Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: za 29 sep, 2018 17:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Rob,

Bedankt voor je berichtje, ik vond het ook leuk, je eens in persona te ontmoeten.

Hopelijk beleven de bezoekers op de Modelbouwbeurs net zo veel plezier aan mijn modellen . We gaan het zien :D

Hou me maar op de hoogte. Pruts ik intussen verder aan deze Zwitser... :lol:

Met vr. gr.

JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: za 29 sep, 2018 20:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
john , het ziet er verdomd goed uit
ga zeker volgende week de bouwwerken van jou bekijken in gorinchem
ik heb gelezen dat je zelf niet kan komen , jammer maar het is nou eenmaal zo [ zullen we maar zeggen ]
ben benieuwd maar ben er wel zeker van dat het genieten is
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: za 29 sep, 2018 23:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Koos,

Bedankt voor je reactie.

Ik hoop dat je mijn modellen met plezier kunt bekijken. Foto's zeggen ook niet alles. :)
Helaas kan ik er zelf niet bij zijn, het is inderdaad niet anders, dus ik ben heel blij, dat RobH bereid was ze op te halen en naar Gorinchem mee te nemen.

Veel kijkplezier toegewenst ! Ik hoor of lees graag wat je ervan vond.

groeten,
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2018 7:04 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
John
Ik vind het altijd een waanzinnig gezicht hoe een model groeit bij scratch

De zijkanten van het motorhuis zijn toch met van die louvre openingen? Ik kan eigenlijk niet goed zien of je die er nu al in heb of niet, maar ik heb voor mijn GMC CCK PE louvreplaatjes gemaakt waarbij je met een pen de openingen maakte

Op de plaats waar ze open moeten staan was een snede, je legde dit op een blokje hout waar je een inkeping had gemaakt iets groter dan de gemeten "louvre" en dan met een pen van binnenuit over dat strookje, het zag er zeer overtuigend uit.

misschien kende je hem al, dan mag je bovenstaande skippen :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2018 21:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Bert,

Dank je voor je advies. Ik had al eerder bij de bouw van de Berliet gezocht naar een oplossing voor dit lastige klusje.
Ik had dus links en rechts op het Internet gezocht en wel wat gevonden.
Jouw idee heb ik al eens geprobeerd. Helaas krijg ik het niet voor elkaar de vele louvres netjes naast elkaar en gelijk te krijgen. Misschien met een paar, die ook wat verder uit elkaar zitten, is het misschien te doen.
Het probleem is, dat je eerst een heel smal openinkje moet snijden en vervolgens het materiaal naar buiten moet buigen(drukken). Dat is het probleem, alles netjes gelijk te krijgen lukt mij gewoon niet.
Wanneer er maar één stripje verkeerd gaat, zie je dat gelijk. :(
Dus lijm ik maar alles netjes in strookjes naast elkaar, die ik tenminste in één keer recht kan afsnijden. Het is wel een tijdrovend werkje, maar ik vind het resultaat toch wel beter. Niet volmaakt maar
"it will do ".

Nou ik er nog eens over nadenk, dun plastic is ook niet zo bruikbaar, het gaat scheuren met het inkerven. Jouw methode zou misschien beter werken met b.v. ets- koperplaatjes, veel dunner en toch steviger.
Ik ga nog eens wat dingen uitwerken of hier een betere oplossing voor te vinden is. Ik heb nog genoeg ideën voor oude trucks met de nodige louvres... :D

Groet,
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2018 17:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Bouwverslag Nr. 7

Beste mensen,

Weer een stukje verder in dit lange bouwverslag. :wink:

De spatborden zijn nu klaar, na het nodige vijl en plamuurwerk. Ik kan ze nog niet aan het chassis lijmen, dat moest eerst zijn definitieve kleur krijgen. Zover zijn we nog niet.
Ik had wel de velgen alvast een kleurtje gegeven.

photo 456576

Verder heb ik wat onderdelen voor het interieur gemaakt. Het eerste was de chauffeursstoel. Eigenlijk had ik maar één foto, waar ik wat kon mee beginnen. Vervolgens een soort tweezits bank gemaakt, het bleef hier allemaal wel een beetje giswerk. Toen was het stuurwiel aan de beurt, daar ging toch nog een hele avond zagen en vijlen inzitten, maar ik ben tevreden met het resultaat. Ik vond het wel een leuk detail, onder het stuur zit een apart kastje met de hendels voor de motorrem en de tussenbak.(?) Alvast een begin gemaakt met het dashboard, dat ziet er een beetje als een smal plankje uit.
Ook op de binnenkant van de portieren wat details aangebracht met wat dun strip materiaal.

photo 456575
photo 456574
photo 456573


Ik heb dus eerst alle losse delen in de primer gezet. Het was alweer heel lang geleden, dat ik een spuitbus ter hand had genomen, maar ik was het nog niet verleerd. :D Ik had een bus grijze primer bij Formido gekocht van het merk Motip. Het resultaat is uitstekend, mooi glad en makkelijk op te brengen. Na een eerste spuitrondje, moest er nog wel hier en daar wat bijgewerkt worden.

photo 456577

Hoe gaan we verder, het wordt nu wel beslissend, alle delen in de definitieve kleur spuiten, zodat ik hierna weer verder kan met de opbouw van het chassis. Dat hoop in het volgende verslag te laten zien.

Met vr.gr.

JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: do 11 okt, 2018 19:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Dat stuur is alle zweetdruppels waard!
Schitterend :brouw:

En de rest natuurlijk ook. Ik zou bijna zeggen als vanouds.

Succes verder!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: vr 12 okt, 2018 7:13 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ziet er allemaal goed uit, dat stuur en die stoel zijn nu al juweeltjes, jammer dat je ze gaat inbouwen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: vr 12 okt, 2018 19:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Bedankt voor jullie reacties. :D

Om het interieur nog een beetje zichtbaar te houden, heb ik extra mijn best gedaan om de deuren beweegbaar te houden. Als ze openstaan, kun je redelijk goed naar binnen kijken. Hoop ik.... :mrgreen:

Voorlopig ben nog bezig met de definitieve kleur, vanmiddag gespoten, hmmm helaas een beetje dikke verf, die niet zo mooi glad uitvloeit, dus het resultaat is nu een beetje te veel sinaasappel effect.
Eerst maar eens goed laten drogen en dan verder kijken. Waarschijnlijk wordt het voorzichtig licht gladschuren en dan een sterk verdund laagje erover heen spuiten.

Groeten,

JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Saurer S4C
BerichtGeplaatst: za 13 okt, 2018 17:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
wat een geweldige mooie dingen maak je weer, ziet er gewoon goed uit
zeker benieuwd naar de eindfase als de kleur en alles samen komt
heb ook genoten van je bouwsels vorige week in gorinchem , als deze net zo mooi word als die er stonden kan hij gewoon niet meer stuk [ naar mijn mening ]
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement