Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 2:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2013 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hallo,

Ook hier is een zeer goede staat ontvangen ene buste van film karakter Col. Hans Landa uit de film Inglourious Bastards (2009) die dankzij de sculpt kunsten van René Duret in buste vorm is gegoten. Ik ga een poging doen net als René zelf en Pelle om de buste te schilderen. De film ken ik niet, ik ga het model zo schilderen dat ik het karakter kan tonen, dat is voor mij de uitdaging.

Nadat de buste eerst gereinigd is, heb ik het voorzien van een zwarte primerlaag en dat staat nu te drogen en dat komt goed uit omdat ik de SF Operator nog aan het afronden ben.
Zo staat de buste erbij en in de komende dagen zal er mee kleur op komen.
Torso
Afbeelding

Het gezicht
Afbeelding

Wens Pelle en René veel plezier met het schilderen, ik ga ook een poging daartoe doen ;)
Grt Johanna

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Laatst bijgewerkt door Jogy op di 16 apr, 2013 11:27 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2013 23:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Jogy schreef:
Wens Pelle en René veel plezier met het schilderen, ik ga ook een poging daartoe doen


Jij ook veel plezier! Het is een erg fijne buste om te schilderen, met mooie details. Het beeldt Landa echt goed uit. Ik gebruik deze twee foto's als referentie voor het gezicht;
Afbeelding

Afbeelding

Om de schaduwen en highlights goed te positioneren. Misschien heb jij er ook wat aan. En er zijn natuurlijk nog veeeel meer Landa foto's op het www te vinden.

Succes!

Groet

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2013 15:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Zo, daar is Hans de derde ook weer, echter alleen met een groen jasje en een start van het leer.
Eerst begonnen met het tuniek, die is redelijk donker in het echt en ik heb geprobeerd met zo weinig mogelijk contrast toch dieptewerking te krijgen en ik ben redelijk tevreden met de tussen stand, het kan nog iets beter en de versieringen moeten nog bijgewerkt worden, die heb ik niet klaar zoals te zien is.

Afbeelding

De jas glimt, dat komt door een vernislaag omdat ik de basis met acryl gedaan heb, zwart met grijs gemengd zodat het niet pikzwart is. Zodra de laklaag uitgehard is ga ik dat gedeelte met olieverf doen, de rest zal met acryl gaan.

Dat was het weer, het gezicht komt later.
Grt Johanna

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2013 17:36 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Waarmee ga je de highlights opzetten, qua kleur?
Ik zou opteren voor flesh voor het licht en donkerblauw voor blending van de shadows.
De dieptewerking verkrijg je ook al je bijv de blouse gaat inlijnen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2013 14:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Dank Bert voor het meedenken.De torso heb ik weg gezet, daar ga ik later mee verder.Gisteren ben ik met het gezicht begonnen. Het is wat aftasten om de lijnen goed te krijgen en dit is een kleine tussenstand om te zien hoe het wellicht gaat worden. In tegenstelling tot beide andere schilders heb ik voor een rechte blik gekozen.

Afbeelding

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2013 14:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Mooi Johanna, je zegt dat dit een begin is, dus veel kan ik er nog niet over zeggen behalve dat je mooie schaduwen hebt opgezet. Verder geef ik je de tip om ook met rood en violet te werken voor het gezicht, of om er later nog een olieverffilter overheen te zetten zoals ik ook bij de mijne heb gedaan.

Madame Prummel, je dis; au revoir! (quote uit de film :P )

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2013 15:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Merci Pelle pour le quote .... de rest volgt, er zijn wat dingetjes die beter kunnen, dit is een eerste inkleuring.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2013 16:15 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ik wacht even af hoe je verder gaat en iets betere foto's neerzet, qua lijnen kan ik het wel zien qua kleuren even wat minder. Wel lief kuiltje in zijn kin, al denk ik dat het een luchtbelletje is geweest

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2013 18:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 12 nov, 2011 17:56 pm
Berichten: 252
Woonplaats: Utrecht
erg mooi, ben benieuwd naar totaal plaatje.

Groetjes,
Sander :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 maart, 2013 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 apr, 2005 20:58 pm
Berichten: 726
Woonplaats: Amsterdam
Ik blijf respect houden voor mensen die dit met hun handen weten te creëren.
Diepe buiging

Erwin

_________________
So many kits, So little time........
Bezig met:

Herbouw Predator 2 1/3
Optimus Prime papier model
Aboriginal Predator


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement