Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2021 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ... 203  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 31 aug, 2015 21:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Zo, vandaag eens de stoute schoenen aangetrokken en iets gedaan waar ik al lang tegenop zit te kijken, ik heb de eerste stap gezet om straks de aandrijving te kunnen gaan bouwen.
Vandaag heb ik namelijk alle schroeven besteld, 2 5-blads 40mm schroeven met zwaardvormige bladen, allebei rechts draaiend (ze komen in een straalbuis en het schip wordt gestuurd door de schottel waar de schroef aan vast zit te draaien dus last van wegdraaien in de achteruit heb ik geen last van) en 2 afgetopte 4-blads 30mm schroeven voor de boegschroef tunnels.
Dan heb ik nu nog een maand de tijd om de materialen voor de schottels zelf uit te gaan zoeken.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 sep, 2015 21:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Update:
Afbeelding
De schroeven zijn binnen, zien er veeeel beter uit dan die plastic gevalletjes van Graupner.
Straalbuizen voor deze schrijven blijken gewoon te bestaan dus die ga ik over een maand bestellen met de rest van de onderdelen van de schottels.
Afbeelding
En de schroeven voor in de boegschroeftunnels, die hebben nog een mooie speling in de tunnels.
1 van de achterste schroeven er even bij gezet ter referentie.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 sep, 2015 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Die zien er goed uit

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 sep, 2015 7:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Zeker weten ja, ze kosten wat maar dan heb je ook wat.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 sep, 2015 10:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Vandaag maar weer eens wat geschuurd aan mijn boot en uiteindelijk dacht ik de boeg wel aardig klaar te hebben om de spuitplamuur aan te gaan brengen, dus de boeg is nu grijs.
Al tijdens het spuiten schrok ik me rot van hoeveel oneffenheden er toch nog in zitten...
Voorlopig ben ik dus nog niet klaar met schuren aan deze boot...

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 sep, 2015 13:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
poe poe 207 pagina's, heb ze niet allemaal gelezen, maar wat een klus! Dit ga ik wel volgen, ben erg benieuwd.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2015 20:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hoi Rob,

Zeg dat ja en ik ben nog helemaal in het begin van de nieuwe poging...
Het schuren vordert af en toe redelijk maar niet echt snel op zo'n enorm project.
Vandaag mijn mini projectje gebruikt om een truc te proberen om de mini LED-jes te solderen met goed succes, zonder problemen en LED-jes kwijt raken nu 3 stuks gesoldeerd.
Op Youtube zag ik dat iemand wat printplaat materiaal als basis gebruikt waar hij eerst soldeer op soldeert om daar de lamp in te smelten als het ware, dan tijdens het aandrukken van de lamp met een pincet (we hebben het over SMD LED's) de andere kant solderen en dan zit ie vast.
Dat mag ik nog een goede 100 keer doen voor deze boot, heb meer dan genoeg te doen dus.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2015 21:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

De laatste paar weken probeer ik weer wat tijd te creëren om te schuren aan mijn boot wat soms redelijk lukt maar wat blijft dat schuren op zo'n project toch een enorm karwei.
Met regelmatig een half uur schuren en dezelfde avond weer wat plamuren kom je er vanzelf maar er gaan rustig weken overheen.
Gelukkig heb ik vorige week examen gedaan voor de cursus sprinklertechniek waardoor ik na mijn werk weer gewoon vrije tijd heb ook al is het zo druk dat ik nog wel wat overuren blijf maken.
Anyway, er is weer iets om te laten zien:
Afbeelding
Had net de bodem opnieuw geplamuurd en had toen ontdekt dat ik een stuk verschansing helemaal achteraan los heb geschuurd, er is daar een scheur ontstaan en dat wilde ik meteen oplossen door een extra laag kunststof aan de binnenkant te lijmen waar ik al mee begonnen was op een ander punt.
Om de plamuur de tijd te geven om uit te harden heb ik de boot even op haar achtersteven naar gezet.
Afbeelding
Stuk plastic toegevoegd ter versteviging. Plastic klopt qua hoogte wel weer wat beter dus komt alles ook beter uit.
Afbeelding
De boeg begint nu toch echt behoorlijk strak te worden maar ik ben nog lang niet tevreden.
De bodem begint nu ook aardig strak te worden maar met name achteraan moet daar nog een heleboel geschuurd en geplamuurd worden.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2015 17:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Je houd stug vol he? respect hoor.
Ik blijf je wel volgen verder.

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2015 19:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Ik blijf zeker doorgaan, het geeft echt veel voldoening en rust om met zo'n project bezig te zijn, ook de nodige kopzorgen maar goed, met alles wat er in de wereld gebeurt valt dat niet meer op...
Al kun je de kopzorgen over hoe je bepaalde problemen met je boot op gaat lossen uiteraard rustig parkeren als het even teveel wordt.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2021 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ... 203  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement