Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 11:09 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Oh, nog een kleine huishoudelijke meededeling, we zijn nog bezig met de inrichting van dit nieuwe Forumdeel, dus het kan zijn dat er subfora bij komen/verdwijnen. Graag wil ik iedereen vragen om nog even geen topics in deze nieuwe subfora aan te maken, aangezien het kan zijn dat deze weer weggehaald worden. :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 14:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Interessant idee, ik vind het een goede ontwikkeling moet ik zeggen. Het vervangen van de GB door de BB vind ik een goed idee, al is de reden wel jammer. Ikzelf maak me er ook schuldig aan om vaker de deadlines niet te halen, dus een deadlinevrije GB (in de vorm van de BB) is een goed alternatief. Dat haalt de druk er ook wat vanaf. De forumbrede GB's lijken me ook interessant, ik vond de BCC's altijd een leuk iets hier op het forum (juist vanwege de forumbrede insteek ervan).

1 vraagje wat betreft de onderwerpen van de GB's; worden deze door enkel de mods bepaald, of hebben de overige forumleden hier bij de keuze ervan ook nog een vorm van inbreng in? (ik kan me overigens wel voorstellen dat het bij de mods blijft, omdat het anders vrij chaotisch kan worden met de onderwerpkeuze als iedereen inspraak kan hebben).

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 17:31 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
De BCC's waren ook zeker leuk, en we hopen dat deze nieuwe GB's heel populair worden. :)

Wat betreft het thema van de GB, ideeën mogen zeker ingezonden worden, het is zomaar mogelijk dat jullie een leuker idee voorstellen dan wat wij hebben kunnen bedenken! :)
We kijken dan naar de ingezonden ideeën en wat wij zo hebben kunnen bedenken, en kiezen daar wat uit.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 19:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Hmmm... i.v.m. die "buddy builds"... misschien dan toch nog maar eens een keer proberen het idee van de "what-if" terug naar boven te halen? :roll:
Dat was destijds een idee van ene Michel-en-nog-iets... ik weet het niet precies meer want ik vind het ook niet terug. :?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 dec, 2017 12:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
BCC of forumweide GroepsBouw, maakt mij niet uit, beide waren/zijn leuk, mits het onderwerp mij paste.

De BuddyBuilt lijkt me vlotter op te zetten inderdaad, je hebt niet minimaal 10 deelnemers nodig en je kunt dus sneller starten. Vaak is iedere deelnemer in het begin enthousiast, vervolgens moet je een half jaar wachten voordat je pas mag beginnen. Bij een aantal is dan de enthousiasme weg of heeft plaats gemaakt voor andere bezigheden.

MarChant schreef:
Zoals ik het begrijp is de looptijd van de BB in principe onbeperkt, of tot alle deelnemers klaar zijn?
Sluiten van de BB in geval van inactiviteit gebeurt ook pas na overleg met de initiatiefnemers neem ik aan?


En toch vind ik het wel wenselijk om onderling wel een deadlene af te spreken. Al was het alleen maar de stok op de deur om ook je model af te ronden.

Ik weet wel een leuk thema voor een forumweide GroepsBouw: Beasts of Nature. Heeft het model een dierennaam (Mustang, Tijger, Puma, Impala, Walrus....), er is vast wel een model van te vinden.

Voorbeeld:
Een Mustang (paard)
Afbeelding

Het model
Afbeelding
of...
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 dec, 2017 19:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Qua deadline begrijp ik je wel, alleen blijkt het bij mij de laatste jaren toch altijd een struikelblok. Rustig aan bouwen met kleine vorderingen en zelfs hele periodes van niet kunnen bouwen, zonder tijdsdruk voelt voor mij toch een stuk prettiger, maar wie weet...wellicht komt er voor mij ooit een periode dat ik rustiger en regelmatiger kan bouwen.

Je idee van dierennamen vind ik wel leuk, als je er over nadenkt kun je inderdaad een hoop verzinnen.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 dec, 2017 20:19 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Inderdaad een leuk idee, maar wel dit jaar al gedaan in een andere vorm :)

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2017 1:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Nemmy schreef:
Inderdaad een leuk idee, maar wel dit jaar al gedaan in een andere vorm :)


Inderdaad, maar dat was maar een klein clubje van IPMS-noord die niet echt actief zijn op Brouwers. Bovendien gaat het om nieuw te bouwen modellen en niet die ooit eens gebouwd zijn. Verder wel een prachtig forum-breed onderwerp.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 apr, 2018 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Helaas kon ik door omstandigheden niet meedoen met de eerst GB nieuwe stijl, maar die is nu bijna ten einde en de omstandigheden lijken gunstig voor deelname aan de volgende, dus leek het me wel weer eens tijd om dit topic op te rakelen...

tsjopper bob schreef:
Nemmy schreef:
Inderdaad een leuk idee, maar wel dit jaar al gedaan in een andere vorm :)


Inderdaad, maar dat was maar een klein clubje van IPMS-noord die niet echt actief zijn op Brouwers. Bovendien gaat het om nieuw te bouwen modellen en niet die ooit eens gebouwd zijn. Verder wel een prachtig forum-breed onderwerp.

René


Doelde Nemmy op de "Cats"-bouw? Dat is natuurlijk redelijk beperkt, er zijn veel meer diersoorten waar wel modellen van te bedenken zijn. Genoemd was al de Mustang, maar denk ook aan de Zeehond, Tijger, Walrus, Krokodil, Olifant, Cobra, Eend, Gans, Sprinkhaan, Albatros en nog veel meer. Volgens mij voor zowel ter land, ter zee als in de lucht genoeg kandidaten te bedenken.

Hoe dan ook, ik ben alvast benieuwd naar het thema van GB2 in de hoop dat het mij kan helpen de hobby weer op te pakken na een vrij lange luwte.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 mei, 2018 17:54 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Nope, ik doelde op het dierennamen verhaal dat geregeld was via Tsjopper Bob als thema voor de bouwdag in Hurdageryp

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement