Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2015 16:34 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
photo 348383

Een hele tijd geleden hadden we dit videospel op de 64-bit console dat een beetje matig was qua scenario. Je kreeg de beschikking over ofwel een AH-64 met een boordkanon en raketten, ofwel een Hughes 500 die alleen dat kanon had en dus niet evenwaardig was, en daarmee moest je dan over een 3D-eiland met 2 types tanks en raketlanceerders vliegen. Soms schoten die eens terug, waarbij er "incoming" klonk, en je op een raketje moest schieten. Ik herinnerde dat het wat onrechtvaardig was dat die kleine chopper vaak zijn missie niet kon afwerken. Het geheel werd ook overgoten met een Apocalypse-now synthesizerdeuntje. Pure eighties-stijl in een console uit de jaren negentig.

photo 237060

Over twee jaar had ik op BSMC deze B-25 ingezet, waaruit een prijs in natura uit was voortgekomen. Het was een Italeri helikopterkit in de voor mij niet zo courante schaal 1/72.

photo 237067

In de doos zaten de sprues en de decals, maar niet meer de penselenset en de verfpotjes, vandaar vermoedelijk de keuze van de verkoper om deze doos als prijs te selecteren. Laten we een gegeven paard niet in de bek zien, dacht ik, want er valt van dit kitje vast wel iets te brouwen. Eerst zocht ik op Scalemates wat er gedaan kon worden om de rudimentaire binnenkant wat interessanter te doen lijken. Het bleek nu niet meteen een van de meest ondersteunde Italeriproducten te zijn. Ik vond wel een Pavla resinkitje maar dat moest besteld worden op een Zwitserse site. Voor de referentie ging ik op zoek naar de Place de'l Escadron in Etterbeek. Het rek met helicopterliteratuur leverde niets bevredigends op, maar op de stapel Squadronboekjes vond ik de geknipte editie. Gisteren op de laatste nieuwe editie van BSMC kocht ik een set piloten van PJ bij Robi Modelbouw. Bruce Oomen raadde de Cargo Crew aan omwille van de anoraks, maar ik wilde piloten met helmen en geen petjes. Ik ga dus straaljagerpiloten omscratchen. Hierbij de setup van het project:

photo 348373

photo 348374

photo 348372

photo 348375

photo 348376

Veel interieurplaatjes, maar kunnen we op 1/72 ook al die deurtjes gaan openzetten?

photo 348377

photo 348378

photo 348379

photo 348380

Alleen Humbrol en Italeri, dat wordt omturnen met de kleurentabel.

photo 348381

photo 348382

Misschien vind ik in het boek een kleurenschema dat me meer aanstaat, of hebben jullie suggesties? Ik zal tussen de werken aan de Churchill door hiermee wel wat aan de slag gaan, maar nu eerst naar de dokter om een lastig bacterietje te laten onderdrukken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2015 16:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
succes met deze,

misschien een optie:

Afbeelding

https://www.scalemates.com/kits/139035- ... h-58-kiowa

Afbeelding

https://www.scalemates.com/kits/941395- ... h-58-kiowa (voor de rood/witte versies?)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2015 17:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Die rood-witte vind ik ook wel mooi, al zijn de decals wel 1/48.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2015 17:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
veel decals zijn gemeenschappelijk, en eventueel kan je met spares die nummers op de zijkanten (15120 of 15170) wel fabriceren, eventueel met de indicatienummers van de decals...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2015 18:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Deze vind ik anders ook niet mis en het Punisher-logo moet wel te verkrijgen zijn.

photo 348388

Voor deze arabische variant zijn andere landingsski's nodig.

photo 348389

En qua verwering moet ik me bij deze niet inhouden.

photo 348391


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2015 18:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
qua weathering moet je je inderdaad niet inhouden:

Afbeelding

in plaats van een punisher heb je ook de cavalerie:

http://vertipedia.vtol.org/images/aircr ... e88b_o.jpg (te groot anders)

verder nog een Oostenrijkse:

Afbeelding

Afbeelding

ook een felle:

Afbeelding

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 dec, 2015 18:56 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dan zou ik aan deze moeten raken, de derde grootste versie zou de goeie zijn.

https://www.scalemates.com/kits/962873-globaltoy-00013-white-decals-the-punisher-white-for-different-scales

Maar gaat het nu om het bedrijf Global Toy Company?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2015 0:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat een gave opties allemaal voor zo'n klein gebakje. Welke het ook wordt, ik vind ze allen goed. Al is de eerste optie die gegeven is door Slienoz wel een hele gave.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 dec, 2015 0:25 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Die komt niet helemaal overeen met de kit. Hij heeft de originele Bell Jet Ranger motorkap.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 dec, 2015 18:27 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De eerste vorderingen van de kit. Het resin moest gezaagd worden van twee onderdelen. Nu dat gedaan is, kon er een dryfit gemaakt worden. Eerst even vergelijken waarom het interieur zo nodig een upgrade moest krijgen.

photo 349993

Links zie je de Pavla cockpit, rechts die van Italeri. Bij Pavla zit de nodige apparatuur met de bedrading er al op. De vloer heeft een patroon en de pedalen hebben de juiste vorm. Er is er wel eentje die ik moet vervangen.

photo 349992

De neuskegel is dezelfde, maar bij Pavla zit er een veel realistischer instrumentenpaneel. De middenconsole had bij Italeri geen reliëf, op de vorige foto zie je dat die er nu wel is. Het lijkt ook of de vloer bij Italeri volledig doorloopt, zodat de piloten geen doorzicht hebben onder het instrumentenpaneel.

photo 349995

Ook het plafond is iets beter voorzien.

photo 349996

photo 349998

photo 349997

Volgens het boek moet dit er zo uitzien. Pavla geeft aan dat de cockpitkleur een erg donker grijs moet zijn. De laatste foto toont de zitjes, die op de rechtse foto een nieuwe vorm kregen. Die van Italeri zagen er echt heel raar uit:

photo 349994

Naast de piloten komt er een soort afscherming, waarvoor ook een resin vervangstuk nodig was.

photo 349999

Toen alles bijgesneden was, kwam het tot deze dryfit.

photo 350004

Daarbij werd vooral duidelijk dat de piloten op deze manier niet gaan passen. Ze hebben de benen te ver open voor de middenconsole en ze zitten op de gordels van Pavla. Ik weet ook nog niet of de hoofden er zo wel in passen.

photo 350000

Deze foto toont de passagiersdeur, die bij Italeri nog in de prototypestijl is.

photo 350002

Deze deur werd qua vorm aangepast om voorbij de rechter wapenpyloon te kunnen scharnieren, rechts zie je de nieuwe vorm. Ik zal de deur dus moeten rescriben om ze te doen kloppen en ik zal het raampje moeten dichtmaken.

photo 350001

In de passagiersruimte is alleen plek voor apparatuur. Dat klopt wel vrij goed met de toevoegingen van Pavla.

photo 350003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement