Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 8:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Column juni 2007
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2007 20:29 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 14:11 pm
Berichten: 23
Mijn Hobby mesje.
Op het scherpst van de snede, nooit om een goede analyse verlegen. Met punt, of met zaagblad dwars door elke soort plastic heen, ga ik recht op het doel af. Spreek mij niet tegen, je snijdt jezelf in de vingers. Bepaal je maten goed, behandel je maten goed, dan zal alles precies zo geslepen zijn zoals je verwachtte. Ruil mij op tijd in, of ik ben een botte boer die al jou modelbouwdromen zal verrafelen. Vers van het mes kun je van mij echter de grootste wonders verwachten.

Mijn Schuurpapiertje.
Nee, ik ben niet moeders mooiste. Ik ben ruw, maar realiseer de gladste oppervlaktes voor jou. Onze vriendschap slijt snel, je neemt me te vaak op de korrel. Voor jou ben ik slechts een uit duizenden. Mijn broer is veel fijner, een gepolijste diamand. Toch behandel je hem net als mij. Je schroomt er zelfs niet voor om ons een half uur of langer onder water te houden, omdat voor jou alleen resultaat telt. In deze plastic maatschappij wil ik ook wel eens hout proeven, nut en inhoud aan mijn korte leven geven.
Nee, in mijn ogen gebruik je ons alleen maar voor een beter resultaat in jouw eigen leven.

Mijn Penseel.
Ik lig perfect in jouw hand. Maar sta wel op mijn strepen, die ik tentoonspreidt waneer het mij dunkt. Laat mij verzuipen in verf, en ik bezorg je de beste soorten fruit, de mooiste sinaasappelschil, beter als die gladde appel. De regenboog ligt in jouw handen, maar wordt door mij geschapen. Een puntje, of slechts een rare kwast. Behandel mij met alle egards, en we zijn vrienden voor het leven. Duw mij uit als een sigarettenpeuk, en ik zal je hoofdbrekens bezorgen.
Ik zorg voor kleur in jouw nietige modelbrouwersleven.

Mijn Pincet.
Altijd neem ik ze voor jou ertussen. Geen groter grappenmaker als het pincetje in jou knutseldoosje. Zonder mij alleen lijm op jou vingers. Oog voor detail is mijn deel, twee extra fijne vingertjes voor onderdeeltjes waarvoor jij te groot bent om ze te bevatten.
Knijp mij echter niet uit, mijn pootjes zijn sterker als de last die jou benen kunnen dragen. Waag je het echter wel, dan zullen de deeltjes voor mij springen, en vergeet niet….Ik ben de grootste vriend van het zwarte gat onder jouw modelbrouwtafel.

Mijn Modelbouwtafel.
Gebruik je armen om op mij te steunen. Gooi al jouw gewichtige modelbouwonderdelen op mij, ik zal deze last voor jou dragen. Ik vang jouw hoofd op wanneer het weer na middernacht is geworden. Al jou scheldwoorden over pasvormen en brokkelende verf zuig ik voor je op, de muren luisteren immers niet, ik ben jou steun en toeverlaat gemaakt van hetzelfde eikenhout. Kijk uit voor de verrader, de pincet speelt samen met het zwarte gat onder mij, haal hiervoor niet je schouders op, veeg deze argumenten niet van tafel (en trek een keer schone sokken aan).

Mijn Hobbykamer.
Mijn leven was leeg…totdat wij elkaar leerden kennen. Zelf had ik geen benul, maar jij gaf inhoud aan mijn bestaan. Geen schreeuwende koters, maar rust. Die ik jou ook weer gaf wanneer je met al die elementen aan het prutsen was. Mijn raam geeft jou een andere inkijk op de dingen. Mijn klink geeft jou elke dag een hand. Respect valt jou deel, mij rest slechts nederigheid. Met jou voorraad modelbouwdozen heb je mijn ruimte gereduceerd tot slechts twee vierkante meter bewegingsvrijheid. Jij moet er echter in leven, en samen weten wij alles weer terug te vinden, terug tot op de essentie van het bestaan.

Mijn Modelbouwwinkel.
Ik koop mijn vrienden met een knip in mijn vingers. Voor jou zie ik er altijd op mijn mooist uit. Precies weet ik jou te leiden naar datgene wat jou hartje begeerd. Geen spaan laat ik van jou heel. Mijn brandstof is jou portemonnee. Mijn drijfveer jou hebzuchtigheid. Genieten doe ik van jou oogopslag waneer je gebruikt maakt van mijn gastvrijheid. Ik laat je altijd terugkomen voor datgene wat ik net voor je verstopt heb, en waarvan ik weet dat je daarvoor kwam. Genoeg andere dingen blijven er over waarmee ik jou kan voorzien van tijdelijke blijdschap.
Jouw vriend tot aan de deur.
Jouw modelbouwwinkel.

Bert (terpentine kon ik niet meer beschrijven, hier heb ik zojuist mee gewerkt, wat een bezopen figuur zeg…..)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2007 20:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Apart, maar wel erg grappig :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2007 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Ik mis Prittprut, glorieuze Prittprut!

Maar verder is -ie weer leuk!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 jun, 2007 17:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Die terpentine doet z'n werk wel goed zeg! :shock: :lol: :mrgreen:

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2007 22:32 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Dank u dank u, ben nu met mijn 3e fles terpentine bezig deze week :mrgreen: .
Prit-prut is lijm, en dat gaat niet samen met Bert :D .

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement