Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: PZH-2000, Revell, 1/72
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2008 22:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Hallo,

ik ben begonnen met de PZH-2000 op 1/72 van revell. en heb eindelijk besloten dat dit mijn eerste model gaat zijn waar ik mijn schrik van de spuit mee ga proberen te overwinnen. Tot nu toe bouw ik redelijk wat modellen, maar als het aan het spuitwerk kom, dan vliegt het model in de frigo, en begin ik een volgende... waarom, iets te weinig zelfvertrouwen denk ik...

Nu ja, iets meer info over deze tank (dit geschut is een betere verwoording...) PZH staat voor Panzerhaubitse en is een rijdend 155mm geschut. Het kan met normale munitie zo'n km overbruggen, en met speciale munitie standaard 40km, hoewel er ook referenties te vinden zijn dat zelfs 56km zou gehaald zijn... De grootste nadelen zijn de grootte (niet transporteerbaar via de lucht) en nu na de laatste aankondiging dat de brandstofprijzen weer naar boven gaan, een verbruik van 240l/100km

Voor mijn eerste poging heb ik gebruik gemaakt van Tamiya verf (nato-black, -olive en -brown), dat ik verdund heb met Lacquer Thinner van Tamiya. Het afplakken vande contouren gebeurde met Blue-tack en de rest werd beschermd door een tape die niet erg plakt.

Nu je, hier volgen de foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2008 22:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 sep, 2006 22:07 pm
Berichten: 137
Ziet er erg goed uit! Zeker als je weet dat het om een 1:72 model gaat.

Wat voor een airbrush heb je gebruikt?

Weet jij, of iemand anders, of je Lacquer Thinner van Tamiya ook kan gebruiken om verf te verdunnen om met de kwast aan te brengen?

Succes verder!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2008 23:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Hallo,

ik denk dat je dit normaal kan gebruiken om te verdunnen voor het schilderen. Ik heb een tip gekregen over dit product van een vriend. Die had een demo gezien van 1 van de mensen van MIG. Het zou beter zijn dan X-20 van Tamiya, omdat de verf minder snel droogt, maar het is ook gevaarlijker voor de gezondheid, waardoor het minder gepromoot wordt. dat is wat ik erover gehoord heb, maar moet het nog testen bij het met de hand schilderen. Binnenkort meer erover.

Als airbrush heb ik een dual-action, met een nozzle van 0.25mm. Ik heb deze via ebay in duitsland gekocht voor een 60 euro, wat ik goed genoeg vond om het te leren.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2008 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Ziet er erg netjes uit. Vind de camo mooi strak afgewerkt. Toch ook binnenkort maar eens informeren naar de airbrush ... maar ben ook wel bang om modellen te vernielen doordat het niet lukt :? Dus ook mijn zelfvertrouwen maar opkrikken :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2008 19:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Mooie camo, en een leuk modelletje. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2008 13:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Kleine opmerking,

ik heb dit weekend gepobeerd te schilderen met als verdunning de lacquer thinner, en was er toch niet zo tevreden over als bij het gebruik van de X-20...

Doch dit terzijde. dit weekend heb ik een poging gedaan de rest van het onderstel te spuiten, meer foto's volgen normaal gezien morgenavond...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 maart, 2008 13:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Na een iets langere periode dan verwacht volgen hier dan toch de foto's van het verdere spuitwerk. De reden van dit uitstel : een klein ongelukje bij een vriend met dit als resultaat :

Afbeelding

Gelukkig geen breuk, maar ik mijn pees is deels aan elkaar genaaid en mag dus mijn duim totaal niet bewegen...

Ikzelf ben er niet zo tevreden over, er zitten en paar zones is met teveel overspray en ik heb enorm veel problemen gehad met het spuiten van het bruin, om de een of andere manier kreeg ik de verdunning niet goed...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle commentaar en of opmerkingen hierbij zijn welkom. Ik denk dat deze zal stilstaan tot mijn hand uit het verband zal zijn. Of misschien toch eens proberen om de details te schilderen... Ik zie wel wat lukt en wat niet

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 0:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Hallo iedereen, ondanks het gips toch een beetje proberen verder te werken aan dit tankje. (bloed kruipt waar het niet gaan kan moet je maar denken ;-)), en volgende week zou ik er eindelijk van verlost zijn, als alles goed gaat...

Wat is er gebeurd? Het materiaal op het tankje is geschilderd, een deel van de decals zijn aangebracht. Het was echt een pijnlijk werkje, ik heb geprobeerd zowel bij de eenhoorn als bij de adelaar (op de basis van de loop) alle randjes eraf te snijden om silvering te voorkomen, en als de decal dan dubbel plooit, probeer hem dan maar eens te ontplooien zonder te scheuren... het is me uiteindelijk gelukt na een half uurtje klooien...

De ramen op de zijkant van de koepel moeten nog met clear blue geschilderd worden, voorlopig staan deze enkel in de basislaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tot een volgende update...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 8:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 aug, 2007 11:31 am
Berichten: 1748
Woonplaats: Zwolle
nou is toch netjes?!
waar maak je je druk om ;)

misschien nog een beetje verweren, chips een washje en dan heb je een mooi tankje.

ik vind die rood/wit markering mooi gedaan.

_________________
Greetz Michel

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 apr, 2008 14:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Helemaal eens met MC, de camo zit er netjes op en als je wat stof aanbrengt kun de je overspray voor zover die aanwezig is, ook wegwerken.

Succes met je gipshandje, hoop voor je dat je duim weer helemaal normaal gaat functioneren, wel zo handig ;)

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement