Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 02 maart, 2018 13:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2014 17:38 pm
Berichten: 213
Afbeelding brouwer,

Christofp,

Zie twee problemen op de foto (Canons gat te laag en dek is te kort). Begrijp niet goed waar je mee bezig bent, ben je met de tweede laag beplanking van de wand bezig of is dat de beplanking voor het dek? Dan heeft Luuk gelijk. Heb je wel de 10 stukken spanten verwijderd? Laat eens weten wat de bedoeling is waar je mee bezig bent, dan kan ik een beter advies geven.

Tip: Het dek hoort onder het raamwerk door te lopen, je moet dan toch je raamwerk verwijderen en het gat aan de bovenkant verhogen zodat het canon in het midden van het gat komt. Aan de onderkant vul je het wat op zodat je weer een goed gat hebt voor het kanon. Herstel de buitenkant weer met fineer en schilder het zodat je er niets meer van ziet. Wacht met het raamwerk, maak eerst het dek tot aan de rand dicht (nu heb je de ruimte om dat te doen). Maak dan de tweede beplanking op de wand zelf heb ik dat met fineer gedaan, zo kun je de kanonsgaten goed uitsnijden. Plaats dan het raamwerk weer in de gaten snij na droging het teveel aan de binnen kant af, het raamwerk loop aan de binnenkant gelijk met de wand. Doe dat met de 10 kanonsgaten op het dek als dat nodig is.

Gelukkig kun je met hout een hoop doen Afbeelding er wat afhalen of er wat bijplakken. Het is veel werk maar je kunt niet ander om de fouten te herstellen. Als je op de tweede foto in de post van me kijkt, zie je hoe het raamwerk er uit moed zien. Klik op de foto met je rechter muisknop dan verschijnt er een schermpje, klik dan op “afbeelding openen in een nieuw tabblad “. Er verschijnt aan de bovenkant van het scherm een tweede tabblad klik daar op en je ziet alleen de foto, daar kan je de foto ook vergroten.

Hoop dat het wat duidelijk voor je is geworden, laat eens weten of het gelukt is veel succes.

Luuk lijkt me de beste oplossing voor hem.

_________________
groet; Hans.

Volg ook de brouw op mijn website http://sovereign-of-the-seas.webnode.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 maart, 2018 16:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Kijk maar eens goed naar de foto's. Dat latje wat je aan het lijmen bent en waar die klem op zit, staat op zijn kant. En die moet plat liggen....Dat scheelt meteen een millimeter of wat!
Luuk
PS. Kijk ook eens naar de foto's: ik heb ze verkleind met een fotoprogramma. In dit geval Paintshop Pro. Dan worden ze niet zo enorm groot op deze pagina's.
Overigens, als je geschutspoorten dan nog steeds te laag zitten, kun je een klein stukje uit dat latje zagen, zodat je het volledige gat overhoud. Sterkte er mee!


photo 438920
photo 438921


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 maart, 2018 21:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 06 mei, 2015 12:58 pm
Berichten: 33
Dat latje waar die klem op staat is de beplanking langs binnen. Aflevering 47 geloof ik. Normaal moet dit met dunne latjes, maar ik heb bamboelatjes genomen omdat de geschutspoorten anders te ver uitsteken.

De kanonnen naar beneden richten ook geen optie? Bespaart een hoop werk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 jun, 2018 21:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Beste mede brouwers.

Ik probeerde al eerder vandaag. Maar ik merkte dat de post niet hier stond. Dus nog een keer proberen.
Ik heb hulp nodig! Ik ben in de laatste fase van de brouw van de SotS, maar kom 4 mm één gat blokjes (nr. 209) te kort. Ik probeerde het bij Helma van D'Agostini geprobeerd, maar die hebben niets meer op voorraad. Het project SotS is volkomen gestopt. Is er bij jullie nog iemand die die blokjes over heeft? Ik heb er tenminste 20 nodig. Voor het Voorbovenbram zeil op de fokkemast en nog alles van de Bazaanmast en de Boegspriet. Ik denk dat ik met 20 toekom. Ik hoopte aflevering 125 nog een keer te mogen bestellen, want daar zitten 20 stuks in en ook 20 oogbouten die ik best zou kunnen gebruiken. Maar die laatsten zijn niet zo urgent.
Is er dus iemand die me kan helpen? A.u.b.
Groetjes, Luuk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 jun, 2018 10:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Beste mensen

helemaal in paniek heb ik mijn werkkamer helemaal op zijn kop gezet. Dat, omdat ik dacht de boot nooit meer te kunnen afmaken vanwege die blokjes. En dan, eindelijk een vreugde kreet, te horen aan de andere kant van Bergen op Zoom, waar ik woon. In een bakje, ergens achter in een kastje van mijn werkbank waarin ik een aantal afgemaakte kanonnen heb zitten (ik heb kanonnen alleen geplaatst als ze niet het schip en de bemanning plat schieten als ze afgevuurd worden), dus besloot ik in het verleden alleen kanonnen te zetten langs de zijden van het schip en de voorkant, maar niet aan de voorkant van de verschillende dekken, op het voorkasteel na. In dat doosje vond ik vanmorgen een zakje met heeeeel veel van die 4 mm blokjes! Afkomstig van aflevering 90. En ook nog een stel van nog kleinere blokjes (3 mm?).
Dus, lieve mensen mijn zoektocht is niet meer nodig. Maar ik heb wel heel veel dingetjes, die overbodig zijn (afkomstig van extra afleveringen die ik nodig had), zoals ornamentjes, marsen (van die plankjes met daarin gedrukte onderdeeltje van de marsen, veel hout voor de romp, etc. Als ik daar iemand mee blij kan maken, nu of in de toekomst, laat het even weten.
Groetjes en sorry voor de paniek vraag,
Luuk Francken


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2018 12:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Het is volbracht! Na zowat 4 jaar werk is het eindresultaat toch een geweldig gezicht!
Ik wens een ieder hier een goede verdere brouw. Het was de moeite waard. Ik bedank ook iedereen die hielp met suggesties en actueel brouw werk, zoals dat van Ciska. Het ga jullie allemaal goed!
Groetjes,
Luuk

photo 452478


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2018 19:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 04 apr, 2013 21:23 pm
Berichten: 144
Nou Luuk, daar mag je trots op zijn. Na jaren van noeste arbeid heb je een model staan die er zijn mag. Nu nog een mooie vitrine, want deze modellen zijn wel stof verzamelaars, en erg kwetsbaar bij het stofvrij maken. Maar mijn complimenten. Hoop hier over enige tijd ook een afgebouwde SoS te kunnen laten zien, maar dat zal nog wel even duren ( ben nu aanbeland bij afl 90). Jammer dat er op deze site zo weinig meer gebeurt, heeft bijna iedereen het bijltje er bij neergegooid?.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2018 21:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 12 maart, 2015 12:18 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Bergen op Zoom
Hoi Viking! Hier nog een fotootje. Het meeste werk dacht ik was het want met al zijn knoopjes (ruim 2600...!). Ik ben daar driekwart jaar mee bezig geweest. Maar de zeilen en het lopend want daarvan is ook een enorme klus. Zorg dat je alle ogen in het dek hebt gemaakt waar ze horen, voordat je daar aan begint! Je kunt er dan nog bij. Later is het een dusdanig wirwar van touwwerk, dat het zo goed als onmogelijk wordt om ze te plaatsen! Ik wens je sterkte. Weet, dat het uiteindelijk de moeite waard is! Ja, er komt nog een stulp overheen van plexiglas. Daar gaan we deze week achteraan. En ja, men is echt stil geworden. Ik denk dat het mijn zwanenzang ook is!

Groetjes, Luuk

photo 452595


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2018 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 17:21 pm
Berichten: 313
Woonplaats: Velserbroek
Pracht schip heb je neergezet!
Wat meer foto's mag wel na die 4 jaar arbeid :brouw:

Gr pjijden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2018 22:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 feb, 2018 2:00 am
Berichten: 86
Woonplaats: Utrecht
WAUW wat een Ship.

Geen wonder dat je er zolang mee bezig bent geweest.
Wat een detail prachtig :shock: :shock:
Geef haar een mooi plekje.

Groet :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1029 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement