Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Welke kleurenschema's? Uitleg op pag.4
Schema A 18%  18%  [ 14 ]
Schema B 22%  22%  [ 17 ]
Schema C 8%  8%  [ 6 ]
Schema D 14%  14%  [ 11 ]
Schema E 1%  1%  [ 1 ]
Schema F 12%  12%  [ 9 ]
Schema G 7%  7%  [ 5 ]
Schema H 3%  3%  [ 2 ]
Schema I 11%  11%  [ 8 ]
Schema J/K (heb anders teveel opties :roll:) 4%  4%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 76
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 nov, 2009 22:31 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Hallo allemaal!

Omdat ik met m'n andere projecten een beetje vast loop (lees: ik heb geen tijd om te airbrushen) ben ik maar alvast begonnen met 2 dwergjes van vliegtuigjes.

De foto's:

Afbeelding

De 2 cockpitjes:
Afbeelding
De achterste is van Eduard (note het PE op het voetenstuur) en de voorste van Academy. Aangezien de Academy kit redelijk eenvoudig is heb ik de cockpit wat opgeleukt met wat scratchbuild.

De Eduard romphelften met wat PE hendelt
jes:
Afbeelding
Afbeelding

De Academy romphelften heb ik wat opgeleukt met de plastic alternatieven van de PE onderdelen die in de Eduard kit zitten.
Afbeelding

Ik zal nog eens een paar foto's maken om de grootte te laten zien van deze dwergjes.

Tot zover dit bericht!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Laatst bijgewerkt door Juggernaut op zo 18 jul, 2010 12:47 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 nov, 2009 22:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
erg leuke toestelletjes dit! Darka heeftt laatst voor de spaanse burgeroorlog groepsbouw er nog 1 gebouw van Academy.

't verschil in detail is wel duidelijk tussen de academy en eduard versie.

succes

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 nov, 2009 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Nielsdol schreef:
Darka heeftt laatst voor de spaanse burgeroorlog groepsbouw er nog 1 gebouw van Academy.

Groetjes
Niels


Wat ik me afvraag waarom doe je niet mee met de spaanse groepsbouw???

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 nov, 2009 23:16 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Deze jongens krijgen in ieder geval een Russisch kleurtje, dus geen Spaanse groepsbouw voor mij.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 nov, 2009 23:43 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Wat een verschil zeg... Maar vast ook qua prijs. Wat was het verschil tussen type 10 en 18?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 nov, 2009 0:06 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Eelcog schreef:
Wat een verschil zeg... Maar vast ook qua prijs. Wat was het verschil tussen type 10 en 18?


Wat de prijs betreft zou ik het niet weten want ik kreeg de Eduard kit kado, wat techniek betreft waren de enige verschillen tussen de type-10 en de type 18 een andere motor (775 pk van de type 10 tegen 1000 pk van de type 18) en de type 10 had 1 uitlaat rechtsonder terwijl de type 18 er 2 had.
Ik kan hier nog wel een foto van plaatsen.

Ik zit er trouwens over na te denken om van 1 van de toestellen een type 27 te maken, wat daar de verschillen van zijn leg ik later wel uit, ik ga nu slapen (moet er morgen weer vroeg uit).


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2009 23:20 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Hallo allemaal!

Een paar dagen terug heb ik het interieur van de Academy kit wat opgeleikt met wat 'verstijvers' langs de binnenkant van de romp. Dit is wel redelijk gelukt, maar toen ik een wash over het interieur wou smijten is er (vooral bij de Academy kit) wat fout gegeaan; er zitten nu nogal wat ongewenste vlekken in het interieur. Ik zit op het ogenblik te bedenken hoe ik die weg kan halen, maar ik kom er niet echt uit.
Ik zal morgen foto's plaatsen waarop te zien is wat ik bedoel, zodat ik jullie kan vragen hoe dit ongelukje het beste op te lossen is en zal ook gelijk de beloofde foto's uit de vorige post plaatsen.

Tot dan!!


Juggernaut zegt: WELTERUSTEN!!! :D


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 dec, 2009 7:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
maak je niet al te druk over mislukkingen bij deze cockpit. Ga eerst es na wat er straks nog van te zien is.
Dit toestel is redelijk bol en het dash zit zo ver ingebouwd dat werkelijk niemand het ziet als je er niks aan doet.
De opening waar Igor met zn hoofdje doorheen moet is zo klein dat al het zicht naar binnen wordt weg genomen.
Overigens snap ik wel dat je er werk van wil maken. Het is toch je eigen eer die je er van krijgt. Maar ik bedoel, wring je zelf niet in allemaal moeilijke bochten, je ziet er helemaal niks meer van.
Toch een leuke duobouw.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 dec, 2009 20:27 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
darka schreef:
maak je niet al te druk over mislukkingen bij deze cockpit. Ga eerst es na wat er straks nog van te zien is.
Dit toestel is redelijk bol en het dash zit zo ver ingebouwd dat werkelijk niemand het ziet als je er niks aan doet.
De opening waar Igor met zn hoofdje doorheen moet is zo klein dat al het zicht naar binnen wordt weg genomen.
Overigens snap ik wel dat je er werk van wil maken. Het is toch je eigen eer die je er van krijgt. Maar ik bedoel, wring je zelf niet in allemaal moeilijke bochten, je ziet er helemaal niks meer van.
Toch een leuke duobouw.


Je hebt gelijk Darka! Als de romp dicht zit zie je er inderdaad niet meer zo veel van. Ik zal kijken of ik er nog iets leuks van kan maken, gewoon voor mezelf, maar dat lukt wel.

Bedankt, Darka!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 dec, 2009 17:44 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Hallo allemaal!

Daar ben ik weer met een update, en deze ronde is er ook wat moois te zien!

De foto's:

Bij de Eduard I-16 had ik de mogelijkheid om de 'cockpit deur'(of wat er voor door moet gaan) in de open stand te monteren. Dit wordt gedaan door de deur weg te vijlen uit de romp en te vervangen door een PE exemplaar.
Daar ging het mis, ik was te enthousiast met vijlen en heb dus te veel materiaal weggehaald. Dit was gelukkig redelijk eenvoudig op te lossen met wat plastic-sheet en wat sekondelijm. Bij gebrek aan plammuur ((lees: ik ben me tube kwijt! :cry: :cry: :cry:) moet morgen even nieuwe halen.) heb ik dus sekondelijm als plamuur gebruikt.
Afbeelding
Intussen heb ik de hele handel weer bewerkt en ben ik tevreden met het resultaat.

Verder ben ik ook bezig geweest met wat detailwerk:
Afbeelding
Het PE was al voorzien van een kleurtje, maar was natuurlijk een ideaal voorbeeld voor de riemen van de Academy kit die ik uit het stuk tape ga vervaardigen die jullie rechts op de foto zien.

En de riemen op hun plek:
Afbeelding
Zoals jullie kunnen zien heb ik de basiskleur gewijzigd van blauwgrijs naar groen. Dit omdat het zo in de beschrijving stond en ik vond het een welkome verandering, aangezien alleen maar blauwgrijs ook zo saai is.
Hier en daar kan je nog wat blauwgrijs zien, zodat het er naar mijn idee toch wat verweerd uitziet.

Vanavond ga ik verder met de cockpit van Academy en hopelijk kan ik één van de, of allebei de rompen dicht krijgen.


EDIT!!

Even m'n update updaten...

De riemen voor de Academy kit zijn af:
Afbeelding
Om de riemen wat op te leuken heb ik er met de punt van m'n scalpel wat gaatjes gemaakt en er met een in bruine verf getipte prikker bruine randjes omheen gemaakt.

En hier zitten ze op de stoel:
Afbeelding

Verder ben ik beziggeweest met de uitlaten van de Eduard kit, dat zijn allemaal losse uitlaatjes die je op hun plek moet plakken.
Afbeelding
De uitlaatjes waren al een beetje uitgehold, en ik heb met een 'wash' een beetje realisme toegevoegd.

Tot zover deze update...

Meer.....later!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement