Citaat:
Op de foto van de PH-AJK zie je duidelijk de 3 kantige zijromp, die mis ik een beetje bij de PH-NAU .....
De PH-AJK was van de eerste serie KLM F.K.43's, die nogal wat primitiever waren. Desalniettemin zou de zijkant van het rompachterstuk hetzelfde moeten zijn. In ieder geval is dat van de gebouwde PH-NAU hetzelfde als dat van de PH-ASN, en daar zijn de twee knikken het duidelijker te zien.
Misschien ook een kwestie van lichtval. Op deze foto is het duidelijker.
Voor een eventuele tweede serie kits zal ik kijken of ik het wat kan accentueren.
Citaat:
... om dat windscherm dan gewoon mee te laten gieten, of is dat te fragiel?
Alleen het frame van het windscherm gieten is lastig, vooral om het pas te krijgen. Wat dat betreft is een gevouwen plastic scherm makkelijker aan te passen. Bovendien is voor de producent een dikte 0,5 mm het minimum, de andere dimensies moet dan groter zijn. Ik denk dat het dan erg fragiel gaat worden.
Alternatief is het uit transparante hars te gieten, maar dan stuit je op minimale hoeveelheden aan te maken hars. Dat zou betekenen tenminste vijf identieke masters maken of wachten tot er toevallig meer transparante onderdelen gegoten moeten worden. Bovendien moeten die onderdelen dan aan een zijde gepolijst worden om een fatsoenlijke ruit te krijgen. Ik liep tegen hetzelfde probleem aan bij het cockpitdak van de F.K.49. Daar heb ik dan ook voor vacform gekozen van dat onderdeel (had ook gekund voor de F.K.43, maar omdat dat uit platte vlakken bestaat, was gevouwen plastic makkelijker.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.