Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: New Tool Airfix FGR.1
BerichtGeplaatst: do 25 jan, 2018 22:32 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Tja, dan heb je er 2 met de post laten komen bij Modelwereld.eu vandaan op de dag dat ze binnenkwamen vanuit Engeland, dan kan ik er ook niet meer onderuit he....
Nou nogmaals de doos en inhoud

photo 433965

photo 433964

photo 433963

photo 433962

Of ik van deze de grijze camo versie maak of meteen de Boscomb weet ik nog niet, die beslissing volgt als de primer er op zit!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jan, 2018 23:08 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Als eerst in Nederland met deze nagelnieuwe kit begonnen! (altijd leuk een primeur :mrgreen: )

photo 434664

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jan, 2018 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
De doctor is los ! :wink:
Gefeliciteerd met deze primeur. Ik ga je in ieder geval aandachtig volgen want ik ben toch wel erg benieuwd naar deze nieuwe Airfix-editie. De review van Flip Floortje kon me niet echt bekoren en ik hoop dat je in het verslag iets meer kunt vertellen betreffende de algemene kwaliteit, passing, etc., etc. van dit doosje.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jan, 2018 23:40 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Het plastic is van de inmiddels bekende Airfix UK-kwaliteit.
Voorheen heeft Airfix ook modellen in India laten maken, hiervan was het plastic wat harder en brosser.

Deze zoals gezegd all British production heeft een prima kwaliteit plastic, zacht genoeg om zonder splinteren uit het gietraam te knippen en hard genoeg om niet te vervormen.
Airfix plastic reageerd ook geweldig op Tamiya en UHU lijm zijn mijn ervaringen.

Dan de pasvorm van de kit de tijd zal het leren, maar ik heb inmiddels de nodige New Tool kits gemaakt en deze pasten allen goed tot zeer goed.
Wat niet wegneemt dat er hier en daar heus wel eens wat putty of een schuurpapiertje nodig zal zijn maar dat heet modelbouw.

De manier van opbouw voor deze kist en dan met name de vleugel is wel uniek te noemen, hierbij is Airfix helemaal afgestapt van het principe wat alle andere fabrikanten doen met hun spookjes, ik ben benieuwd hoe dit zich laat verwerken.

Op naar de volgende update!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jan, 2018 23:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Kijk, da's nou precies meer in het straatje van informatie wat ik graag wil weten. De aard van het plastic was eveneens reeds door Flip Floortje opgemerkt maar er word dan verder niet bij verteld hoe het zich met diverse lijmsoorten gedraagt. Sterker nog... Een daadwerkelijke "review" betreffende de daadwerkelijke bouw/passing van deze new tool Airfix kitjes word al helemaal niet gegeven. Toch wel erg fijn dat er dan een forum is waar daar wel iets over word geroepen. En dan ook nog in het Nederlandski voor de minder bekwame Engleesie babbelaars. :lol:

De alternatieve vleugel-opbouw was me eveneens opgevallen en ik ben inderdaad eveneens erg benieuwd hoe dat in de praktijk allemaal zal uitpakken...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 jan, 2018 7:49 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Als ik het zo zie, moet dit wel beter werken, het is meer een in elkaar vallen van de onderdelen dan het opplakken, de onderdeeltjes zetten elkaar zo vast lijkt het wel. Uhh hoe leg ik dat nou begrijpelijk uit?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 jan, 2018 22:06 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ik snap wat je bedoelt Bert, nadeel hiervan is, en dat valt me vooral op bij de rompdelen bij de intakes, dat je daarmee de structurele sterkte van een kit wel ondermijnd.
Pas als de intakes, de splitter plates en buitenste beplating over de intakes zit is dit deel pas echt sterk, en is knakken van het plastic niet meer mogelijk, Airfix heeft hiervoor wel een versteviging aangebracht welke je bij aanbrengen pas moet weghalen, maar doe je dit in een te vroeg stadium dan is iedere vorm van structurele sterkte van romp naar neussectie verdwenen, aandachtspuntje voor diegenen die deze willen gaan bouwen, ZITTEN LATEN TOT HET LAATSTE MOMENT!!! :mrgreen:

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2018 12:06 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Wat aan de cockpit gefreubeld.

photo 434728

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2018 13:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Ziet er goed uit Dave. :wink:
Jammer om te zien dat zelfs de new-tool Airfix onderdelen er een beetje "plomp" uitzien, vergeleken met Hasegawa-editie. :( Anderzijds wel leuk om te zien dat ze ervoor hebben gekozen om de riemen op de beide stoelen net ff iets anders te draperen. Pitje ziet er verder mooi uit. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2018 13:38 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
De eerste wil ik sowieso OOB bouwen, 1 omdat er nog geen aftermarket is en 2 om te zien of get echt zo'n gemis is.
En dat lompe....als het allemaal wat verweerd is zal het wel meevallen denk ik.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement