Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 15:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 aug, 2012 12:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2012 13:01 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Loosdrecht
Verslag begint op Pagina 6: viewtopic.php?f=4&t=37427&start=50



--

_________________
Nick

Bouwprojecten (mee bezig):
- Hermione la Fayette, Artesania Latina: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... =4&t=37427

Album:
- Hermione la Fayette, Artesania Latina: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11697/


Laatst bijgewerkt door Nickr op di 23 sep, 2014 20:58 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 aug, 2012 15:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
wauw schitterend.

Nickr schreef:
Ik heb bij de winkel nog wel gevraagd of de spiegel van messing, of van hout was. want ik heb veel gehoord, dat artesania veel houten onderdelen vervangd voor hout.
Groet,
Nick


Hout vervangen voor hout :lol: .... Zie het verschil niet :lol: ....Ik weet zeker dat je hout voor messing bedoelt

Heb veel respect voor de brouwers van Galjoenen, Barken, Sloepen, Frigatten, Pinnace's etc. (Zowel in fantasic plastic als in hout). uit de periode 15 en 16e eeuw. Ik vind het een bijster interessant stukje geschiedenis. Vooral het stuk in de Cariben waar de Hollanders, Engelsen, Spanjaarden en Fransen constant metelkaar in oorlog waren.

Echter die touwtjes......ik vind het al een k :? klus met WO1 vliegtuigen...laat staan zo een kompleet galjoen.

Ben zeer benieuwd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 aug, 2012 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 29 mei, 2012 20:25 pm
Berichten: 44
Woonplaats: Sint-Niklaas BE
Ik ga je zeker volgen Nickr!

Kben van plan om binnenkort te beginnen (of proberen te beginnen :) ) met houten modelbouw en dit schip is wel een van de kanshebbers!

groeten

Kevin

_________________
Niet de tijd die je eraan werkt is belangrijk , maar wel het eindresultaat!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 aug, 2012 9:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 apr, 2011 15:22 pm
Berichten: 77
Woonplaats: Baarle-Nassau
Ziet er een leuk bootje uit hoor.
De wielen van de rolpaarden (voor je geschut) kun je maken uit rondhout, gewoon schijfjes zagen.
Let wel op de schaal, en ze zijn voor groter dan achter in verband met de bolling van het dek :wink:
Je kunt ze ook los bestellen hoor, maar ik vindt het vreemd dat ze er niet bij zitten.
De katrollen; dat zijn de jufferblokken :wink:
Succes met de bouw.

Groet, Germt

_________________
Het is niet dat we te weinig tijd hebben, maar teveel tijd die we niet gebruiken (Seneca)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2012 8:50 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Het zijn toch wel de mooiere modellen, ikzelf ben ook meer van de latere bouw, dus fregatten, sloop of wars, privateers, schooners. De galjoenen etc zijn mooi om te zien , maar missen de rankheid en snelhed van de anderen., visueel dan

Ik zelf ben momenteel erg gecharmeerd van de HMS Fly en HMS Pegasus (Amati/Victory)

Jammer dat er veel gietspul bij zit en ik zou deze dus vervangen door houten exemplaren. Je schildert ze sowieso, maar het heeft net even wat meer voor het gevoel. De blokken en jufferblokken zien er netjes uit, mooi dat de paarden van hout zijn en er is best wel wat te vinden over de guns, en anders is er altijd wel iemand die een plaatje of tekening heeft van zoiets.

IK zelf ben ook weer van plan om wat te gaan bouwen, deel van het hout heb ik al, de tekening komt deze week binnen, hoop ik. Het wordt weer eens tijd voor wat houtbouw, na mijn Rattlesnake

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2012 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 maart, 2010 22:41 pm
Berichten: 294
Woonplaats: Emmen
Hallo Nick,
leuk model. Duidelijk de lat weer wat hoger gelegd :wink: Ik sluit me bij de andere raadgevers aan en wil wat toevoegen:
- als je het niet weet eerst vragen en wachten op de antwoorden
- wat hout was van hout maken, vooral wat de lelijke metalen onderdelen betreft. Je kunt de metalen sloep als mal gebruiken en eveneens van hout maken.
succes met de bouw
Peter

_________________
Op de helling voor zeer groot onderhoud:
Royal Albert en Zuiderzee botter MK80
Afgemeerd: Statenjacht "Stadt von Bremen" (Amati);
Fluit als walvisvaarder (Sergal);
Vollenhovense schokker (scratchbouw)
Aan de horizon: Friesland (Mamoli)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 aug, 2012 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2012 13:01 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Loosdrecht
Hallo Allemaal
Bedankt voor jullie reacties, en tips.
Ik wil nog wel zeggen, dat ik momenteel bezig ben met de albatros, en dus mischien nog deze zomervakantie begin )maar dan wel aan het eind', of pas (i.v.m school) in de herfstvakantie.

Groet,
Nick

_________________
Nick

Bouwprojecten (mee bezig):
- Hermione la Fayette, Artesania Latina: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... =4&t=37427

Album:
- Hermione la Fayette, Artesania Latina: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11697/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 aug, 2012 11:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Zitten de wielen voor je rolpaarden niet gewoon in je kit? Kijk eens naar de dingen in de rode cirkels?
Ziet er best wel 'wielerig' uit. :wink:

Afbeelding

Greetz

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 aug, 2012 11:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2012 13:01 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Loosdrecht
Hallo Bravo

Ja dat dacht ik ook, maar ik weet het niet zeker. het probleem is, dat je een onderdelenlijst grijkt, en de rolpaarden, worden als een geheel gezien (omdat het van messing was), dus ik weet niet zeker of die voor de rolpaarden zijn, of voor iets anders.
Ik ga het maar eens onderzoeken, en kijken of het voor iets anders wordt gebruikt, of dat het inderdaad daarvoor is bedoeld.

Groet,
Nick

_________________
Nick

Bouwprojecten (mee bezig):
- Hermione la Fayette, Artesania Latina: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... =4&t=37427

Album:
- Hermione la Fayette, Artesania Latina: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11697/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2012 8:25 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit de rolwielen zijn voor je guns, je gebruikt dit nergens anders voor. Het zijn in ieder geval geen delen voor de tuigage, voor de romp zou ik mij ook niet zo snel weten te bedenken waar ze dan wel voor dienen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement