Ik wil de cowl flaps van de F.K.58, die typisch voor de Hispano versie zijn (de Gnome=Rhone versie heeft die niet) open zetten. Daarvoor moeten motor en cowling gewijzigd worden. De ik heb de flaps van de cowling ingezaagd en het schot dat met de resin motor meegoten was verwijderd en de achterste rij cilinders vrijgemaakt. Omdat nu de verbinding van cowling met romp weg is (dat was namelijk het schot), heb ik achterop de motor schijfjes van 8 mm diameter en een totale dikte van 5 mm gelijmd. Dat houdt de motor op voldoende afstand van de romp, en de cowling kan dan aan de motor bevestigd worden. Ook moet de voorkant van de romp nog wat afgerond worden (anders kan er geen koellucht langs).
Als de flapjes openstaan, krijg je inkijk op de achterkant van de motor, waar de uitlaatring ligt (plaatjes zijn van Wikipedia en flikr).
De ring heb ik gemaakt van 1,5 mm soldeerlood, de kleine uitlaatpijpjes maak ik van 0,8 mm vertind koperdraad.
Ik denk dat verdere detaillering niet nodig is.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.