Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 12:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Fairey Swordfish 1/32
BerichtGeplaatst: za 29 mei, 2010 17:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het wachten op de PE-set die ik voor mijn Seaking had besteld valt me nogal tegen. De verkoper had me telefonisch al medegedeeld dat door een failliet van een bedrijf dat met Eduard samengeslagen was, de bestellingen op losse schroeven staan. Het kan volgende week binnenkomen, of het kan helemaal nooit meer binnenkomen, wat een modelbrouwverslag nogal bemoeilijkt. Dus maken we er gewoon een tweede aan over iets helemaal anders:

Afbeelding

De Fairey Swordfish, een vliegtuig dat er merkwaardig ouderwets uitziet voor het grote belang dat het in WOII gehad heeft. Zowel het verloop van de aanval op Taranto als de jacht op de Bismarck zijn door dit toestel bepaald. Deze kit van Trumpeter is me aangeraden bij Verschooten in Antwerpen, omdat ik me dit keer niet wilde laten vangen en ineens de PE erbij geleverd wilde. Een ander voordeel is dat je kan kiezen uit een doorzichtige en een opake romp. Er bestaat reeds een onafgewerkt brouwverslag van de hand van Nielsdol ([url] viewtopic.php?f=1&t=23576 [url]), dat me al gewaarschuwd heeft voor een paar valstrikken (waarvoor dank, Nielsdol). Het valt me wel op dat de doos ondertussen veranderd is, want het lijkt me dezelfde kit.

Nog een paar impressies van de inhoud:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De PE-kit belooft vrij moeilijk te worden, bijvoorbeeld onderdeel 10 dat fracties van een millimeter dik is. Ook zitten er rubber banden bij. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de vleugels ingeklapt bouw (scheelt wel wat aan opslagruimte) en ik denk dat ik de romp voor de helft doorzichtig maak. Zo, daar gaan we dan...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 mei, 2010 17:59 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Een heel mooi model heb je daar.
Waarom niet 1 vleugel inklappen?

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 mei, 2010 19:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
Heel leuk model, dat lijkt me voldoende uitdaging bieden!
Succes,
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 mei, 2010 19:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Gaaf ding. Ik hoop ooit nog es het 1:48 van Tamiya te kunnen aanschaffen, maar het is de prijs die me tegenhoudt (geloof 65 euro)

Ik kan me heugen dat Niels met een swordfish bezig was, maar ik weet zo niet of dat van Trumpeter was.. een boxart veranderd niet gauw.

En inderdaad, 1 vleugel inklappen, ik heb dat met mn wyvern gedaan en geeft in de vitrine een leuke aanschouwing. Op evenementen een leuk gesprek.

Succes.
Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 mei, 2010 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Da's inderdaad een gaaf ding...mooi van lelijkheid.

Ik sluit me bij Darka aan voor zover het een 1/48 kit betreft. Ik zou er graag ook nog eens maken, maar die prijs is niet leuk meer. Hetzelfde heb ik bij de Fi156 Storch van Tamiya. Dat moet 1/48 ook een hele mooie kit zijn..maar 65 euro voor een 1/48 1-motorig...da's me nu toch te gortig. En dan te bedenken dat er sommige 1/48 Tamiya zijn die voor minder dan 20 euro van eigenaar verwisselen (diverse typen zero's en een raiden o.a.)

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 mei, 2010 21:15 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
@Sorrowman: als het 1/48 was, gaf ik er ook het geld niet aan. Het is echter 1/32, het ding is 34 x 42 cm!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 mei, 2010 22:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 03 feb, 2007 11:57 am
Berichten: 140
Woonplaats: Belgie, lier
hey

het is een zeer mooi model het staat ook op mijn verlanglijstje,maar momenteel heb nog teveel steken

ik weet niet precies wat hij kost maar je moet opletten met het kopen van modelen bij verschoten hij is redelijk duur
ik heb niets tegen verschoten maar je moet een beetje denken aan je portomonee natuurlijk.
ikzelf koop er enkel mijn verf omdat hij de enige is in de buurt die Gunze verkoopt :(

maar ik wens je in ieder geval zeer veel succes met de bouw :brouw:

groetjes

(PS kijk een naar de woonplaats Lier => Duffel :wink: )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 mei, 2010 22:34 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik ga ervan uit dat door de toegevoegde PE en het grote aantal gietramen (met sommige onderdelen dubbel, de doos krijg je pas dicht als je goed puzzelt) de prijs van rond de zeventig euro wel ongeveer kan kloppen. De PE-set van de helikopter gaat me ook 25 euro kosten.
Ik had al gemerkt dat er iemand uit Lier was. Heb je voor je verf al eens gekeken bij Artobi in Katelijne? Ik weet niet of ze gunze hebben maar er staat dar toch veel schilder- en spuitgerief!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 mei, 2010 13:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
Citaat:
Gaaf ding. Ik hoop ooit nog es het 1:48 van Tamiya te kunnen aanschaffen, maar het is de prijs die me tegenhoudt (geloof 65 euro)


Darka, gisteren nog gezien voor 47 € :brouw:
Sturmtiger in Tienen ( Belgie )
hij verkoopt ook online, mits verzendkosten natuurlijk
http://users.skynet.be/sturmtigers/

bestellen zou ik zeggen :lol:

grtz
Chris

en Steven, suc6 met dit zeer mooie toestel

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 mei, 2010 2:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Dit is zo'n beetje praktisch dezelfde kit waar ik mee bezig ben (en toch binnenkort echt eens een keer moet afronden) echter ik had de Mk.I en dit is dus de Mk.II vandaar de veranderde boxart, ik weet niet wat de verschillen tussen de sprues zijn. die zullen wel minimaal zijn gok ik

In ieder geval veel succes!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement