Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2018 13:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
ik deel de mening van de anderen, even aan de kant leggen, kijken voor decalreepjes en ten gepaste tijde met frisse moed herbeginnen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2018 15:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Ook ik zou graag zien dat je nog niet opgeeft! Zonder teleurstellingen, mislukkingen én overwinningen liepen we nog in lompen, hadden we geen auto's of vliegtuigen, waren we nooit op de maan geweest....en was Trump nooit president geworden ;-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2018 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik sluit mij bij mijn voorgangers aan.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2018 14:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Is er iets meer mee gebeurt dan alleen de decals Veleno? Als het alleen de decals zijn, dan is toch wel te herstellen, of desnoods een ander kleurenschema?

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 14:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Wat Greg niet schrijft is dat de vellen waarop hij de decals heeft geprint ook een productiefout kunnen hebben - geen egale filmlaag waar de decals in geprint worden.

Enige remedie die ik kan bedenken voor deze fout is de decal spray (MB shop heeft deze). De spray is eigenlijk bedoeld om oude decals een nieuw leven in te blazen.

Het 'ontgassen' van de resin is vrijwel direct waarneembaar op de verflaag zelf. Met acryl verf - zeker die van Vallejo en de AK rebrand - is dit goed waar te nemen in vorm van loslatende verf en soms zeer kleine bubbels. In het ergste geval onstaan er soort van 'deuken' in de resin wat opgevuld en geëgaliseerd moet worden.

Hope this helps.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 15:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Volgens mij doelt Greg daar wel op. Hij kan zich niet voorstellen dat dit elke keer op dezelfde plek zou zitten.
Citaat:
Our decals are printed on large sheets of decal paper we buy from Microscale. The sheets are 20 x 24", and are manufactured by Microscale. We then print on this Microscale paper. Defects happen, but there is no way that multiple sets of decals have the same result where part of the decal works and part of it does not.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 17:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Aorntman schreef:
Volgens mij doelt Greg daar wel op. Hij kan zich niet voorstellen dat dit elke keer op dezelfde plek zou zitten.
Citaat:
Our decals are printed on large sheets of decal paper we buy from Microscale. The sheets are 20 x 24", and are manufactured by Microscale. We then print on this Microscale paper. Defects happen, but there is no way that multiple sets of decals have the same result where part of the decal works and part of it does not.


Waar hij hier op doelt zijn de potentiële defects tijdens het printen. Ik doel op de defects van het decalvel zelf.

Er zijn diverse stijlen & technieken voor papier productie en decal printing. Voor de decal papier is dat meestal een vel papier, water oplosbare lijm en een decal film. Daar wordt op geprint. Na inkjet printen moet je wel een laag decal film dan wel fixer aanbrengen. Na laserprinten is dit niet vereist. Aangezien hij zeer waarschijnlijk een laserprinter gebruikt, kunnen er defects in de papier onstaaan daar waar de 'drum' in de printer te warm is geworden.

Dit is zeer afhankelijk waar de drum op dat moment te warm is en dit is - waarschijnlijk - de reden dat hij zich niet kan voorstellen dat het zich op de zelfde plek voorkomt.

Bij de productie van de vellen decalpapier gaat een sproeimachine in een patroon over de papier heen om water oplosbare lijm erop te spuiten. Er kunnen, net als bij airbrushen, ontstaan zoals over- en underspray.

Bij het eerste moet de decal langer in het water liggen om los te komen daar waar overspray is. Als de decal deels op normale lijmlaag ligt en deel op overspray, dan is de normale laag al lang opgelost terwijl de overspray nog aan het weken is.

Bij underspray is er simpelweg niet genoeg of helemaal geen lijm aanwezig waardoor de decal helemaal niet plakt.

Het kan zijn dat hij gewoon een defecte batch decalpapier had.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement