De cockpit is klaar en het raam is geplakt.
Ik heb alleen de onderkant gelijmd, de rest zit vast - en de naden dicht - met Revell Contacta Clear.
Dut spul droogt beter, sterker en transparanter op dan Micro Kristal Klear, al heeft dat spul ook zijn
voordelen. Het voordeel van MKK is dat je het gewoon kan vervangen door goedkope houtlijm, want
het is niet meer dan dat...... 5 euro 50 voor een kleine potje goedkope houtlijm. De fabrikant moet
er wel rijk van geworden zijn...
De ramen zijn ook al afgeplakt, want morgen hoop ik de gele onderkant te gaan spuiten.
De motorkap zit wel vast, maar slechts op drie punten, met een heel klein puntje dikke lijm. Zodoende
zit deze vast genoeg om niet los te raken tijdens het afplakken en spuiten. En eenmaal droog kan ik
zonder schade aan te richten de motorkap weer afbreken waarna ik de propeller aan kan brengen om
daarna de kap definitief op zijn plek te lijmen.
Heel veel meer onderdelen zijn er hierna niet meer om te lijmen en schilderen. Wel ga ik de verf ruim de
tijd geven om te drogen en om uit te harden, dus vanaf nu zal ik niet dagelijks een update doen. Na het
spuiten van de glanslaag (Future Klear) moet deze laag enkele dagen (drie of vier) goed drogen, anders
verkleurd deze mogelijk bij het gebruik van Micro Set en Sol.
Tot later !
________
Erik