Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nostalgie projectje
BerichtGeplaatst: do 19 feb, 2015 15:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 okt, 2008 12:19 pm
Berichten: 101
Woonplaats: Hengelo
Heb een aantal van mijn vroegere auto's in die-cast in de vitrine staan. De bedoeling is om ze in de staat te brengen zoals ik ze heb gehad. Helaas heb ik ze niet allemaal kunnen vinden maar hier kan ik eerst maar eens mee aan de slag.
Afbeelding
Dit zijn de foto's die ik nog in albums kon vinden. Is niet veel om mee te werken maar in die schaal (1:43) wordt het toch al wel behelpen. Komt nog bij dat de civic en accord Japanse modellen zijn met het stuur aan de verkeerde kant.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het corolla model heb ik als een Tamiya bouwdoos in 1:24 (toevallig hier gekocht als een restpostje) kunnen scoren. Zo'n click-'n-go kitje.
Ik kom ook nog wel wat auto's te kort maar heb die modellen nooit kunnen vinden. Een Suzuki Swift model 1988, een Toyota Corolla model 1995 en een 2001 Toyota Avensis Station.
Zal proberen de vorderingen te gaan posten. Wacht nog op een bestelling uit de shop en de moed om te gaan beginnen. :lol:

Hans

_________________
Sempre idem, sempre penis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nostalgie projectje
BerichtGeplaatst: do 19 feb, 2015 17:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 okt, 2008 12:19 pm
Berichten: 101
Woonplaats: Hengelo
Begin bij het begin. Onze eerste auto. 1985, gekregen van mijn zwager.....ja, in zo'n staat verkeerde hij ook, vandaar gekregen. Week zomer vakantie opgeofferd om hem nog een beetje toonbaar te maken. Met blik verf, kwasten en rollers een nieuw jasje en gaan tot hij uit elkaar viel. :lol: :lol:

Eerst maar eens uit elkaar halen.
Afbeelding
Denk dat ik de oude verflaag maar gewoon laat zitten en alleen licht opschuur en schoonmaken.
Bumpers zwart, interieur was een beige schapenvachtje. Heb nog wat strooigoed (modelspoor scenery). Beetje experimenteren met verf en strooigoed of ik dat kan imiteren, alhoewel de ruitjes zodanig slecht zijn dat zo'n detail waarschijnlijk niet eens opvalt.

Hans

_________________
Sempre idem, sempre penis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nostalgie projectje
BerichtGeplaatst: do 26 feb, 2015 15:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 okt, 2008 12:19 pm
Berichten: 101
Woonplaats: Hengelo
Chips, wat valt dat ontzettend tegen. Heb vroeger wel veel gemodelbouwd, maar dat is al heel erg lang geleden. Toen mijn ogen 300% beter waren en ik een veel meer steady hand had.

Maar het begin is er. Interieur laat ik verder zo want het ruitje in de auto vertekend zo erg dat je er verder toch niks van ziet. Je ziet de kleur van de stoelen (heb het vlokken verhaal niet gedaan. Zag er niks van en het zag er ook niet uit) Schapenvachtje om het stuur en spiegeltje op het dashbord. Daar laat ik het verder bij.
Heb de carrosserie geschuurd en die is klaar om te spuiten. Ook dat word een verassing want heb al jaren een airbrush maar nog nooit gebruikt. Heb wel wat aanpassingen gedaan. 2 mistlampen (net als orgineel) op de gril en gaatje in het dak voor de antenne.

Hans

Afbeelding

_________________
Sempre idem, sempre penis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nostalgie projectje
BerichtGeplaatst: ma 09 maart, 2015 0:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 okt, 2008 12:19 pm
Berichten: 101
Woonplaats: Hengelo
Project ligt ff stil ivm 1:1 project motorfiets. Daarna wordt ik 24-3 geopereerd aan tennisarm. Weet niet of ik dan met de auto's verder kan. Hoop het wel want kan dan in ieder geval niet verder met de bike.
Hans

_________________
Sempre idem, sempre penis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement