Dan neem je je voor een brouwverslag te maken en veel foto's te schieten maar voordat je het weet is het model verder dan je denkt. Afijn, de Peterbilt 378-119 van Italeri is dus de truck die nu in de steigers staat. Aangezien het een dagcabine betreft heb ik besloten het chassis flink in te korten. Ik heb vlak voor de achterassen een dikke zes centimeter tussen de balken uit gehaald. Op de foto een originele en de ingekorte.
Het samenbouwen van het chassis is volgens tekening en levert weinig problemen. Sebas gaf al aan in zijn verslag dat het een fraai chassis is met leuke details. Bij deze kit hoef je slechts één brandstof tank te monteren en aan de andere zijde ook één accu-bak. Daardoor hou ik wat zaken over dus dat kan weer in de reserve onderdelen. Op de tweede foto is de aanzetting van het chassis te zien. Het chassis is al in de kleur, een gemengde kleur van zwart, zilver en goud. Daardoor ontstaat er een lichte metallic kleur die een klein beetje naar bruin/grijs neigt. Deze kleur komt ook op de bottom-dump-trailer die er achter komt te hangen.
De cabine heb ik gewoon wit gespoten waarbij ik op de doos zag dat er een grijs dak op zit met een overgang naar wit. Op de neus komen de vlammen decals uit de kit. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en dat grijs op de cabine ook maar eens geprobeerd. Zelf ben ik er zeer over te spreken. Het grijs is ook weer gemengd met zilver en is een beetje mat wat naar mijn idee stoer staat. Hier is het model al weer verder, de raamrubbers zijn geverfd en de ruiten zijn geplaatst.
Ook het interieur is klaar. Basis kleuren aangehouden en de decals van het dashboard met decal set geplaatst. De motor heb ik blauw gespoten maar die wordt later nog verweerd.
Het model is intussen al veel verder en ik kom later terug met meer foto's
Hessel