chiaro, wat ook vertaald wordt als licht groen. Ik kan geen passender kleur daarvoor vinden dan pale green (Hu 120), maar dat werd tot 1941 voor de binnenkant gebruikt. Welke kleur groen ga jij hiervoor gebruiken? Advies is welkom.

vrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2013 10:42 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Wat een prachtige foto's trouwens. Vooral die met die versierde kogelgaten. Ik las in mijn nieuwe RA-boek, dat het piloten ten strengste verboden was killmarks en andere persoonlijke zaken op het vliegtuig te schilderen. In Spanje ging men die killmarks alsnog aanbrengen door de kogelgaten te "versieren".

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement