Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 okt, 2017 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Arjan Ouwendijk schreef:
Scale72Modelking1984 schreef:
Afgelopen maandag heb ik naar Vintageflyerdecals.com een maaltje gestuurd

En??....heeft het hen gesmaakt?? :mrgreen:

Gr. Arjan


:lol: Volgens mij weet je dat daar - mailtje - hoort te staan. (Eigenwijze vingers ook van me. :x) :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 okt, 2017 0:31 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Tuurlijk weet ik dat maar af en toe zijn dit soort 'versprekingen' best geinig :mrgreen:

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 okt, 2017 1:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Arjan Ouwendijk schreef:
Tuurlijk weet ik dat maar af en toe zijn dit soort 'versprekingen' best geinig :mrgreen:

Ik weet dat ik een keer of twee heb moeten glimlachen om dit kleine relaas. :mrgreen:

Dit portable photo booth is interessant. Heb je toevallig een linkje naar het product?

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 okt, 2017 1:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
SpeedAS schreef:
Dit portable photo booth is interessant. Heb je toevallig een linkje naar het product?


De portabel photo booth heb ik gekocht bij Cameranu.nl, en koste 49,95 euro.

Over euro's geschreven, vandaag heb ik de custom masking voor de DC-2 betaald aan vintageflyerdecals.com, heb daarbij gevraagd om er ook een setje masking voor de Boeing 377 Stratocruiser bij geleverd te krijgen. De komende tijd wacht ik op de masking, tot dan heb ik haar even veilig en stofvrij terug gestopt in haar doos.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 okt, 2017 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Vanochtend viel een kartonnen enveloppe van vintageflyerdecals op de vloer. Ben nu aan het afplakken, en zal daarna verder gaan met het prep werk voordat ik haar een mooi aluminiumkleurtje kan geven.

Maar voordat ik dat kan doen moet eerst het oppervlak mooi zijn. Dus dat betekend filler, schuren, zwart primen, en vervolgens goed onderzoeken of het goed genoeg is.
Zo niet weer filler, schuren en zwart primen, totdat ik tevreden ben dat de uiteindelijke aluminium erop kan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jan, 2018 18:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Afgelopen weekend weer een stukje verder gewerkt aan dit model, en op de cockpit ruitjes na zijn alle ruitjes afgeplakt.

Volgend weekend zal ik een paar foto’s schieten van de vorderingen van dit model, ik denk dat ik dan de eerste lagen Vallejo Metal Color. De metaalkleuren zal ik van licht naar donker opspuiten, beginnend met Dull Aluminium, gevolgd door Aluminium nadat ik de roervlakken heb afgeplakt. Pale Burned metal en Duraluminium. Bij ieder opvolgende kleur zal ik het model verder afplakken.

Dan hoop ik dat de primer goed hecht, maar als het goed gaat moet ik toch een leuk resultaat krijgen. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jan, 2018 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik kijk dus al uit naar volgende week :D

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2018 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Het is erg, maar ik ben nog niet begonnen met het spuiten van de eerste lagen aluminium. Ben nog met filler bezig om de rug en buik van de DC-2 strak te krijgen. Vanavond ga ik weer met water en schuurpapiertje het glad maken, en dan hoop ik dat het nu wel strak is. Ik zal proberen morgen een paar foto's te maken van de vordering tot dan toe.

Mea culpa




Ben afgelopen dinsdag bij de LVH langsgeweest, en heb o.a. een D.H.104 Dove van A Model meegenomen, bij het bekijken van de bouwhandleiding en hoe het model in elkaar zit, viel me op dat A Model een fout heeft gemaakt bij het maken van de cockpit.

Het cockpit bestaat uit een vloer met daarop de stoelen en het instumentaruim, achter de pilootstoelen zit en wand op 90 graden van de vloer wat al fout is en er zit een deur in, en dat is de volgende fout.
De D.H. Dove, Devon en Heron hadden een wand op een hoek van ongeveer 100 tot 110 graden gelijk aan de lijn die langs de buitenzijde van de romp loopt, door de beperkte ruimte koos men voor een open doorgang zonder deur.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2018 9:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
photo 434803 photo 434805

photo 434804

Komende middag zal ik de opgebrachte filler gladschuren, en de lijnen die volgelopen zijn rescriben. Ik durf verder niet meer te vertellen hoe ver ik volgende week hoop te zijn. :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2018 10:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Scale72Modelking1984 schreef:
Ik durf verder niet meer te vertellen hoe ver ik volgende week hoop te zijn. :oops:
Beter rustig de tijd nemen en iets moois wegzetten waar je trots op kunt zijn, dan haasten en een halfbakken model maken, toch?

Het blijft een leuk onderwerp de DC-2. Ik heb nog een Resin kitje liggen in 1:144. Mocht er een buddybouw komen over dit onderwerp, dan ga ik daar zeker aan beginnen.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement