Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 aug, 2018 1:24 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Vandaag na ik de tijd om de SdKfz. 6 eens rustig te schaduwen. Daarvoor werd de basiskleur met een druppeltje Flat Earth aangelengd. De highlights zijn dan weer met Deck Tan verdund. Ik besloot de presentatie te combineren met een status quaestionis van het diorama. De seinpaal is er even niet bij, die heeft een kleine herstelling nodig om terug in het blok paaster te schuiven. Ik had eerst de open ruimte voor de sporen laten innemen door de sidecar.

photo 451302

photo 451304

photo 451303

photo 451306

photo 451307

photo 451305

photo 451308

Ik vond wel dat de stilstaande motor niet overeenkomt met de opdoemende half-track. Hij zou beter passen onderaan de seinpaal, waarbij de twee passagiers ook de juiste richting op kijken voor de overstekende half-track. De geiten kunnen dan wel hun plaats innemen.

photo 451309

photo 451310

Je merkt dat ik de moto ook van kleur veranderd heb. Ik vond dat het geel te opvallend was. Alleen de houwitser zou dan een afwijkende kleur krijgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2018 1:12 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ook de andere voertuigen zijn nu in de schaduw gezet. Ik heb de houwitser toch maar in dezelfde kleur gezet als de andere Dark Yellow voertuigen, want de vorige kleur leek eigenlijk voor driekleurencamo bedoeld. Ook de Sd.Kfz.251 kreeg schaduwkleuren, voor zover die er nog niet op stonden. Nu vallen ze toch veel beter op. Ik heb terwijl een nieuwe naald krom gemaakt op iets hards dat in de nozzle terecht gekomen was. Ik heb ze min of meer terug recht gekregen en de nozzle doet het weer, maar gelukkig word je er niet van.

photo 451737

photo 451736

photo 451738

photo 451739

Dan kwamen nog enkele leuke verfklusjes. De meetstokken waren al wit gespoten. Ik wilde de verfinstructies van AFV hierover niet volgen, want dan was elk streepje anders dan de andere. Bovendien hebben ze die stokken er niet op 1/35 in gezet, zodat je toch niet kan afmeten. Ik heb dan maar een foto uit mijn boek gebruikt.

photo 451740

Onder de daylightlamp en met de maskering van de stukken weggehaald ziet dat er nu zo uit.

photo 451743

photo 451744

photo 451741

photo 451742


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 aug, 2018 1:53 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Alweer een nieuwe update, de voertuigen worden verder geassembleerd.

photo 451813

De banden van de BMW worden ingekleurd. De twee die al op de motor zitten, moeten tussen het frame door geschilderd worden. Ik gebruik Vallejo Surface Primer.

photo 451815

De Sd.Kfz.251 is nu terug uitgepakt. De verf kwam wel los aan de randen, dus daar is hij nog eens bijgewerkt met zwart zodat er straks nog eens Panzer Grey over kan.

photo 451816

Deze jerrycans zijn vanavond ineen gezet. Het was nog niet zo gemakkelijk als het leek, de nummers waren vreemd geplaatst op de handleiding en er zit ook weer wat PE in.

photo 451814

De decal voor de toerenteller die je bij de kit krijgt, past niet in het rondje van het instrumentenpaneel. Daar zitten al een wijzer, streepjes en een toerentalbegrenzing in reliëf in. Bovendien is de enige gereconstrueerde toerenteller die ik kan vinden er eentje die het spiegelbeeld is van de decal die je krijgt.

photo 451817

Ik heb die dus toch maar gebruikt met het rode gebied rechts. Verder heb ik de twee hendels links gescratcht, raar dat die ontbreken in de kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 aug, 2018 0:28 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Er is nog wat aan de crew van de Sd.Kfz.6 gewerkt, de meeste hebben nu een Hornet-hoofdje gekregen. De LeFH18 is nu volledig gemonteerd. Ik heb zelfs al een beschermingskapje gescratcht voor over de loop en de Sd.Kfz.251 heeft nu het primerrood in de materiaalkistjes opzij, maar en en ander moet nog op de voertuigen komen. Het is weer de moeite om alles nog eens samen te zien, zodat je ook de interactie tussen de figuren kan zien. Ik heb nu de geniebruggen eens onder het kanon gezet, dan wijst de loop veel minder naar de grond. Ook kunnen de geniesoldaten zich dan bezighouden met die brug, waardoor ze niet in de weg gaan lopen.

photo 451917

photo 451919

photo 451918

photo 451920

photo 451921

photo 451922

photo 451923


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2018 9:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Dit wordt een lekker druk en actief diorama. Er valt nu al heel veel te zien.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 maart, 2019 0:18 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Om dit topic niet te laten hangen, ben ik nu begonnen met de figuren verder te beschilderen. Ik ben de hoofdjes nu aan het detailleren, de rest komt ook nog aan de beurt.

photo 472811

photo 472810

photo 472812

photo 472813

photo 472814


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 maart, 2019 17:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Als ik naar de een na laatste foto kijk dan hebben de figuren 1 en 3 nogal een raar hoofd. Heb je hier soms alleen een gezicht op gelijmd?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 maart, 2019 18:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het verschil in hoofden is te verklaren doordat ik niet voor alle figuren een Hornethoofdje ter beschikking had. Dit zijn in feite de hoofden die bij de MB kits voorzien waren, al heb ik ze wel uitgewisseld onder beide kits. Naar mijn mening zijn het de Hornets die niet allemaal de juiste proporties hebben, misschien zijn ze eerder karikaturaal bedoeld maar het zijn allemaal min of meer acrocefalen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 apr, 2019 22:47 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Op een domme manier is het probleem van de hoofden momenteel van de baan. Het is te zeggen, de crew voor dit diorama is door een stommiteit van mij na een bezoek aan een modelbouwbijeenkomst bijna collectief overleden. Ik had een aantal modellen naar de wagen gebracht, maar je hebt altijd een hand te weinig en zo is het al snel gebeurd dat je een van de modellen even op het dak van de auto parkeert. De crew was vandaag meegegaan om te poseren bij de motor en de LeFH.

photo 474900

Het plastic bakje rechts was dus wat ik op het dak gezet had, en daardoor ook uit het oog verloren was. Tot na de eerste bocht natuurlijk.

photo 474899

Een vijftal figuren heb ik nog redelijk volledig kunnen recuperen, slechts twee ervan hadden nog een hoofd. De rest, inclusief de vijf lachende Hornetkopjes en alle Stahlhelmen, kon ik niet meer vinden, want het was best een drukke baan. Het was een mindere afsluiter van een overigens gezellige bijeenkomst. Dit betekent dat er eerst voor een nieuwe crew gezorgd zal moeten worden, al kan ik er waarschijnlijk nog een paar recupereren uit de losse stukjes. Het plan is nu om de Tamiya crewleden van de Famo uit mijn andere topic om te vormen. Ik wil er wel nieuwe Hornethoofden voor kopen en ga dan meteen figuren met hoofddeksels zoeken. Ik voelde me er namelijk ook niet lekker bij dat de helft van de gebouwde figuren een te smal hoofd had, al was deze bewerkingsmethode nu niet wat ik in gedachte had om er iets aan te doen. Dit topic gaat dus met horten en stoten, maar ooit kom ik er wel... Gelukkig heb ik ook de gewoonte om met meerdere modellen tegelijk bezig te zijn, dus gaan we nu gewoon even door met iets anders tot ik terug het juiste materiaal in handen heb.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement