Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1:35 Academy M1151 EAC
BerichtGeplaatst: di 02 aug, 2016 10:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 54
Al weer aardig wat maanden geleden ben ik gestart met een 1:35 helikopter. Voor een nieuweling was deze denk ik toch te groot om mee te starten. Deze heb ik daarom in de koelkast geplaatst. Het begon toch te kriebelen om weer te beginnen. Ik heb gekozen om met een kleiner model verder te gaan. Het model past volgens mij goed in deze groepsbrouw dus vandaar dat ik weer een topic maak.

Het model dat ik aangeschaft heb is de 1:35 M1151 Enhanced Armament Carrier van Academy. Voordat ik begin met de kit zal ik een klein stukje geschiedenis vermelden over het voertuig:

De M1151 is in dienst bij de United States Armed Forces. Doordat de voormalige Humvee geen goede bescherming meer bood kwamen er veel klachten van soldaten en hun families. De overheid heeft toen meerdere aanpassingen gedaan waar uiteindelijk de M1151 als 3e generatie van de Humvee onstond.

De aanpassingen bestonden onder andere uit een nieuw steviger dak, 12" zware veren, een versterkt chassis en twee airconditioners om de bemanning te voorzien van betere werkomstandigheden. Er is ook zwaarder armor toegevoegd aan de M1113 chassis en het kan worden uitgerust met interieur blast deflector platen om bescherming te bieden tegen bermbommen. Het is ook uitgerust met een krachtiger motor om meer personeel en goederen te vervoeren.

Afbeelding

De kit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 aug, 2016 12:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 mei, 2015 11:18 am
Berichten: 267
Ik wens je veel succes met deze kit veel onderlen lijkt het

_________________
I LOVE MODELBOUW


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 aug, 2016 15:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 sep, 2014 13:17 pm
Berichten: 229
Ik wil geen partypoeper zijn, maar dit type humvee heeft nooit meegedaan aan de golfoorlog. Deze is er gekomen na de bezetting van iraq 2003. Dit omdat de oorspronkelijke humvee slecht beschermd was tegen ied's/ bermbommen. Het was een snel alternatief in afwachting van de mraps.

Desondanks een propere kit!

Groetjes

_________________
Usmc groepsbouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 aug, 2016 16:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 54
@ Wouter 42: Thanks en er zijn inderdaad aardig wat onderdelen. Er zitten ook twee figuurtjes bij.

@ Alain: Ja je hebt gelijk. Dit is een nieuwere versie (wat al wel in de tekst staat) maar die is na de Desert Storm van 1991 pas verschenen. Mogelijk kan dit topic dan verplaatst worden? O ja je bent geen partypoeper hoor want het blijft gaaf om deze te bouwen haha.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 aug, 2016 23:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Om zeker te zijn dat je bij een groepsbouw kan aansluiten met je model, is het verstandig om je licht op te steken in het basistopic bovenaan het subforum. Lees ook eerst de beschrijving van het model, daar staat vaak een situering in de tijd in.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 aug, 2016 17:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 54
Voor een leuke prijs een airbrush set op de kop weten te tikken. Ook direct uitgeprobeerd en hieronder het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 aug, 2016 14:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 54
Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 aug, 2016 19:19 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Is het een airbrush waar je fijn mee kan spuiten, Bowzer? Dit interieur kan je er nog verder mee uitwerken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 aug, 2016 19:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 54
StevenVD schreef:
Is het een airbrush waar je fijn mee kan spuiten, Bowzer? Dit interieur kan je er nog verder mee uitwerken.


Dit is de eerste airbrush voor mij dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik moet wel zeggen dat ik het een prima set vind. Ik heb alleen nog de binnenkant gespoten. Daarna heb ik viezigheid aangebracht door te Drybrushen met zwart en grijs (daar zal ik van het weekend een foto van plaatsen). Ook heb ik de deuren gedaan.

Ik begrijp uit je reactie dat ik nog meer uit de airbrush kan halen? Ik vermoed met schaduwen enzo. Ik ben erg benieuwd :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 aug, 2016 20:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Wat ik vaak doe, is schaduwen met behulp van de airbrush, maar dan moet je er eentje hebben waar je lijntjes mee kan spuiten van een paar millimeter breed. Zeker dit interieur met al deze holtes nodigt daartoe uit.

photo 296046

photo 246774


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement