Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: vr 26 feb, 2016 10:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
En als je vriendin dan leest dat je nog geen foto's hebt van haar werk, dan krijg je natuurlijk heel snel een whatsapp berichtje met de beloofde foto's! :lol:

Allereerst de trapjes waar ze mee bezig is geweest. Wat een rot werkje is dat om overal tussen te schilderen:

Afbeelding

En hier ben ik nog bezig met de kier te lijmen:

Afbeelding

Onderstaand de rol met patroontjes. Als je die heel netjes uitknipt krijg je dit resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

En als je dit schildert krijg je dit:

Afbeelding

Dat geeft toch een erg leuk effect. Je kan het ook gebruiken als plafond ornamentjes of gewoon aan de muur hangen. Van dit spul wil ze dus ook kijken in hoeverre het mooi wordt om hier trapmaantjes van te maken of bijvoorbeeld versieringen van kasten.

Grts,
Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2016 0:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 jun, 2015 0:37 am
Berichten: 602
Woonplaats: Dordrecht
Heel mooi gevonden en ziet er leuk uit!!

_________________
MVG
Kijk daar is, Aris
Brouw verslag tractor https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=47799
Brouw Cat https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=48224


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2016 1:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr, 2014 12:25 pm
Berichten: 648
Woonplaats: Rijnsburg (ZH)
Bij Action verkopen ze ledstrips op batterijen voor minder dan 2 euro. Werken zeer goed. Ik heb er zelf een telefoonoplader opgezet (bij de kringloopwinkel voor 1 euro) en dat werkt heel goed. De ledstrip is ook in stukjes te knippen waardoor je met draadjes te solderen wat meer afstand kunt maken bij de leds.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: di 01 maart, 2016 9:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
Zwarte Zee IV schreef:
Verlichting heb ik gisteren aangeschaft. Helaas krijg ik veel te weinig licht. Ik ga toch met een adaptertje werken, aangezien dat uiteindelijk goedkoper is dan alsmaar batterijen kopen. Jammer genoeg schiet dit niet echt op, want je ziet met goede ogen dat het draadje wat gaat gloeien. Dat zag er in de winkel toch heel anders uit. Vandaag of morgen even terug.


En dan kom je bij de goede man terug (echt nog een ouderwets elektro winkeltje met een man die alles weet van elektra). Shopje in Delft aan de Molenstraat.

Zegt hij doodleuk...: 'op welke spanning heb je de adapter gezet dan?'
'Spanning? Hoezo? Gewoon.. in het stopcontact.'
De beste man draait de adapter om en wat staat daar:

Een draaischijfje met 3V, 6V, .... , 12V. En waar staat hij op: 3V :oops:

Even naar 12V draaien, lampje er tegen aan en jawel: There was light.

Weer wat geleerd!

Grts,
Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 02 maart, 2016 2:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 jun, 2015 0:37 am
Berichten: 602
Woonplaats: Dordrecht
ah man ah man dan moet je je even verbijten.

Zo simpel,

Dat het een sprookjes huwelijk, als je dan thuis komt met de oplossing, worden sommige opgewacht door de prinses.
Wat bij mij gebeurd ik wordt opgewacht door de heks die met de beschrijving zit te zwaaien.

Echt waar je vriendin had de beschrijving van die adapter al uit de doos gehaald, en dat is de reden waarom het je niet lukte.

Citaat:
Gisteravond weer samen bezig geweest. Ik had nog een kier en wat ramen te dichten en Liselotte is gaan werken aan kleine vloerkleedjes. Van dit laatste heb ik helaas nog geen foto's, maar die komen zeker! Het komt van een tafelloper? (is dat iets?) Een soort rubberachtig spul met motiefjes. Ook is ze begonnen aan het afwerken van de trappen. Die waren nog niet zo goed gelukt, maar ze zien er nu een stuk beter uit! Ze is nog aan het denken om kleine trapmaantjes te knippen van het een of ander.


WAAR blijven de foto's???

_________________
MVG
Kijk daar is, Aris
Brouw verslag tractor https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=47799
Brouw Cat https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=48224


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 02 maart, 2016 9:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
aris5 schreef:
ah man ah man dan moet je je even verbijten.

Zo simpel,

Dat het een sprookjes huwelijk, als je dan thuis komt met de oplossing, worden sommige opgewacht door de prinses.
Wat bij mij gebeurd ik wordt opgewacht door de heks die met de beschrijving zit te zwaaien.

Echt waar je vriendin had de beschrijving van die adapter al uit de doos gehaald, en dat is de reden waarom het je niet lukte.

Citaat:
Gisteravond weer samen bezig geweest. Ik had nog een kier en wat ramen te dichten en Liselotte is gaan werken aan kleine vloerkleedjes. Van dit laatste heb ik helaas nog geen foto's, maar die komen zeker! Het komt van een tafelloper? (is dat iets?) Een soort rubberachtig spul met motiefjes. Ook is ze begonnen aan het afwerken van de trappen. Die waren nog niet zo goed gelukt, maar ze zien er nu een stuk beter uit! Ze is nog aan het denken om kleine trapmaantjes te knippen van het een of ander.


WAAR blijven de foto's???


Ha Aris,

Ik kan het voor me zien. Helaas was ik zelf gewoon te snel met oordelen. Proberen... enigszins teleurgesteld alles weer in het doosje gestopt en niet meer naar gekeken.

V.w.b. de foto's, die staan hier bovenaan toch? Die heb ik ongeveer hetzelfde uur nog gepost :brouw:

Grts,
Bart

ps. Verder tot nu toe niks veranderd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2016 10:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
Er is weer een kleine update:

Allereerst hebben we besloten om de deur zelf te gaan maken ipv de deuren die er nu bijgeleverd waren. Daarvoor moest er e.e.a. worden dichtgemaakt. Meteen hebben we het raam naast de deur ook dichtgemaakt. Dit is binnen een leuke plaats voor een kast of een koelkast o.i.d. en die zet je niet voor een raam.

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels ben ik al een heel end met het schuren en heb ik de binnenkant ook geplamuurd. Foto's daarvan komen zodra dit enigszins af is.

Ook is er nogal wat behangen. Telkens twijfel je of het wel goed is en of de kleuren met elkaar gaan stroken en of het niet te druk wordt, maar tot nu toe heeft het naar onze mening altijd wel goed uitgepakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk detail is dat we zo'n beetje alles op een project van Liselotte hebben gezet voor de Pabo. Iets wat ze bij de kleuters ging doen. Vandaar de rupsjes, ingekleurd door de kleuters zelf.

Er is ook een begin gemaakt om de erkertjes (ramen) erin te gaan zetten. Hier zit ook weer een belachelijk grote kier. Buiten wordt dat gewoon netjes opgevuld en binnen komt er een sierlijstje. Natuurlijk moet je die eerst netjes verven, maar ik heb soms last van het 'ik wil weten hoe het staat en maak me pas later druk om dingen die duidelijk eerst hadden gemoeten' syndroom :roll: . Dit wordt dus een leuk priegelwerkje om netjes te gaan schilderen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beneden is inmiddels ook al het eerste stenen vloertje gelegd. Hier is het nog niet gevoegd, maar dit is op dit moment al wel gedaan. Ziet er erg leuk uit! Het voegen geeft echt een meerwaarde. Ook erg leuk om dit te leggen, al zijn de randjes en het op maat knippen van de steentjes best een moeilijk werkje.

Afbeelding

Afbeelding

Het extra deurtje wat gezaagd is om op het balkon te komen is inmiddels netjes gezaagd, dus ook dit erkertje mocht weer in elkaar:

Afbeelding

Afbeelding

Creatief op z'n plek houden!

Tot zover weer een update. Ondertussen zijn we druk bezig om het plamuur en stucwerk af te krijgen. Hierna is het ook echt tijd om goed na te denken over verlichting e.d. Het goed afwerken en alles opvullen en plamuren en verven kost wel echt duidelijk meer werk dan gedacht.

Grts,
Bart

ps. let niet op de manier van schilderen. Sommige dingen zijn geprobeerd om te kijken hoe het werd en vervolgens ga je ernaast plamuren en schuren. Dat vraagt natuurlijk om fouten. Alles wordt dus nog een aantal keer geschilderd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2016 10:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Jullie zijn goed bezig maar de tegelvloer in de keuken mag iets meer aandacht krijgen: die ligt er nogal kwakkelend bij. :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2016 10:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 9:30 am
Berichten: 65
walesha schreef:
Jullie zijn goed bezig maar de tegelvloer in de keuken mag iets meer aandacht krijgen: die ligt er nogal kwakkelend bij. :roll:


Klopt. Zoals eerder aangegeven: deze is hier nog niet gevoegd en op deze foto is het alleen nog maar een probeersel. Het is hier nog niet vastgelijmd, dus daarom dat alles nogal los en hobbelt lijkt te liggen.

Inmiddels dus gevoegd en vastgelijmd. Daar heb ik op dit moment nog geen foto van. Maar geen zorgen, het komt goed! :brouw:

Grts,
Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Villa Fantasia 1:24
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2016 10:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Zwarte Zee IV schreef:
Maar geen zorgen, het komt goed! :brouw:

Grts,
Bart

Volgens wat ik hier al zag, twijfel ik daar geen moment aan! :D

En ja... soms geef ik wel eens voorbarig commentaar maar daar moet je je niks van aantrekken: dat went wel! :mrgreen:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement