Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 4:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 jul, 2009 17:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Hoi,

ik ben een tijdje geleden begonnen met deze, maar ben vergeten in progress foto's te maken van de bouw, voor diegenen die hem liggen hebben, ie valt zonder noemenswaardige problemen in elkaar.

Het model zelf betreft een upgegrade BV P.141, met naast de BMW-801 motor nog een extra turbinemotor om meer vermogen te hebben bij de start, hogere snelheden te kunnen bereiken op grote hoogte en eventueel het verbeteren van de vluchtkarakteristieken.

Revell stelt de standaard splinterschema's voor van in het begin van de oorlog, en die ook gebruikt werden op testvliegtuigen, maar ik heb ergens een attractiever schema gezien van een Me-262. Uniform groene bovenkant RLM82 met bruine motling RLM81. De volledig doorspoten met strepen RLM76. De onderkant in RLM76.

Deze heb ik proberen te spuiten...

Als verf heb ik Vallejo gebruikt (eerste keer om te spuiten) en dit viel redelijk mee, droogt heel dun. Met bleke kleuren is het moeilijk dekkend te krijgen, maar dat kan ook liggen aan iets teveel verdund te hebben. Het nadeel ten opzichte van gunze en zo is dat je verdunt met water en dat verdampt niet zo snel, dus de verf blijft een tijdje nat (weerom verdunning). De gebruikte kleuren zijn: Vallejo 903 (pale grey blue), Vallejo 823 (Luftwaffe cam. green), vallejo 887 (brown violet), tamiya XF-3 (geel) en gunze H70 (RLM02)

Vandaag ben ik begonnen met het afplakken van deze gigant (op deze schaal toch), met dit als resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog de wielbakken, bommenruim en landingsgestel...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 jul, 2009 18:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Hulde!

Ik hou wel van die aparte duitse toestellen!
je hebt er inderdaad reeds een leuk schema van gemaakt!
't ziet er allemaal strak en netjes uit. de kit zelf ziet er inderdaad goed uit, en is er 1 van de nieuwere generatie, wat garant staat voor goede pasvormen, en genoeg details!

Ben benieuwd naar het eind resultaat!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 aug, 2009 13:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1073
Woonplaats: Zelzate-België
Inderdaad een heel apart toestel,

Voor de camo, :shock: :shock:
Heel mooi gedaan.

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 aug, 2009 23:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
@lucske & Nielsdol: bedankt...

dit weekend eens verder gegaan met het decallen. Als eerste heb ik geprobeerd om een blinkende laag te spuiten met Vallejo, en eerlijk, makkelijk is is het niet. Veel vooraf moeten oefenen op afvalstukjes voor ik het een beetje onder de knie had. Het grootste probleem ten opzichte van bvb Gunze of Tamiya verf is dat Valejo opgelost wordt in water en niet in alcohol (Gunze) of een ander oplosmiddel. Bij het spuiten verdampt het water niet al te snel, waardoor je sneller druipers krijgt, die je minder gemakkelijk kan wegkrijgen. Ik heb gespoten op iets minder dan 1 bar en als verdunning 1 deel water op twee delen verf.

Nu ja, hier de resultaten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De decals heb ik aangebracht met behulp van de extra strong decalsetting van Daco. Soms is het nodig om een paar lagen aan te brengen, en deze vloeistof durft reageren met de laklaag en onderliggende verflaag. Op de laatste foto, net boven het schild is dit een beetje te zien in de schemerzone... daar moet is de verflaag plaatselijk verdwenen...

Nog af te werken, landingsgestel, bommen, motor en inlijnen...

Tot een volgende

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 aug, 2009 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Ziet er goed uit! Een beetje vrije inspiratie op zo'n Luftwaffe 46 / "secret Project" toestel kan heel wat leuke schema's opleveren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 aug, 2009 10:11 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Leuk schema!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 aug, 2009 10:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Zeer geslaagd tot op heden inderdaad!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 aug, 2009 23:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
hoi,

bedankt voor de commentaren.

De laatste dagen bezig geweest met het motorgedeelte om daar een beetje meer detail in te krijgen. Eerlijk, achteraf is er niks meer van te zien, maar ik vind het een goede leerschool voor later. Ooit wil ik er eens eentje bouwen met alles erop en eraan...

Hier de foto's van tijdens en na de bouw:

Afbeelding

Afbeelding

en nog eentje om de grootte ervan aan te tonen...

Afbeelding

Voor de koperdelen heb ik een stukje van een meeraderige koperdraad gebruikt, die ik geplaatst heb in geboorde gaatjes ø0.3mm. De dwarse stukken werden op dezelfde manier gemonteerd. Alles werd gelijmd met secondenlijm.

Tot een volgende...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 aug, 2009 0:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Hoi,

Ondertussen toch besloten om de motor open te stellen en dus een beetje verdergegaan met de motor. Momenteel ben ik ergens halverwege het leggen van de leidingen:

Afbeelding
Weinig verschil, het tweede deel van de stermotor heeft een deel detail gekregen en de boutjes op de kop zijn aangebracht. Zijn minder zichtbaar op de foto dan in het echt. De boutjes zijn gemaakt met het kleinste ronde van een punch and die set. deze bleken nog te groot, waarop ik deze in 4 heb gesneden.

Afbeelding
De leidingen zijn gemaakt van soldertin van 0.75mm. Voor de mensen met interesse, koop het tin met lood erbij, is de helft goedkoper dan loodvrij ;-)

Afbeelding
klein zichtje van de achterkant.

Ondertussen heb ik ook al het motorcompartiment volledig aangepast, zodat de motor inbouwbaar is. Tip: doe dit voor het schilderen, is me aardig gelukt zonder de bovenlaag veel te beschadigen, maar ... gewoon voor het gemak... De volgende keer foto's hiervan.

binnenkort een verdere update

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 aug, 2009 6:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Best netjes!

ik zou daar het geduld niet voor hebben, in 1/72, ipv een resin motor aanschaffen, mits die beschikbaar is!

Keep up the good work!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement