Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: F-16's 1/32 RNlAF
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2016 17:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Ondanks het Klu project nog loopt jeukt het ook al minimaal 4 maanden om aan dit project te beginnen. Het ging heel netjes met kit per kit bouwen maar ik kon me niet meer inhouden en wou te graag starten. Morgen nog de laatste dingen aan de F-84F en de G variant wat schuren voor het weer gespoten word. Tjah om toch wat te doen dan maar lekker beginnen.

Het gaan de volgende 2 kisten worden.
En de J-635 313 sqn met brabant band. Zoals deze laatst mee vloog met het QRA samen met de belgen.
Afbeelding
(foto Facebook van de luchtmacht)
De J-369 313 sqn met springfield tail.
Afbeelding
(foto F-16.net)

Voor de AM heb ik de academy kit.
Afbeelding
Met de volgende inhoud.
Een flinke stapel plastic :lol:
Afbeelding
Wat het volgende is.
De romp.
Afbeelding
Vleugels en staart.
Afbeelding
Intake's en wielen.
Afbeelding
Cockpit, gun en intake.
Afbeelding
Wat spul om onder de vleugels te hangen.
Afbeelding
Wat spul voor aan de intake en figuren.
Afbeelding
En als laatste het glaswerk en wat PE. Alles is zowel getind geleverd als helder.
Afbeelding
En als laatste nog wat decals en een boekje.
Afbeelding
Maarja hier krijg je nou niet een Klu kist mee dus nog wat erbij.
Als eerst een andere staartwortel erbij.
Afbeelding
Dit is van pwmp. Nu was de maker hiervan ook op de esm aanwezig en ik weet dat hij zelf nogal wat Belgische F-16's in 1/32 heeft gemaakt. Bij deze kit zitten niet de juiste wielen en wheelbay doors en heb hem gevraagd of hij daarbij kon helpen. Deze gaat hij maken voor mij en dat is dan ook het laatste waar ik op aan het wachten ben.

Daarnaast ook het nieuwe model plof stoel.
Afbeelding
Een pitot buis en aoa van Master.
Afbeelding
Stifners van Cross delta.
Afbeelding
Daarnaast natuurlijk wat decals.
Afbeelding
En als laatste ook nog een AN-ALQ-131.
Afbeelding

Voor de BM heb ik ook een academy kit gevonden.
Afbeelding
Eigenlijk is dit gewoon de SUFA maar dan met andere decals. Wel met dezelfde hoeveelheid plastic :shock: .
De romp.
Afbeelding
Wat voor onder de vleugels.
Afbeelding
Wat voor op de inlaat en 2x de figuren.
Afbeelding
Den motor.
Afbeelding
De wielen en intake. ook hier geld hetzelfde als bij de AM qua wielen en wieldeuren.
Afbeelding
Dan nog wat voor onder de SUFA vleugels.
Afbeelding
Nog wat spul voor de SUFA.
Afbeelding
De vleugels en staart.
Afbeelding
En het gedeelte van de pit voor de dubbelzitter.
Afbeelding
Ook hier is het glaswerk dubbel meegeleverd.
Afbeelding
En een hee klein beetje PE
Afbeelding
En het boekje met decals
Afbeelding

Daarnaast ook de stifners en plofstoelen.

Om er de 313 kisten van te maken heb ik een set van Flevo Decals
Afbeelding
Nu is deze schaal al gek voor mij nu dacht ik laat ik nog eens wat gekker doen. Maar hoe dan. Weetje ik maar er 2 tegelijk. Kan het nog gekker. Tuurlijk kan dat dus hoppa voor de leut doen we er wat verlichting in :roll: .
Afbeelding
Gister alles aangesloten en een kort filmpje gemaakt
https://youtu.be/d3m7aZj2oSg
Vandaag begonnen met de bouw.

Eerst alles rustig gezocht schoongemaakt en gecontroleerd. Zo heb ik voor de BM niet de alle panelen gebruikt die werden aangegeven. Dit omdat er ook alles van de C versie in zit en dit beter over een kwam met de AM die we hebben.
Zoals onderste foto aangeeft
Afbeelding
Volgens de handleiding moet er het rechter onderdeel op. Na vergelijken vond ik dat niet overeen komen en heb ik besloten het onderdeel van de C te pakken.
Daarna de eerste kleurtjes in de sproeier gegooid.
Afbeelding
Met gaf aan dat ik Gunze 317 moest pakken. Dit vond ik te donker en heb nu Gunze 307 gepakt wat ik beter vond lijken.
Nadat het grijs droog was met H12 het zwart gespoten
Afbeelding
En zo ligt het er dan bij. Best veel stukjes.
Hierna met de kuipen aan de gang gegaan om alle knoppen en dergelijke te gaan schilderen.
Afbeelding
Afbeelding
Opzich ben ik hier best tevreden over. Misschien dat ik morgen nog wat zie maar na 2 uur turen zat er niet meer in op het moment.
Teminste ik heb nog wel de eertse 2 side console geverfd.
Afbeelding
Afbeelding
Van de week hier rustig verder mee.

Gr Ashwin


Laatst bijgewerkt door fighter Falcon op vr 13 jan, 2017 20:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16's 1/32
BerichtGeplaatst: zo 01 jan, 2017 2:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Mijn aandacht heb je! Een tweezitter Falcon op grote schaal zie je niet veel!
En uiteraard mag die eenzitter er ook bij zijn :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16's 1/32
BerichtGeplaatst: ma 02 jan, 2017 18:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Ik denk dat je niet alleen de wielen en de wheelbay doors zult moeten veranderen om een AM bak te verkrijgen. Ook zal je een PW nozzle moeten aanschaffen en een smallere intake, want de C versie vloog met een GE motor, dus ook een Big Mouth intake.

In ieder geval, veel succes met deze twee monsters.

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16's 1/32
BerichtGeplaatst: ma 02 jan, 2017 18:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
@Danny, er zijn ook C varianten die met de PW motoren vliegen, kijk bijvoorbeeld naar de USAF Thunderbirds. Als je goed kijkt naar de grote berg plastic die Ashwin laat zien zie je dat er ook small mouth intakes bij zitten, en dus ook de juiste nozzles.

Ashwin, dit wordt vast een mooi project! De cockpit ziet er tot nu toe al goed en levendig uit! Heel strak! Zou je dat verlichtingssetje eens nader kunnen bespreken? Het ziet er heel interessant uit! Ik ben benieuwd hoe je dit gaat integreren. Succes!

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16's 1/32
BerichtGeplaatst: ma 02 jan, 2017 18:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
@Danny

Het klopt inderdaas dat de klu kisten met de smalle intake vliegen en de pw motor. De onderdelen voor dit gebeuren zitten ook in de beide kits.
Daar had ik gelukkig al rekening mee gehouden. Maar bedankt voor je meedenken :wink: .

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16's 1/32
BerichtGeplaatst: ma 02 jan, 2017 19:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Citaat:
Het klopt inderdaas dat de klu kisten met de smalle intake vliegen en de pw motor. De onderdelen voor dit gebeuren zitten ook in de beide kits.
Daar had ik gelukkig al rekening mee gehouden. Maar bedankt voor je meedenken :wink: .


Oh ok, in dat geval heb ik niks gezegd............. :?

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16's 1/32
BerichtGeplaatst: ma 02 jan, 2017 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Haha maakt niet uit.

Zondag en vandaag eigenlijk toch verder gegaan met deze 2 jongens. Ik heb me voor genomen de kuipen af te maken en dan weer even terug naar de thunderjet. Dan gaan er namelijk al dingen aangepast moeten worden ivm de staart en panels. Mijn doelstelling is om het geheel 31-12-2017 af te hebben.

Maar dan de foto's
De pit zelf is al van kleur voorzien dus nu de rest maar.
Als eerst alle site panels
Afbeelding
Het ziet er nu nogal clean uit dus nog een keer voorzichtig met een drybrush en een wash erover.

Daarnaast de instrument panels ook gedaan. Ondanks dat het 1/32 is het blijft klein :) .
Afbeelding
En de, ja weet niet de precieze naam dus noem ze, front panels.
Afbeelding

Op het intrument panel moet ook nog wat klein grut
Afbeelding
Waar ik toch niet helemaal tevreden over ben dus die neem ik nog een keer onder handen.

En natuurlijk moet meneer de vlieger ook wat in zijn handen hebben om te vliegen en wat vermogen te geven.
Afbeelding
Afbeelding
Wat mij opvalt is dat de stick en throttle van de aparte D sprue accurater is. Op de stick zitten meerdere knoppen ipv 1 grote op de throttle zit het ook net wat anders.

En als laatste een overzicht van de verf die ik heb gebruikt in de cockpit. Hoezo kleurloze kuipen :P .
Afbeelding
Toch vermoed ik dat het een aardig donkere pit gaat worden dus is kijken of hierin wat gaat lukken met verlichting.

Tot de volgende.

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16's 1/32
BerichtGeplaatst: di 10 jan, 2017 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Zo weer wat verder gegaan met deze 2 kisten. Gezien het spuiten met de F-84 niet helemaal naar wens ging kon ik ook hier nog mee verder.

Als eerst de achterste kuip van de BM.
Hier zitten ventilatie roosters in maar de heer academy vond het nodig dit dicht te houden. Dus hop aan de gang.
Afbeelding
Gezien er laatst op werk een vacuumpomp uit elkaar ging, en dan worden alle afdichtingen vervangen. In 1 van deze afdichtingen zit een zeef tegen grove delen. Dit eruit gehaald en hop mooi hiervoor te gebruiken.
Afbeelding
Het is niet heel duidelijk maar onder de kuip is te zien wat de maas grote is.
Hierna de rest uitgesneden en uiteindelijk het gaas erachter. Helaas hier geen foto van gemaakt maar die zal de volgende keer volgen.
Dan verder gegaan met de rest. De SUFA variant heeft natuurlijk de avionixspine( :?: ) Maar de klu kist niet. Gelukkig zaten er hiervoor ook de juiste onderdelen in de kit.
Afbeelding
Nu lijkt het wat uit te steken aan de rechter kant echter daar is een rede voor. Ik heb dit deel verlijmd met de canopy erop zodat deze in zijn geheel aansluit. Gezien de canopy gesloten zal zijn vond ik deze naad van meer belang dan dit aanzicht zoals het nu te zien is. De spleet gaat nog wel weg geplamuurd worden.

Vanaf hier een klein sprongetje naar het werkelijke plamuur gebeuren.
Nu zijn niet alle luiken het zelfde van de SUFA en C variant als de klu kisten. Hier zal wat in weg gewerkt moeten worden en later ook opnieuw gescribt. Gezien de onderkanten het zelfde zijn ga ik niet van beide dezelfde foto reeks plaatsen.
Afbeelding
De bulten op de vleugel wortel die heeft de klu kist niet dus deze eerst iets dieper weg gesneden en hierna weer geplamuurd en geschuurd. De rede dat ik hiervoor koos is dat ik bang was om ook veel rond de bult weg te schuren waar de rivets in zitten. Met een beetje plamuur erop ,wat makkelijke weg te schuren is dan het plastic, bleven deze details hopelijk wel zichtbaar. Uiteindelijk valt de schade inderdaad mee. Er zal wel het een en ander terug gehaald moeten worden maar het is nou in ieder geval niet een ongelijk landschap geworden.
Afbeelding
Daarnaast de extra flare dispensers dicht gemaakt.
Afbeelding
En nog een luik en een rooster die net wat anders zitten op de klu kisten.
Afbeelding
Dan de bovenkant van de kist. De C/D heeft blijkbaar nog een luik met scharnier voor de gunpoort. Dat is bij de AM/BM ook niet aanwezig.
(AM)
Afbeelding
(BM)
Afbeelding
Ook aan de rechterzijde van de kist zitten wat verschillen kwa luiken
(AM)
Afbeelding
(BM)
Afbeelding
Het luikje om de 4 geplamuurde strepen heen zit er wel in dus dit word even terug ophalen.

Totaal overzicht.
Afbeelding

Dit waren de makkelijke aanpassingen. Wat ik als volgend wil doen is de staart met de luiken gaan aanpassen. Dit is werk wat ik allemaal al van te voren wil doen ivm de verlichting die er ingaat komen. Dat vergt toch wel een beetje meer planning dan rustig de handleiding volgen :lol: .

Groeten Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16's 1/32
BerichtGeplaatst: wo 11 jan, 2017 0:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Mooi oog voor detail. Ik ben benieuwd naar deze kit. Ik heb wel eens de F-16 van Hasegawa gebouwd. Die was mooi afgezien van de monsterlijke schietstoel van metaal. En wat een project meteen. Twee tegelijk. Hij staat in de volgmodus. mocht ik hem ook eens kopen heb ik een mooie lead.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-16's 1/32
BerichtGeplaatst: wo 11 jan, 2017 15:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Lekker bezig zo. Als ik dit zou doen dan zou ik bang zijn om de betreffende aanpassingen op de verkeerde kist te maken. Hopelijk blijft dit jou bespaard, mijn aandacht heb je in ieder geval.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement