Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2017 17:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Brouwers,

Jullie kennen mij als een tankbouwer, ben met een paar dingen bezig maar de afwerking laat op zich wachten (bouwdipje :? ) Bovendien had ik een paar dingen gezien op het www die over auto's gaan. Ik heb echter geen ervaring met het bouwen van auto's dus ben ik naar de lokale speelgoedwinkel geweest op zoek naar een simpel en goedkoop autopakketje waar ik eens goed kon op experimenteren.
De carrosserie van zo'n bouwdoos bestaat meestal uit een enkel onderdeel, dus als de paintjob wat tegenvalt kun je zeer vlug de verf strippen en herbeginnen, bij een tank is dat minder evident wegens de verschillende onderdelen en bovendien zitten tanks vol hoeken en kleine onderdelen. Zo gezegd, zo gedaan dus en met deze ben ik thuisgekomen :

photo 426787

Een icoon dus van de autoindustrie en in het echt zeer makkelijk om aan te werken naar het schijnt (hoopte de modelversie ook :D ), ik had liever de Tamiya versie gekocht , maar zoals gezegd ik ben naar de speelgoedwinkel geweest en daar hebben ze alleen Revell doosjes, had op dit forum ergens gelezen dat de auto's van Revell een slechte pasvorm hebben, en eigenlijk is dit wel waar ,heb een paar trucjes moeten uithalen om er een presentabele Kever van te maken, zo stond het rechter achterwiel zeker twee mm hoger dan het linkse , en om de carrosserie over het interieur te zetten moet je stevig duwen en klemmen, bovendien waren er aan de zijkanten en het chassis aan weerszijden grote openingen , maar niets dat niet kon opgelost worden.

Omdat een glimmende nieuwe auto voor mij nog wat hoog gegrepen is en ook omdat ik een filmpje had gezien op youtube heb ik besloten om er een "Ratty" versie van te maken, ook al omdat ik wat wou experimenteren met roest en de zout methode en de haarlak methode, dit kan ik gebruiken in mijn tankbouw toestanden en ervaring opdoen was eigenlijk waar dit projectje over ging

Ik had ook in de dio sectie van dit forum gezien hoe je met kurk stenen en keien kunt nabouwen en wou dit ook eens uitproberen voor een later project met een lekkere vette Tiger tank :D

Zo genoeg geleuterd nu tijd voor wat pics :

photo 426770


photo 426771


photo 426772


photo 426773


photo 426774


photo 426775


photo 426776


photo 426777


photo 426778


photo 426779


photo 426780


photo 426781


photo 426782


photo 426783


photo 426784


photo 426785

Ik heb voor dit projectje geen speciale verf gekocht , alle kleurtjes had ik in huis van mijn (Duitse)tank en vliegtuigprojectjes , het enige wat ik in huis heb gehaald was een spuitbus clear vernis voor de afwerking, dus heren laat maar eens weten wat jullie ervan vinden, en binnenkort waarschijnlijk een bouwverslag van een autokit van Tamiya.

Greeeeetzzzzzzzzzzzzz Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 nov, 2017 1:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Leuk model geworden, ik vind de chipping erg geslaagd. Mooie variaties, goede krassen etc.

Het is alleen een beetje jammer dat het hele model glanst.
Roest glanst niet, tenzij er Owatrol of een andere roeststopper overheen is gesmeert.

Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

Straatje ook leuk gelukt trouwens.

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 nov, 2017 11:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Ik vind 'm echt ge-wel-dig! Met de glans heb ik persoonlijk geen probleem.

Like!

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2017 14:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
ik vind em persoonlijk aardig, maar ik weet niet of ik hiermee überhaupt op de baan zou durven.

De meeste chroom onderdelen zijn zo goed als volledig geroest, op een paar die er relatief nieuw uitzien. Bij de voorlichten is de buitenkant mooi gedaan, zwaar maar mooi, maar tegen de lampen lijkt het me dan nagelnieuw... Persoonlijk zou ik daar meer blinkend chroom en een paar aangevreten punten als contrast zetten op de buitenziide, idem als met de rest van het chroom... de roest begint daar waar de chroom beschadigd is...

zelf ben ik een beetje in dubio over de deuren, het lijkt alsof ze beide vervangen zijn, maar dan vervang je ze niet door zo'n exemplaren... persoonlijk vind ik ze niet passen bij het model. Ik weet dat het een oefenmodel is, maar...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2017 23:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 maart, 2008 13:55 pm
Berichten: 535
Woonplaats: Westfriesland
De portieren vind ik juist weer mooi. Net als het rechter spatscherm.
Wat ik mij wel afvraag, zit het stuur aan de rechter zijde? (kan ik op de foto zo niet zien)
Als het stuur aan de linker kant zit dan zitten de ruitenwissers niet goed, ze draaien dan de verkeerde kant op.
Zat dit op dit model zo, of heb je dit zelf aangepast?

_________________
Ervaring krijg je pas, net nadat je het nodig hebt gehad!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 nov, 2017 10:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Heren, bedankt voor de comments :D
Ik zie dat smaken verschillen, maar het verhaal achter de "Ratt" look komt van een van die autoprogramma's op Discovery Channel, daar geven ze een geroeste wagen een soort toplaag waardoor de roest eigenlijk de koetswerkkleur wordt. De glans valt eigenlijk zeer goed mee maar voor de foto's stond mijn loeplamp op het model omdat het al donker was en dus geen daglichtfoto's kon nemen. Het stuur staat links en de ruitenwissers staan inderdaad andersom, dat had ik te laat gemerkt en was bovendien bezig om een ruitenwisser te scratchen daar ik er eentje kwijt was gespeeld :roll:
De deuren dan, een gewone bleke deur vond ik wat saai, en het zag er speelgoedachtig uit daarom wat tankervaring op de deur toegepast
De koplampen waren mooi geroest maar ik moest er de clear lenzen nog op zetten, bij het verlijmen is er wat verf losgekomen waardoor dat op de foto's opvalt maar in het echt valt het mee , maar je hebt gelijk hoor Silenoz ik had daar wat meer aandacht moeten aan besteden. In ieder geval heb ik veel plezier beleefd aan deze bouw, zoveel zelfs dat ik echt zin heb om de Tamiya versie te bouwen maar dan echt zoals het hoort, nl factory fresh.

Greeetzzzzz Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 nov, 2017 17:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ik vind hem erg mooi en overtuigend, het zwarte spatscherm is een leuk detail. Ik vind de Belgie-sticker en de kentekens wel wat schoon in verhouding tot de viezigheid die o.a. op het voorraam zit, maar misschien zijn die toevallig net gepoetst :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement