Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 jul, 2016 19:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ziet er prima uit toch? Maar het grijs dekt dus kennelijk niet heel mooi? Close-upje?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jul, 2016 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik heb een zo close-up mogelijke foto's gemaakt.

photo 378074 photo 378073

Twee close-up's van de GE logo's links de grijze, rechts de blauwe. Als ik de grijze en blauwe met elkaar vergelijk, zien de grijze er wat korrelig uit, terwijl de blauwe er enigszins korrelig maar toch mooi scherp uitzien.

Nu, ik weet niet wat de oorzaak daarvan is. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn.


photo 378076 photo 378075

Twee close-up's van het setje decals van de MLD SEPECAT Jaguar, ook hier geld dat de grijze decals korreliger zijn dan de gekleurde, wat me doet vermoeden dat de print instellingen bij het kleur printen niet op beste kwaliteit is gedaan. Het is op dit blauw decalpapier niet echt duidelijk in foto te krijgen, maar de witte decals zien er mooi strak uit, zou bijna durven zeggen fotokwaliteit. Zover je van fotokwaliteit kunt spreken bij decalpapier.

Ik hoop dat de decals er de volgende keer beter uitkomen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jul, 2016 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Zal te maken hebben met de manier waarop ALPS printers hun kleuren mengen, namelijk veel stipjes dicht op elkaar. Daarom komen pure kleuren (wit, zwart, cyaan blauw, rood) er wel mooi dekkend uit maar gemengde kleuren als grijs niet. Bij zeefdrukken is dit dan weer geen probleem omdat de inkt dan van tevoren al wordt gemengd. Dus die beloofde zeefdruk kwaliteit kunnen ze niet helemáál waarmaken :wink: Toch vind ik het er nog best oké uitzien, bij de drukker waar ik ervaring mee heb moet je dit niet proberen.
Kun je ook kleinere velletjes bij ze bestellen of moet het gelijk een vol A4 van 50 euro zijn?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 jul, 2016 8:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
Kun je ook kleinere velletjes bij ze bestellen of moet het gelijk een vol A4 van 50 euro zijn?

Ik heb van hen een mailtje gekregen, dat ze voor mij wel een kwart a4-tje willen printen, wat ze dan mee laten lopen met een andere opdracht. Wat dan de levertermijn wordt, weet ik nog niet. De prijs is naar verhouding lager. Ik heb ook nog bij een andere printer een soortgelijke opdracht uitstaan. Wordt vervolgd.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 jul, 2016 9:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
TheFlyingDutchman schreef:
Zal te maken hebben met de manier waarop ALPS printers hun kleuren mengen, namelijk veel stipjes dicht op elkaar. Daarom komen pure kleuren (wit, zwart, cyaan blauw, rood) er wel mooi dekkend uit maar gemengde kleuren als grijs niet.


Het aloude dithering probleem. Dat kan er trouwens ook toe leiden dat sommige delen van een afbeelding gevuld met een 'uniforme' kleur er voor het oog lichter dan wel donkerder uitzien dan de rest, terwijl dat objectief gezien niet het geval is.

Wat betreft je probleem met kleuren die er uiteindelijk anders uitzien dan verwacht kan je dat eigenlijk alleen ondervangen door met kleurprofielen te gaan werken. Helaas is dat een redelijk ingewikkelde materie, die ook nog eens vereist dat je al je kleurverwerkende apparatuur laat calibreren. Dat laatste kan nogal in de papieren lopen (doe-het-zelf setjes beginnen bij de paar honderd Euro, en zijn eigenlijk niet afdoende...) en het resultaat is zeer afhankelijk van de kwaliteit van de gebruikte apparatuur. De kleuren op veel beelschermen worden niet egaal weergegeven over het gehele scherm, en bij sommige beeldschermen veranderen de kleuren (sterk) naarmate het beeldscherm langer aan staat of ouder wordt. Bij gelijk kleurprofiel kunnen er ook serieuze kleurverschillen tussen verschillende beeldschermen voorkomen, zelfs al zijn de schermen op precies gelijke wijze afgesteld (zelfde RGB-waardes in beelscherm-instellingen) - vandaar dus de noodzaak tot calibreren.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 jul, 2016 13:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Voordat we met ze allen conclusies trekken die niet juist zijn heb ik vannacht nog een mailtje naar de beste man gestuurd, met de vraag wat voor soort printer hij gebruikt.
Ik vermoed namelijk dat hij gebruik maakt van Solvent inktprinter, en geen ALPS-printer, ik kom daar op terug wanneer ik van hem antwoord op mijn vraag heb gehad.

@robh: Ik ben bezig met een proef vel op te stellen met MALÉV en KLM logo's in verschillende tinten. En over het algemeen hou ik nog ruimte over op mijn A4-tjes, dus als je wil kan ik jou projecten meenemen.
Laat het me maar weten per pb-tje.




Dit geld voor iedereen, ik wil best decals voor jullie projecten meenemen.
Stuur me een pb-tje. Als het voldoende zijn kan ik zelfs een samenstelling van jullie projecten maken en laten printen, de kosten verreken ik per mm².

Voorbeeld: de stook Lufthansa 'Mees' DC-3 decals voor peppie is 275 x 50 mm

297 x 210 (62370 mm²) = € 25,00

omgerekend is het strookje voor peppie dus (25 : 62370)x(275x50) = € 5,511

Daar komen nog wat kosten bij, vanwegen het doorzenden.


Peppie was de eerste en wist ik nog niet wat de kosten zouden worden, dus heb ik met hem een mooi rond bedrag afgesproken.
Maar ik zal het per geval berekenen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 jul, 2016 16:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Heb zojuist een berichtje terug ontvangen, en wat ik al dacht. Het is niet geprint d.m.v. ALPS, maar met een Solvent.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 okt, 2018 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
photo 458740

Ik dacht, aangezien ik toch bezig ben met de decals voor de 'Edelvalk' (DC-2), en de decals van deze DC-3 ongeveer het zelfde zullen zijn, maak ik maar gelijk deze er achteraan. Deze set decals is nagenoeg compleet, voor zover ik weet is alles wat ik nog moet tekenen is het Douglas logo die op de staart zat.

photo 355027


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2018 2:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Zojuist eindelijk de laatste decals af in CorelDraw. Denk dat ik een aantal kleurcombinaties van het Douglas logo ga maken op mijn decalsheet omdat ik niet precies weet of de naam op het logo rood of zwart was dus doe ik zowel rood als zwart. Ik ben uitgegaan van een foto'tje dat ik online vond van en reproductie DC-3 stuurdop. Er van uitgaande dat de mensen bij het reproduceren van dit item hun onderzoek hebben gedaan, en aangezien meer Douglas logo's de kleuren blauw, rood en zwart in zich hebben ben ik van die drie kleuren uitgegaan (American blue, American red en FS black)

photo 458817 photo 355027

photo 458818 photo 458819


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2018 20:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Mooi logo geworden, overigens op de staart van de DC6 bij de KLM was de naam Douglas rood.
Andere variaties sluit ik ook niet uit ..


Succes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement