Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 18:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 17 nov, 2007 16:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hallo allemaal!

Dit wordt mijn volgende project:

Afbeelding

Juist, een Concorde! Die miste ik hier eigenlijk een beetje tussen alle andere geweldige kisten die hier tot leven komen.

Even wat achtergond informatie:

Deze kit is uitgegeven naar aanleiding van het uit dienst halen van de Concorde door Air France en British Airways. Dit vliegtuig, de F-BVFB, is nadat ze haar laatste commerciële vlucht uitgevoerd had, van Parijs naar de luchthaven van Baden Baden in Zuid-Duitsland gevlogen en van daar over de weg en de Rijn naar het Auto & Technik Museum Sinsheim getransporteerd waar het tentoongesteld wordt. Daar staat ze overigens samen met een Tupolev Tu-144, de Russiche supersone tegenhanger van de Concorde.

Ik ga deze kit gewoon uit de doos maken. Dus laat ik die maar eens openen en kijk wat erin zit...

Afbeelding

Niet gek toch? Alles wat je zo'n beetje nodig hebt en nog wat leuk foldermateriaal. Wanneer ik alles uit de doos haal en eens uitstal op mijn bureau, dan is dat bijna vol! En geloof me, ik heb een groot bureau!

Afbeelding

Wat me opvalt is dat de doos de kit veel groter doet laten vermoeden dan dat die in wezen is. Een klein tegenvallertje dus. Vooral de romp is erg smal. Smaller dan de romp van de F100 die ik aan het afronden ben. Ook vind ik het jammer dat de raampjes dicht zijn. Niet zo gek als ik zie hoe klein ze zijn, maar nu moet ik dat toch echt allemaal netjes gaan schilderen. Ik heb nog geen idee hoe ik dat ga doen, maar dat komt later wel. Gelukkig kan de kist met neus omhoog en omlaag gebouwd worden. Volgens de gebruiksaanwijzing moet het in 15 stappen te doen zijn. Laat ik maar eens beginnen dan...

Tot de eerste update.

Groet, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Laatst bijgewerkt door FokkerFan op wo 14 jan, 2009 0:26 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 nov, 2007 16:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Hee, heel erg leuk. :D
Deze kit heb ik ook es gebouwd, lang geleden. Maar dat was geloof ik de gewone kit. Die raampjes zijn lastig inderdaad.

Ik blijf 'm volgen, veel succes.

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 nov, 2007 16:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik heb deze ook ergens in mijn kamer hangen, de AF en BA versie naast elkaar. Ze zijn beiden niet erg mooi omdat ze al een aantal jaar oud zijn dus ik ga hem nog eens bouwen denk ik. Ooit. Of misschien zelfs die 1:72 kit van Airfix/Heller 8)

Die raampjes zijn wel met een sludgewash te doen denk ik. Dus verdunde waterverf met zeepsop ruim over de raampjes smeren, kwartiertje laten inwerken en dan met een vochtige doek de verf wegvegen. In de raampjes blijft het dan zitten. En het is erg veilig, het tast je verf niet aan.
Ik zou zelf zwart of donkergrijs hiervoor nemen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 nov, 2007 18:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jul, 2007 16:56 pm
Berichten: 255
Woonplaats: kuurne
ik heb ooit een het geluk gehad om erin te kunnen zitten in toulouse toen ik de fabriek van airbus ging bekijken echt een prachtig toestel en inderdaad erg klein vergeleken met de a380 die toen juist afgewerkt was bij de achtergrond info van de a380 zei men dat de romp zonder vleugels enzo door het breedste deel van de motor van de a380
ik ga hem zeker volgen en succes ermee

_________________
aude audenda
bezigheid van het moment: http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... 83&start=0


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov, 2007 18:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hallo allemaal!

Tijd voor de eerste update :D . Heel erg veel verder ben ik echter nog niet gekomen. Maar het model begint wel al vorm te krijgen. Ik heb de romphelften voorzien van lood en ze aan elkaar geplakt. Helaas moesten daarbijde cockpitruitjes aan de zijkant al bevestigd worden, anders wordt het bijna onmogelijk om ze er nog in te krijgen. Ook heb ik al met de putty zitten spelen dus kan ik nu beginnen met wat schuurwerk.

Om een beetje een idee te geven van de grootte van het toestel komen hier twee foto's met twee andere kisten waar ik mee bezig ben.

Afbeelding
Dit is de Concorde vergeleken met een Boeing 767-300. De laatste is dus bijna net zo groot!

Afbeelding
In de Concorde gaan 100 passagiers. Een andere 100-zitter is de Fokker 100. Toch wel een verschil in lengte. Maar bij de F100 is er een 2-3 configuratie en de Concorde heeft een 2-2 configuratie en dat zijn natuuerlijk allemaal business class stoelen.

Voor zo ver de eerste update. Hopelijk heb ik deze week meer tijd om eraan te werken.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov, 2007 18:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Grappig, zo zonder neus. :lol:
Maar ziet er goed uit, ook de 767. :)

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov, 2007 18:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 03 sep, 2007 22:05 pm
Berichten: 929
Woonplaats: Dedemsvaart
Daar sluit ik me helemaal bij aan.

_________________
Su-22


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 nov, 2007 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
IK heb hem mogen aanschouwen in Duxford....en heb haar een keer zien vliegen :D Paris.
Hij is zeker klein.

@ TFM: Ik wil haar ook 1/72. Gewoon te mooi! Het is gewoon een sexy vliegtuig vind ik.

Als je het mij vraagt een van de mooiste vliegtuigen ooit gebouwd.
Jammer dat ze niet meer vliegt

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 14:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hallo allemaal!

Vanochtend was ik lekker bij tijds wakker dus ben ik maar weer eens verder gegaan met de Concorde. Het project heeft even in de ijskast gestaan, omdat ik vond van mezelf dat ik eerst maar een ander model af moest maken waar ik al bijn mee klaar was. Het feit dat Patrick ook een Concorde aan het bouwen is maakt het nu extra leuk om er weer mee verder te gaan.

Vanochtend heb ik een van de vleugels aan de romp gelijmd en wat wieltjes geschilderd waarvan er natuurlijk een paar niet helemaal goed gegaan zijn. Op de een of andere manier krijg ik het nooit voor elkaar om alle wieltjes in een keer goed te doen. Maar je, ik moet toch de banden nog een keer schilderen wanneer de wieltjes uit het raam gehaald worden. Hier even een plaatje...sorry voor het licht of het gebrek eraan...

Afbeelding

Het viel me op dat op de rechter romphelft een paar foutjes zitten. Zo zijn enkele raampjes dichtgevallen en zijn nog wat sporen van de mal te zien op de romp.

Afbeelding

Foutje van meneer Revell ben ik bang. Maar daar vind ik wel wat op.

freddie schreef:
IK heb hem mogen aanschouwen in Duxford....en heb haar een keer zien vliegen :D Paris.
Hij is zeker klein.

@ TFM: Ik wil haar ook 1/72. Gewoon te mooi! Het is gewoon een sexy vliegtuig vind ik.

Als je het mij vraagt een van de mooiste vliegtuigen ooit gebouwd.
Jammer dat ze niet meer vliegt

Freddie


Sexy is de Concorde zeker! Eigenlijk is het het mooiste commerciële passagiersvliegtuig ooit denk ik. De lijnen van de Concorde lopen heel mooi en zijn super strak. Ze is ziet er slank en snel uit, dat maakt het zo'n mooie kist. Ht lijkt echt alsof ze door de lucht snijdt. Conventionele vliegtuigen kunnen daar niet aan tippen, omdat die nooit zo'n mooie pijlvorm kunnen hebben om economisch rendabel te zijn. De Tu-144 is ook erg mooi, maar de Concorde heeft "het" en dat maakt haar mooier naar mijn idee. Maar dit is slechts wat ik ervan vind.

Fijn weekend allemaal. Als ik nog veel verder kom dan komt er morgen weer een update!

Ciao! Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 14:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Jammer dat 'ie niet meer vliegt, hij is zó mooi. 8)

Maar het ziet er goed uit Ingmar! :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement