Update:
Let goed op voordat je begint met het aanbrengen van epoxy eventueel met glasmat dat je ruim voldoende ruimte hebt tussen het laagste deel van je werkstuk en het werkblad, anders kun je de boot daarna los snijden of met geweld los trekken.
Een paar hoge accu's eronder is dus een goede optie.
De mallen zijn hier verwijderd.
Dit blijkt elke keer weer lastig te zijn maar lukt met geduld en kracht wel, niet teveel kracht zetten, de boel mag niet vervormen.
Om het schuren niet te destructief te laten zijn voor de mallen (die gezellig mee dansen omdat ze door de hoogte nog wat flexibel zijn) heb ik besloten om alvast de stukken rest materiaal eraf te gaan halen.
Dat is een proces van eerst meten op de tekening, dan omrekenen (ik werk met 2 schaallatten waardoor ik op de tekening de ware maat opmeet en vervolgens aan de hand van de schaallat op de boot de ware maat afteken) en dan streepjes zetten.
Daarna alle streepjes doorverbinden.
Als je goed kijkt zie je bij het laatste stuk hout van het bovenste deel van het voorkasteel een zwarte en blauwe streep meteen naast elkaar.
Dat is waar het hout had moeten stoppen maar door een meetfout is dat dus niet het geval, ik heb dus nog genoeg te leren.
De oplossing is hier gelukkig eenvoudig, gewoon alles eraf en het stuk dat alleen van glasmat had moeten worden later alsnog van styreen maken zoals ik ook op de eerste romp heb gedaan.
Ik post dit zodat anderen (voornamelijk onervaren bouwers) dit ter lering kunnen gebruiken, dat vind ik zelf altijd de meest interessante verslagen.
Ik zei net dat de meetfout makkelijk op te lossen is maar hier is te zijn dat er nog wat achter het hout zit.
De zwarte lijn is wat er van deze drager afgezaagd moet worden, het stuk waar niet in gezaagd gaat worden is waar de opbouw nog verder naar achteren doorloopt.
Groetjes Josse