Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 16:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2006 10:37 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Nu mijn Volvo op de laatste loodje na klaar is moest ik mijn hooft gaan buigen over een nieuw projectje. Graag iets simpelers, ik heb de afgelopen maanden genoeg geimproviseerd.
De bedoeling is dus om een Actros van Kibri te gaan brouwen rechtstreeks uit de doos.
Het is de eerste keer dat ik in deze schaal een vrachtwagen in elkaar ga zetten, dus daar zal het eventjes wennen zijn, is namelijk allemaal erg klein :? .

Afbeelding
Het rolletje plakband wat ernaast licht, is smalle afplak-plakband, dus de doos is erg klein.

De inhoud van de doos: ondanks de schaal vind ik dit bouwpakket toch nog uit behoorlijk wat (gedetaileerde) onderdelen bestaan.
Er zijn verschillende gietraampjes, waaronder ook gekleurde clearparts (oranje zwaailichten) en een (juist door de kleine schaal) gigantisch decal vel, met heel veel nuttige decals.

Afbeelding
Zoals te zien, genoeg onderdelen om mee te stoeien. Naast de cabine heb ik een 1/24 vrachtwagen band gelegd, om het schaalverschil te laten zien.

De brouwhandleiding met decalvel:
Afbeelding

Indien deze eerste kennismaking met Kibri gaat bevallen sluit ik niet uit, dat ik "tussendoor" wat vaker op deze schaal wil gaan brouwen, er is namelijk een zeer gevarieerd programma in vrachtwagen opbouwsoorten.
Het enige nadeel is dat Kibri dan wel zeer behoorlijk gedetaileerd is, maar gezien de schaal, en de hoeveelheid benodigde plastic zeer prijzig is.
Dit model liet ik mij door het koopspook in de handen duwen voor een luttele 10 euro, dit is doorgaans een zeer lage prijsstelling voor een kibri produkt :!: .

Genoeg geleuterd, als er vragen of opmerkingen zijn hoor ik ze natuurlijk graag.
Up-dates komen ook te zijner tijd.

Groetjes Robert


Laatst bijgewerkt door Bert op zo 02 jul, 2006 14:19 pm, in totaal 7 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2006 10:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Brouwhandleiding :lol: :mrgreen:

Succes met dit grappig kleine vrachtwagentje, Robert! :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2006 11:04 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Dank je Jelle.
Ik vind het trouwens wel leuk, hoe je van vliegtuigen ook intresse heb gekregen in vrachtwagens, alhoewel vliegtuigen natuurlijk bij jouw natuurlijk gewoon prio 1 zullen blijven 8) .

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2006 11:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
bert schreef:
Dank je Jelle.
Ik vind het trouwens wel leuk, hoe je van vliegtuigen ook intresse heb gekregen in vrachtwagens, alhoewel vliegtuigen natuurlijk bij jouw natuurlijk gewoon prio 1 zullen blijven 8) .

Groetjes Robert

Sinds kort volg ik inderdaad ook het vrachtwagen-forum. Zodra ik eens een goedkope truck tegenkom (en zodra mijn huidige voorraad iets is gekrompen) ga ik me eens aan een vrachtwagen wagen wagen wagen :roll: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2006 11:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 06 okt, 2005 20:52 pm
Berichten: 1502
Woonplaats: wergea friesland
heel intresant onderwerp
ga ik eens volgen
se hebben inderdaad heel veel keus al sal het voor mij iets te klein sein maar tog heel leuk
nu jelle nog over de streep

johan

_________________
wat u niet wilt dat u geschied
doe dat ook een ander niet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2006 11:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 feb, 2006 22:22 pm
Berichten: 21
Woonplaats: bovenkarspel
Wel erg klein maar daarom net zo leuk.
Ik zal over je schouder mee kijken,
en misschien doe ik het ook wel eens.
veel plezier er mee.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2006 11:38 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Succes met deze babytruck Bert :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2006 12:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Kibri maakt inderdaad heel mooie modellen in 1:87.. ik heb zelf de Mercedes MB-Trac staan hier.. die enorme landbouwtrekker..

Als je eens een ECHT masochistische bui hebt.. ze maken ook vrachtwagenmodellen in schaal 1:220.. ik heb er zelf een paar gebouwd voor mijn modelspoorbaan.. en daar is de detaillering ook TOP!.. zelfs cabine interieurtjes op die schaal... mischien post ik er eens eentje hier..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2006 13:21 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Arie Kabaalstra schreef:
ze maken ook vrachtwagenmodellen in schaal 1:220.. ik heb er zelf een paar gebouwd voor mijn modelspoorbaan.. en daar is de detaillering ook TOP!.. zelfs cabine interieurtjes op die schaal... mischien post ik er eens eentje hier..


Graag, ik ben erg benieuwd, die Magnum van jouw, en die Unimogs had ik ook al gezien, daar buig ik mijn hoofd al voor.
Maar gedetailleerde kabine in schaal 1/220 dat is volgens mij toch echt wel "the sh*t" zoals ze dat zouden zeggen.

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2006 14:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
tja.. maar da's dan de kwaliteit van Kibri he?..
niet dat ze zo heel gedetailleerd zijn, maar er zit een stuurtje , 2 stoelen en een bed in.. en da's op die schaal al heel wat..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement