Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 21:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 apr, 2012 23:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Het is een aantal maanden wat rustiger geweest van mijn kant. Drukke werkzaamheden en in het weekend altijd wel iets te doen, zodat er voor modelbouw weinig tijd over blijft.
De trailers beschouw ik maar als bijprojecten, en de Iveco is klaar, dus....op zoek naar een nieuwe doos.
Omdat ikzelf niet kon beslissen, heb ik maar een heleboel dozen uitgestald, en mijn jongste zoon laten kiezen.
Gaat hij toch wel voor een zeer recente doos zeker. De International Lonestar van Moebius.

Deze dus:

Afbeelding


Op Amerikaanse zijn er al een aantal gebouwd, maar hier bij ons heb ik er nog niet zoveel gezien.
Wel heeft Hessel Hemstra er al enen gebouwd voor zijn mixertrailer, maar dat is een dagcabine. Ik ga hem als complete trekker bouwen, dus met sleeper.
Erachter komt dan de Revell Beal Tank trailer.

Inmiddels is de Lonestar ook als Revell bouwdoos te verkrijgen, en ik denk dat dat commercieel gezien een goede zet is voor Moebius. Laten we eerlijk zijn, niet elke winkel heeft Moebius in zijn assortiment, maar Revell heeft zowat iedereen die bouwdozen verkoopt.

De doos zit propvol met plastic, wat bijzonder netjes aan de sprues zit. Er is echt werk van gemaakt en er zit heel veel detail op en aan het model.

Enkel de bouwhandleiding is niet alledaags, maar met wat ervaring moet er iets moois van te maken zijn.

Ben begonnen met het chassis in elkaar te steken. De onderkant is helemaal recht zodat je na het lijmen van de dwarsbalken de boel goed recht kunt fixeren.

Afbeelding


Daarna aan het interieur begonnen. Alles is nog dryfit omdat er eerst nog geschilderd moet worden. De details zien er echt prima uit op het dashboard, en zelfs de gordelhouders en stoelverstellingsknoppen zitten meegegoten. Waanzinnig:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Zo, ik kan weer een tijdje vooruit, maar kijk wel uit naar het eindresultaat van dit machtig mooi model.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Laatst bijgewerkt door 18wheeler op zo 26 jan, 2014 13:55 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 apr, 2012 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi Eddy,

Je zoon heeft een goede keuze gemaakt :mrgreen:
Dit model heeft toch wel iets aparts. Modern en een eigen look. Heb je al iets in gedachte qua kleurstelling.
Ik persoonlijk vind de Harley uitvoering wel mooi om te zien :wink:

Ben benieuwd wat je er van gaat maken. Maar jou kennende zal dat wel weer helemaal goed komen.

Succes met deze pracht truck.

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 apr, 2012 10:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Bovendien heeft Revell er een complete bouwtekening bij gemaakt. Als Moebius verstandig is laten ze dat vaker doen door Revell. Hun eigen beschrijving is behoorlijk puzzelen. Ik heb inderdaad de dagcabine gebouwd en moet zeggen dat ik de bouwdoos op zich FANTASTISCH vind.

Ik ga in ieder geval kijken wat hier van gemaakt wordt.

Hessel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 apr, 2012 12:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooi Eddy, deze Lonestar. Benieuwd hoe jij het gaat ervaren om hem te bouwen.
Net als Boxer ben ik wel benieuwd welke kleur(en) je in gedachten hebt. Gewoon één kleur of een mooie two-tone?!
Succes in ieder geval :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 apr, 2012 12:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 maart, 2011 18:55 pm
Berichten: 1011
Woonplaats: Urk
Je kan er natuurlijk ook een camper van maken ...

Afbeelding


En hier kan je waarschijnlijk ook nog wel wat opdoen ...

http://public.fotki.com/modeltrucks25th ... /lonestar/

8)

_________________
...Bergingswagens in Florida...
Lonestar (detail)foto's voor de modelbouwer...
Mijn fotoalbums op Facebook...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 apr, 2012 13:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
18wheeler schreef:
Omdat ikzelf niet kon beslissen, heb ik maar een heleboel dozen uitgestald, en mijn jongste zoon laten kiezen. Gaat hij toch wel voor een zeer recente doos zeker. De International Lonestar van Moebius.

Tja, Eddy, zo zie je: wij worden oud zeker? "Clash of generations"? :lol: :lol:
18wheeler schreef:
Afbeelding

Heel veel detail !!! Alleen vraag ik me af hoe je deftig kan slapen op zo'n "krom" bed (dit soort bedden zie je ook wel meer op de moderne europese trucks à la "Active space" en zo).
Ik heb nu wel nog nooit zo'n Lonestar in het echt gezien, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je na een vermoeiende dag rijden nog een half uur moet gaan knutselen om je fatsoenlijk te kunnen strekken in een lekker (recht) bed .... :(


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 apr, 2012 13:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 maart, 2011 18:55 pm
Berichten: 1011
Woonplaats: Urk
Het bed zit boven de bank.

De zijkussens weg en je klapt het bed zo naar beneden....

_________________
...Bergingswagens in Florida...
Lonestar (detail)foto's voor de modelbouwer...
Mijn fotoalbums op Facebook...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 apr, 2012 15:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 18 jul, 2011 21:09 pm
Berichten: 68
arie van urk schreef:
Het bed zit boven de bank.

De zijkussens weg en je klapt het bed zo naar beneden....

Een foto uit een (voor Arie wel bekende) Lonestar-folder :wink:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 apr, 2012 15:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
De rugleuning van de "sofa" is dus het bed, ha, dat wilde ik weten, bedankt voor de info Arie :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 0:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Oei, dit topic stond alweer halverwege pagina 4. Snel dan maar even een update van de Lonestar.

De laatste maanden niet echt veel lijm gesnuifd wegens veel te veel andere werkzaamheden.
Ik weet niet hoe jullie dat verder ervaren, maar als er weinig tot niets uit je handen komt, loert er toch een brouwersdipje om de hoek. Je komt dan in een wat 'negatieve' spiraal en dan gaat het helemaal niet meer vooruit.

Een nieuw jaar, met nieuwe kansen. Ik heb de smaak weer wat te pakken. De flatbedtrailer is eindelijk gereed, en in de Lonestar zit inmiddels ook al wat progressie.

Ik ben bezig met het interieur, maar dat wilde ik in 3 verschillende tinten grijs spuiten. Alles bij elkaar heeft dat veel te lang geduurd maar nu ben ik inmiddels zover dat ik een dryfit van het interieur kan laten zien. Er moeten wel nog verschillende decals aangebracht worden, zoals de klokkenwinkel en de middenconsole, en verder nog wat details aan het dashboard verven.

Afbeelding
Afbeelding


De hoge spoiler komt er niet op, maar ik heb een manier gevonden om die vervelende naad in de 'lage' spoiler weg te werken.
Gewoon de pinnetjes van het voorste deel afsnijden en de gaten in de cabine hiervoor dichtplamuren. Op deze manier kan de spoiler netjes aansluiten op het achterste deel en hoef je de naad niet te plamuren. Ook sluiten de rondingen van de cabine ter plaatse van de uitlaten beter op elkaar aan.

Afbeelding


Dit was het weer voorlopig, maar ik heb er weer zin in en hoop snel meer in-progress foto's te kunnen plaatsen.

Overigens, het voorlopige idee is om het chassis rood te spuiten, en de cabine zwart met zilver en rode pinstriping. Een modernere kleurstelling van die zoals op mijn Texaco Mack.
Hij komt dan kwa kleurstelling eigenlijk ongewild in de buurt van de Harley Davidson versie die Boxer aan het bouwen is, maar het lijkt me wel leuk om de Lonestar naast zijn oudere Mack-broer van 35 jaar geleden te zetten.
Achter de Mack ben ik nu de AMT tanktrailer aan het maken, en achter deze komt de Revell Beal Tanker. Je kunt dan mooi 35 ontwikkeling zien.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther, Google [Bot] en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement