Goed, dan gaan we nu over naar het betere hak- en breekwerk. Het is eerst zaak om het uitstekende paneel te verwijderen. Dat is op zich geen probleem, al probeer ik wel het reliëf van de naastgelegen instrumenten intact te houden.
Dat paneel gaat even aan de kant, nu moeten er wat instrumenten worden weggeschuurd.
Na het wegschuren van de overtollige instrumenten op het main panel moet bij het linker paneeltje nog een rijtje instrumenten verdwijnen. Het leuke van dat rijtje is dat wat er op het plastic te zien is niet overeenkomt met de decal, en dat geen van beiden te vinden zijn in de originele cockpit.
. Kortom, weg ermee. Dit blijft er over.
Na een laagje verf en decals komt er iets uit dat al aardig wat wegheeft van een cockpitpanel van een F-4F Phantom II. De decals blijken wel rijkelijk snel te breken, zeker als ze zijn doorgesneden. Voor mijn gevoel ziet het er overtuigend uit in ieder geval.
De afgesneden panelen worden vervolgens onder een hoek geschuurd en uitgelijnd op hun plekje. Daarna kunnen de sidepanels een kleurtje krijgen en decals ontvangen. Gelijk ook de pedals voorzien van PE en een kleurtje, evenals de stuurknuppel.
dan is van de kuip tot nu toe dit het totaalplaatje. e
Ik heb even in mijn scrapbak gekeken voor wat leuke onderdelen om wat hendels mee te maken. Een strut van een 1/48 F-16 gear en de geleiderail van een F-16 in 1/144 waren wat ik zocht. Even op maat maken en een kleurtje geven, en ik had ineens een gear lever en tailhook lever. Kwestie van aan het panel lijmen en klaar is Klara! (het paneel ziet er behoorlijk slordig uit, maar ik denk dat dat komt door de flits en de glanslak).
Nu verder met de cockpitwanden en dan kunnen de romphelften dicht! Tot de volgende!