Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2010 15:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hallo,

Na een grote opruiming was er zoveel ruimte op mijn werktafel dat ik er snel een grote doos opgezet heb. De doos is van Bronco en bevat een zeer complete M1114 Up Armored Tactical Vehicle.
Afbeelding

In de doos zelf zit een zak met 7 gietramen waarvan 1 met transparente delen. Daarnaast is een zakje toegevoegd met decals en een PE set en in het doosje zitten wielen en de body van de M1114.
Afbeelding

Momenteel ben ik op zoek naar referentiemateriaal van de binnenkant en de motor, al denk ik niet dat ik de laatste echt zichtbaar laat. Op internet zijn genoeg foto's te vinden van de buitenkant, alleen is me het nog niet gelukt goede foto's van de binnenkant te vinden, mocht iemand deze hebben, dan houd ik me aanbevolen.

De bouw is gestart, handleiding doorgelezen en de gietramen uit plastic gehaald.
Wordt vervolgd!
Gr Johanna

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Laatst bijgewerkt door Jogy op vr 13 mei, 2011 15:29 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2010 15:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Hoi hoi, dit is ook een hele nieuwe kit van Bronco toch? Dan ga je in elk geval veel plezier beleven aan de bouw. :D

Good luck!

_________________
If it ain't Dutch, it ain't much Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2010 18:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 16 feb, 2010 0:00 am
Berichten: 205
Mooie doos! (Die is nog maar pas uit of niet?) Ben benieuwd hoe die wordt!

Semi on-toppic: ik heb een lading foto's van onder de motorkap. Wil namelijk een CMK motorblok inbouwen in een academy M998.

Stuur me even een PM dan upload ik ze ergens (is bij elkaar 8MB).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2010 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Jogy,

Deze nieuwe kit van bronco ziet er echt heel goed uit. Leuk dat er nu ook een geupgrade versie is van de Humvee, en niet alleen de standaard versies van tamiya etc.
Ik ben echt benieuwd naar deze, ik ga je zeker volgen! Ik wil deze zelf ook wel graag bouwen (Nadat ik nog wat andere projecten heb afgemaakt :roll: :wink: )

_________________
Jeder zeit, feuer bereit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 okt, 2010 13:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Bedankt voor de reacties. De wielophanging vordert en het past allemaal redelijk. Voor de winkelprijs die er gevraagd wordt is het geen goedkope kit en kwalitatief niet helemaal waard. Aan de andere kant, nu is geen update set nodig om een andere versies om te bouwen tot deze versie.

Ondertussen heb ik van diverse kanten foto's gekregen, wellicht dat ik de motorkap wel open laat, zal het bekijken wat de tijd ingeeft.

Grtz

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 okt, 2010 17:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Een update.

De bouwtekening begon met de vering en ophanging en het is een kwestie van goed de bouwtekening lezen, want er zitten wat verradelijkheden in deze kit. Het is ook passen en meten en niet alles is mooi bevestigd aan de gietramen.
Gisteravond had ik het eerste deel af.
Afbeelding

Afbeelding

Vandaag ben ik verder gegaan met de wielen en de afronding van dit gedeelte.
De wielen bestaan uit drie stukken.
Afbeelding
Het past wel, alleen blijven er kieren over die ik later wat zal vullen, anders gaat het nogal vreemd lijken. Dit is een verbeterpunt voor Bronco, zeker gezien de prijs van deze kit.

Na het in elkaar zetten van de wielen heb ik de rest van de ophanging afgemaakt en dit deel is voorlopig wat het bouwen betreft afgerond.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een aantal onderdelen plaats ik later zoals een deel van de voorkant omdat het anders niet uit te lijnen is met de bovenkant.

Dat was het voor nu ...
Groet!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 okt, 2010 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Afbeelding

Ik dacht dat ik alles al had gezien op modelbouwgebied maar dit slaat alles.

Maar het kitje ziet er goed gedetailleerd uit.

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 okt, 2010 19:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 okt, 2010 19:15 pm
Berichten: 2
Beste je vroeg naar info over wat er onder de motor kap zit van een Humvee, wel kijk eens bij
http://www.primeportal.net/the_battlefield_softskin.htm en nu ook vooral wat er staat whats new m vr gr Ludy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 okt, 2010 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Ronald Kok schreef:
Ik dacht dat ik alles al had gezien op modelbouwgebied maar dit slaat alles.
Ik heb ook van die wielen bij de Diana waar ik mee bezig ben. Zal wel een nieuwe truc zijn van Bronco. Maar bij mij pasten ze echt super. Geen gevul of gevijl nodig. Die hele kit kun je trouwens bijna rechtstreeks vanuit de sprue in elkaar plakken. Top kwaliteit tegenwoordig ! :brouw:

_________________
If it ain't Dutch, it ain't much Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 okt, 2010 16:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Bedankt voor de reacties!
Ze passen ook wel, al houd ik wel wat ruimte over, maar dat is niet zo'n probleem. Moet ze wel afplakken bij het schilderen en dat is wat meer werk, al is dat niet onoverkomelijk.
Ben ondertussen wat verder gevorderd al is de tijd eventjes spaarzaam. Binnenkort een nieuwe update van de vorderingen.

Grtz

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement