Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2018 23:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Topper Rob.

:brouw:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 maart, 2018 15:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Het "recept" van Scale72Modelking1984 gebakken voor de resin vleugel die ik al had liggen. Vullen:

photo 440230

Vlak schuren:

photo 440226

Nieuwe paneellijn scriben:

photo 440228

De dwarse niet vergeten:

photo 440227

Randjes afvlakken en nieuw gaatje voor de rolroerkabel boren.

photo 440226

Meteen maar een andere "ongerechtigheid" gecorrigeerd. Het cabine plafond onder de vleugel was wat aan de brede kant. Dan leverde bij mijn eigen model geen problemen op, want de styreen cabinewandjes gaven voldoende mee. Maar de resin wandjes zijn brosser, wat ik al gemerkt had bij het droogpassen van het resin rompje. Met een bescheiden knalletje brak het wandje bij de deur. Dus de onderkant van de vleugel wat smaller maken, aan stuurboord zijde achter 0,5 mm, voor 1 mm. Potlood lijntje:

photo 440231

Inkerven, zagen met het scheermeszaagje en wegsnijden:

photo 440229

Meteen een bijsluiter voor de kit gemaakt.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 maart, 2018 16:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Jouw opgebouwde modelletje ziet er weer super uit Rob. Sterkte met de kit uitbrengen 8) Het is hartstikke leuk maar er komt in de praktijk meer werk bij dan je van tevoren voorziet, en rijk word je er zeker niet van. Ik heb nog nooit een kit uitgebracht hoor, alleen winglets voor airliners (en die goot ik niet eens zelf maar een vriend van mij). Heb je die foutieve paneellijn nu gecorrigeerd op de master, of zijn de productie vleugels al gegoten?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 maart, 2018 16:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Dank voor de complimenten van een ieder.
Citaat:
Heb je die foutieve paneellijn nu gecorrigeerd op de master, of zijn de productie vleugels al gegoten?

De productie is al gaande (dat duurt wel even; ik schat dat per dag niet meer dan 2 of 3 exemplaren gegoten kunnen worden), en die wil ik niet ophouden; ik heb beloofd te leveren voor 14 april (ALV van IPMS NL). De masters zijn nog bij de producent van de resin kopieën; die wil ik pas terugvragen als de productie af is. De paneellijn corrigeren blijft dus een job van de bouwers. Ik heb inmiddels 35 kits besteld, die ik vrijwel allemaal kan afzetten. En ja, als er dan 100 euro over is, is het mooi. Beetje onder het minimum ZZP tarief.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2018 19:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Nu te reserveren bij de LHS:
link naar aankondiging
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2018 20:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
@ Rene: dank voor de ad. Inmiddels is de eerste productie run vrijwel uitverkocht, dus heb ik er 15 extra besteld. De eerste 35 kits zou ik voor eind volgende week moeten krijgen.
Verder ben ik nu de eerder geleverde pre-productie kit zelf in elkaar aan het zetten. Kijken of er nog verrassingen in zitten. Verslag komt in dit sub-forum.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 maart, 2018 16:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Heel erg fraai geworden Rob. :brouw:

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 maart, 2018 14:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Dank voor alle complimenten. Ik ga verder dit draadje benutten om de "afhandeling" van het resin project te laten zien. Dat is hoofdzakelijk logistiek (en wat een tijd kost dat :roll: ). De bestanddelen (met de resin delen van het prototype):

photo 440232

En dan in de doosjes stoppen:

photo 441815

Vijftig stuks zijn klaar, en wachten nu op de aflevering van de eerste serie resin delen. Inmiddels is die eerste serie van 35 stuks verkocht; een tweede serie van 15 stuks (als de mallen het uithouden) is besteld.
Om de kosten van het decal vel beperkt te houden, had ik er geen oranje driehoeken bij gedaan. Nu komt er toch weer vraag. Dus maar een velletje geprint op wit decal papier.

photo 441816

En dan wordt je geconfronteerd met kleurafwijkingen tussen computerscherm en printer. Die beneden aan zijn duidelijk oranje op het scherm, maar de print neigt te veel naar rood. Vandaar dat tweede setje bovenaan; dat is in werkelijkheid meer oranje in print, geliger op het scherm. Om niet teveel kleurverschil te krijgen tussen driehoeken en richtingsroer, ook die laatste decals maar opnieuw geprint. En dan lijken op het kleine oppervlak de kleuren van beide opties toch weer lichter (Links zes "rode" decals, rechts zes "gelige"). En op de foto vallen de kleurenverschillen weer grotendeels weg.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2018 19:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Vandaag kwam de eerste serie, groot 35 sets, resin onderdelen binnen.

photo 442437

Na een uurtje of zo postorder-bedrijf-activiteiten was de bestellingen klaar om naar tante Pos gebracht te worden.

photo 442436

De set voor de Luchtvaart Hobby Shop is al bezorgd. Alleen nog een aantal over die op de ALV van de IPMS van beheerder gaan wisselen.
Een tweede serie van 15 stuks wordt over twee weken verwacht. Ook die is al vrijwel helemaal verkocht of gereserveerd.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 mei, 2018 3:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Kwam er zojuist achter dat ik afgelopen middag van de luchtvaart hobbyshop een bericht had gekregen dat ze deze binnen hadden, maar toen ik keek waren ze al weer uit verkocht. :(

Rob, mocht het niet lukken een van je kitjes te bemachtigen, zou je me dan kunnen helpen met de tekeningen zodat ik haar t.z.t. zelf kan scratchen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement