Het neusje was geen silvering, maar gewoon aluminium wat onder de blauwe decal uit piepte. Heeel voorzichtig met een heeel klien kwastje bijgeschilderd.
Dan de rest van de plakkers op de romp. Eerst de schuine blauw met witte rand band.
Was lastig goed in het midden en op de juiste plaats aan te brengen; als de ene kant goed zat, ging de andere weer aan de haal, maar uiteindelijk is het goed gekomen. Dat wil zeggen: De band zat goed maar was te kort. LL 1 (Lesson Learned 1): altijd overmaat tekenen, ook al heb je een printje vijf keer gepast. Gelukkig had ik twee velletjes laten printen, dus de tweede is gekanibaliseerd voor twee stukjes bies om tot onder aan de romp te komen.
Dan de registraties en het Koolhoven logo op de neus. Registraties pasten goed en zaten zo. Zo niet de logo's. Op een setje decals waren deze niet helemaal goed geprint. Omdat ze wit en heel fijn zijn is dat vrijwel niet te zien op het decal velletje; ik zag het pas toen ik ze aangebracht had. Ook hier bracht het tweede setje decals uitkomst; op dat velletje waren ze prima. LL 2: als je van dit soort klein spul hebt, zet verscheidene kopieen op het velletje, en zet ze ook op verschillende plaatsen (minder kans dat ze allemaal mislukken). Het resultaat mag er weer zijn, al zeg ik het zelf
De banden om de vleugel en het stabilo ga ik er pas opzetten als het model vrijwel klaar is. Moet ook geen probleem zijn, want ze lopen aan de buitenkant
van vleugelstijlen en verspanning langs.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.