Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 jul, 2017 9:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
een wierrookstokje kan ook helpen, of een sigaret...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 aug, 2017 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Een aantal inspiratieloze weken en vakantie verder, naderde daar dan toch de dead-line. Valkuil als je denkt hem bijna klaar te hebben. Op het laatst moet er toch nog meer gebeuren dna ingeschat, waardoor het de laatste paar dagen toch nog weer nachtwerk is geworden en wellicht wat afgeraffeld.

Hij is klaar, maar ben ik tevreden? Ja en nee. Na lange tijd weer eens een modelletje klaar, maar mega-strak? Nee. Wel vind ik het een geinig kistje geworden. De kleurstelling, het model en de fragiele draadjes zijn wel gelukt. Ik heb dus nogal wat werk gehad om de struts op de juiste lengte te krijgen. De W-vormige steun is van de kit, de lange struts zijn zelf gemaakt van styreen-strip. De pitotbuisjes zijn van de kit en heb ik hergebruikt. Alle controlhorns zijn opnieuw gemaakt uit styreen-strip.

Waar ik niet tevreden over ben:
Daar waar de gaatjes door de vleugel gaan, hadden strakker afgewerkt mogen worden.
Afwerking van de wielen / velg heeft geleden onder de druk van de deadline.
De cockpit-omranding (leer) had ik beter kunnen verven voordat de vleugels en de draden aangebracht zijn, nu kon ik er slecht bij.

... Goed. Ik was gebleven bij de draadjes op de neus. Ik ben gegaan door zo te vervangen i.p.v. te knoeien met een hete naald van iets. Nadat alle draadjes aangebracht zijn, heb ik gepoogd alle gaten goed af te werken --> mesje, schuurpapiertje, plamuur, primer en vleugels volledig overgespoten. Maar toch zie je de punten nog waar de draadjes door de vleugel gingen. Voor mijn vakantie heb ik het model in de glanslak gezet en de decals aangebracht. Dan kon dat mooi drogen tijdens mijn vakantie. Na de vakantie zijn er eerst andere zaken die moesten en vervolgens moest ik nog wat dingen doen. Nadeel van de vakantie is dat er kleine stofdeeltjes op het model zijn gekomen. Als je dat niet of niet goed schoonmaakt voordat je de matte laklaag aanbrengt, dan zie je dat in het eindresultaat.... Ondanks alles, op zich wel een grappig gebakje geworden. Wat rest zijn nog wat eindfoto's. Maar goed dat het nog even droog was, zodat ik buiten wat foto's kon schieten.

Mijninspiratiefoto's:
photo 409339

photo 403344

photo 402483

photo 402482

Dit is het geworden:
photo 419767

photo 419768

photo 419769

photo 419770

photo 419771

photo 419772

photo 419773

photo 419774

photo 419775

photo 419776

photo 419777

photo 419778

Zoveel ideeën voor een volgende kit, maar zien wat ik er eens bij pak. Voorlopig even geen groepsbouw, even geen druk.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 aug, 2017 19:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Werkelijk schitterend! Die prop is zo realistisch en met de spankabels ziet het er prachtig gedetailleerd uit.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 aug, 2017 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Dat is mooi geworden, zal best een gepriegel geweest zijn, al zie draaiden juist spannen. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 aug, 2017 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 feb, 2013 0:38 am
Berichten: 124
Woonplaats: Puttershoek
Knap stukje werk !
Wat heb je gebruikt voor de rigging?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 aug, 2017 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Jammer van de stofjes maar ik vind het verder een strakke bouw. Ik mis alleen nog een foto met muntje.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 aug, 2017 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Zeker een knap stukje (priegel)werk, petje af........ :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 aug, 2017 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Erg mooi geworden. De draadjes zitten er mooi op. Dat moet wel een heel gepriegel zijn geweest in deze schaal. Petje af. :brouw: .

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 aug, 2017 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank. Perfect dus niet, maar wel een leuk kistje erbij.

ph-adk schreef:
Ik mis alleen nog een foto met muntje.

Bij deze dan nog even, het is geen 1:144, maar er zijn groter kisten.

photo 419800

photo 419801

djorion schreef:
Wat heb je gebruikt voor de rigging?

Voor de stuurkabels 'fine size' elastische draad van Uschi (0,02) mm.
Voor de spandraden ben ik na teveel gepriegel met de Uschi draad overgestapt op visdraad met een dikte van 0,08 mm.
De elastische draad van Uschi lijmt wel heel erg goed met secondelijm, het zit eigenlijk meteen vast.
Het visdraad laat zich ook gemakkelijk verlijmen, maar dat moet je iets langer op zijn plaats houden voordat het goed vast zit.

Timmie schreef:
De draadjes zitten er mooi op. Dat moet wel een heel gepriegel zijn geweest in deze schaal.

Scale72Modelking1984 schreef:
... zal best een gepriegel geweest zijn, al die draden juist spannen. :brouw:

Het meeste werk zit in het uitzoeken welke draad waar moet komen. Vervolgens de gaatjes maken en draad voor draad aanbrengen. Alleen op plaatsen waar dubbele draden bij elkaar komen was het even opletten. Al met al een paar uren werk (en flink wat zweetdruppels, dat wel), maar dat is in het verslag ook wel terug te lezen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2017 0:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Je hebt het zelf reeds goed opgesomd/samengevat Rene. Desondanks mag je best wel tevreden zijn met de spandraden, toch ?! Wat ik zo op de foto's kan zien, ziet het er allemaal redelijk strak & symmetrisch uit, en dat is toch zeker geen makkelijk klusje... :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement