Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 dec, 2012 19:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Hallo MLD- en vliegtuig-fielen,

Mijn keuze gaat uit naar de Lockheed P2V-7B (SP-2H) Neptune van Revell in de schaal 1/72.
Waarom de Neptune: omdat ik het op de Orion na de mooiste kist van de MLD vindt.

Afbeelding

De Neptune was de derde in de serie onderzebootbestrijders van Lockheed na de PV-1 Ventura en de PV-2 Harpoon. Later werd de Neptune opgevolgd door de P3 Orion die ook door MLD in gebruik is genomen.

Voor onze Marine Luchtvaartdienst is dit vliegtuig geen onbekende, aangezien in 1954 een serie van 12 vliegtuigen van het type P2V-5 in dienst werd gesteld. In principe verschilt de wijze van opsporen van onderzeeboten niet van het door de Grumman Trackers toegepaste systeem. Ook de Neptune maakt hierbij gebruik van radar, sonarboeien en kan voor de bestrijding dieptebommen, raketten en torpedo's meevoeren. Door zijn grotere vluchtbereik (maximum-snelheid 650 kilometer per uur - vliegduur 15 uur) zal zijn operatiegebied
doorgaans veel groter afstand van zijn basis gelegen zijn. Voor OSRD (Opsporings- en Reddingsdienst) doeleinden maakt de MLD meestal van dit vliegtuigtype gebruik, waarbij de Neptune dan als opsporingvliegtuig fungeert.

De kit:

Ik heb voor twee tientjes deze kit in handen gekregen van Revell.

De doos:

Afbeelding

De beschrijving:

Afbeelding

De decals:

Afbeelding

De sprues:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De kit ziet er goed uit wel wat sinkmarks en flash, maar dat is het ergste nog niet. Wat erg gaat storen met schuren zijn de opliggende details.
Verder komt er nog een Eduard setje bij.
Hij gaat gespoten worden in Humbrol 125

Als hij af is gaat hij staan naast mijn nog in productie zijnde Orions:

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb er zin in, jullie ook?

mvg Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 dec, 2012 20:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Leuk dat je ook de Neptune gaat bouwen. Tot nu toe heb ik van de MLD enkel wat heli's gebouwd en heb nog niet zoveel ervaring met grotere vliegtuigen. Enkel vorig jaar een Privateer van de aeronavale in elkaar gezet. We zullen wel zien hoe het gaat, de kit is mooi.
Gr. Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 dec, 2012 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Zoals ik al in het andere Neptune topic heb gezegd, Neptunes zijn altijd cool! Misschien is het wel leuk om er allebei een ander schema toe te passen. Gewoon voor de diversiteit.

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2012 1:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ah mooi! Neptune nummer 2. Jammer dat het met de Revell decals allemaal 213's worden anders konden we heel 320 bouwen :wink: . "Meestermax" had ook al aangegeven misschien een Neptune te bouwen, het zou dan de meest gebouwde kist uit deze groepsbouw zijn.
Vreemd genoeg heeft zich nog niemand gemeld met een Atlantic, terwijl Revell daar toch een mooie doos van heeft.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2012 9:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Shake schreef:
Ah mooi! Neptune nummer 2. Jammer dat het met de Revell decals allemaal 213's worden anders konden we heel 320 bouwen :wink: . "Meestermax" had ook al aangegeven misschien een Neptune te bouwen, het zou dan de meest gebouwde kist uit deze groepsbouw zijn.
Vreemd genoeg heeft zich nog niemand gemeld met een Atlantic, terwijl Revell daar toch een mooie doos van heeft.

Gr. Sjaak


de Atlantic wordt mijn volgende model na de Neptune, maar dat ga ik denk niet redden voor deze groepsbouw.

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2012 20:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ik heb in het verleden ook eens een Neptune gemaakt en dat verslag staat hier. Mogelijk dat je er nog nuttige info kunt vinden. Omdat er nu twee Neptunes gebouwd gaan worden in deze GB, zet ik ditzelfde bericht in twee topics.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 dec, 2012 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
kennen jullie dat:

Zit je de hele dag te wachten tot dat je eens lekker op de pot kan zitten zonder gestoord te worden, gaat de bel. Je hele dag verpest omdat je het mooist moment van de dag moet onderbreken. Jij snel afknijpen, kont afvegen, broek optrekken naar de deur sprinten. Staat de postbezorger voor de deur die gaf mij een pakje. Ik de deur dichtdoen maak het pakje open en mijn dag is verbeterd hoor, de afzender is Eduard. De inhoud: een BigEd set voor een orion voor m'n vader en voor mij dit:

Afbeelding
Afbeelding

Ja inderdaad ja, een PE-setje voor mijn neptune.

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 dec, 2012 0:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Hey, ook wat pe bij je Neptune? Mijn setje ook van eduard ziet er anders uit met twee etsplaten en losse plastiekjes voor instrumenten.
Nou ja, zal wel een oudere uitgave zijn :D
Succes met plaatsen ervan, moeten het maar van elkaar afkijken.
Groeten Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 dec, 2012 11:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
spiderbrouwer schreef:
Hey, ook wat pe bij je Neptune? Mijn setje ook van eduard ziet er anders uit met twee etsplaten en losse plastiekjes voor instrumenten.
Nou ja, zal wel een oudere uitgave zijn :D
Succes met plaatsen ervan, moeten het maar van elkaar afkijken.
Groeten Jaap Jan


jij moet die van jou nog schilderen denk, ik niet, haha :twisted:
en ja sommige dingen vind ik een beetje onduidelijk in de beschrijving staan zoals de riempjes op de stoelen.

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 dec, 2012 11:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Bij mijn Neptune heb ik ook het onbeschilderde ets setje (Eduard 72364). Dat is volgens mij een uitgebreidere set, er zit ook het e.e.a. aan detail voor de wielbakken bij. Ik heb nog getwijfeld over de detailset voor de bomb bay, maar dan doe ik er helemaal lang over de bouw.

Gr. Sjaak

@tehomazie; ik ben er niet zeker van of ik echt alle details van de bezorging wil weten, maar ik moest er wel om lachen :mrgreen: .

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement